کد خبر: ۴۱۴۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
جنبش عدالتخواه دانشجویی کارنامه عملکرد نمایندگان مجلس هشتم در سه بخش تاخیرها، غیبت‌ها و نطق‌ها منتشر کرد.

فارس، جنبش عدالتخواه دانشجویی کارنامه نمایندگان مجلس را به منظور انتخاب آگاهانه مورد بررسی قرار داده است.

این اقدام درباره کارنامه عملکرد نمایندگان مجلس هشتم در سه بخش تاخیرها، غیبت‌ها و نطق‌ها است.

براین اساس، جنبش عدالتخواه دانشجویی در مطلب خود آورده است: با توجه به فرارسیدن ایام انتخابات مجلس نهم و ضرورت بررسی کارنامه عملکرد نمایندگان مجلس هشتم به منظور انتخاب اگاهانه افراد، جنبش عدالتخواه اقدام به انتشار بخشی از کارنامه عملکرد نمایندگان مجلس هشتم نموده است.

آنچه مبنای استخراج این کارنامه قرار گرفته است، متن مشروح مذاکرات صورت گرفته در مجلس است که در سایت رسمی مجلس شورای اسلامی و سایت روزنامه رسمی منتشر شده و در دسترس است.

در تنظیم این جداول، دانشجویان ساعت‌های متمادی وقت صرف کرده‌اند؛ لذا با وجود دقت و نظارت صورت گرفته، احتمال خطای انسانی در جمع آوری و تنظیم نهایی این آمارها وجود دارد که در همین جا از کسانی که احتمال می‌رود حقوق ایشان بطور کاملا دقیق رعایت نشده است عذرخواهی می‌کنیم.

لازم بذکر است این آمارها بطور کمی و تقریبی، بیان کننده عملکرد و نظم نمایندگان و التزام حقیقی ایشان به عهدی است که با مردم بسته‌اند.

بدیهی است موارد ذکر شده در این جداول برای ارزیابی نهایی عملکرد یک نماینده اگرچه لازم باشد اما کافی نیست باید اطلاعاتی از جمله کیفیت حضور و عملکرد نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی، هیئت‌های تحقیق و تفحص، پیشنهادات و طرح‌های ارائه شده توسط نمایندگان و… را نیز به موارد موجود اضافه کرد که البته نیاز به کار گسترده‌تر و اطلاعات وسیع‌تری دارد.

ضمنا لازم به ذکر است کارنامه موجود، عملکرد نمایندگان تا انتهای جلسه ۳۵۳ را مورد بررسی قرار داده است.

با توجه به آمارهای موجود و جداول تنظیم شده، براساس شاخص غیبت نمایندگان از حضور در صحن علنی، بی نظم‌ترین نمایندگان نصراله کوهی باغ اناری وشاهرخ رامین علیرضا دهقانی سیروس برنابلداجی به ترتیب با ۴۷و ۴۵ و ۲۰ و ۲۰ جلسه غیبت بوده‌اند. این درحالیست که تعداد نمایندگان بدون غیبت تا جلسه ۳۴۵ به حدود پنجاه و هفت تن می‌رسد.

براساس شاخص تاخیر نمایندگان در حضور در صحن علنی، بی نظم ترین نمایندگان به ترتیب مهدی سنایی،روح الله حسینیان،شاهرخ رامین،نصراله کوهی اناری،علی اصغر حسنی،سید کاظم موسوی ،عسکر جلالیان،حمید رسائی،علیرضا دهقانی،علیرضا محجوب با ۳۵۱۳ ، ۳۴۶۹ ، ۲۳۴۳ ، ۲۲۶۱ ، ۲۰۸۹ ، ۱۹۷۷ ، ۱۸۷۲ ، ۱۸۵۹ ، ۱۷۹۵ ، ۱۷۳۱ دقیقه تاخیر بوده‌اند.

این درحالیست که برای بیش از سی و سه تن از نمایندگان هیچ تاخیری ثبت نشده که البته در مواردی به دلیل مسئولیت رسمی ایشان در مجلس بوده است.

امید است اطلاعات منتشر شده در «عدالتخواهی» بتواند در ارزیابی دقیقتر از مجلس هشتم و انتخاب کاندیداهای اصلح، به مردم کمک کند.

به گزارش فارس، جداول کامل تاخیرها، غیبت‌ها و نطق‌های نمایندگان در مجلس در سایت عدالتخواهی به آدرس http://edalatkhahi.ir قابل دسترس برای عموم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها