کد خبر: ۴۱۴۶۷۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
پیام فضلى نژاد در دانشگاه ارومیه گفت:« وقتى دانشگاه غايب باشد، عوام فريبى پيروز مي­شود. كجا است دانشگاهى كه از دل آن شريعتى غوغا مي­كرد و اذهان پرشور را به حركت درمى آورد؟ كجاست دانشگاهى كه روزگارى نشرياتش از مجلات حرفه اى ما خواندنى تر بود؟».


به گزارش پایگاه 598 به نقل از اینفوفرهنگ، وی در ادامه­ ی سوالات خود از دانشجویان دانشگاه ارومیه بیان کرد:« كجاست دانشگاهى كه از دل آن كانون هاى پرشور فيلم و نقدهاى فرهنگى جريان ساز درمى آمد؟ كجاست دانشگاهى كه پيامهاى انتقادى خود را با اجراى تئاترهاى هنرمندانه به جامعه مي­رساند؟ كجاست دانشگاهى كه به جاى كف و سوت زدن و شعار دادن، كانديداها را استنطاق مي­كرد و عيار آنها را عالمانه مى سنجيد؟»

سردبیر سابق مجله عصر اندیشه با نقد برخى رفتارهاى دانشجويان در مواجهه با مسايل سياسى و وضعيت كشور افزود:« اينكه دولت در عمل به وعده هايش موفق نبوده، دست زدن و احسنت گفتن ندارد بلكه بايد توى سرمان بزنيم ».

فضلى نژاد همچين با نقل قولى از تونی کلیف اظهار داشت:« بدون شرح صادقانه غیرممکن است که بتوان درک درستی از وضعیت را به دست آورد. یک تحلیل بسیار بدبینانه می تواند به انفعال منتهی شود، و یک تحلیل به شدت خوشبینانه می تواند به ماجراجویی و در درازمدت به ناامیدی منجر شود که خود به انفعال میدان می دهد».

وی افزود:« بايد از انفعال شديدا پرهيز كنيم و قطب نماى خود را بر اساس مطالعات بنيادين و انتخاب­هاى آگاهانه، و نه با نگاه به احزاب و گروه­هاى سياسى، تنظيم كنيم. دوران سياست ورزى رو به پايان است و دوران جامعه گرايى آغاز شده اس».

نويسنده كتاب شواليه­هاى ناتوى فرهنگى گفت: «برادران و خواهران اصلاح طلب و اصولگرا. دانشجويان و سرورانى كه با هر مرام و عقيده­اي در اين همايش حاضر شده­ايد. از شما مي­خواهم براي ساعتى در اينجا همه اختلاف نظرهاى سياسى را كنار بگذاريم و بياييم كمى به آينده ايران بيانديشيم».

فضلی نژاد خاطر نشان کرد:« اين راهي كه امثال من و شما مي­رويم چه نتايجي به بار خواهد آورد؟ ما به عنوان بخشي از جامعه در برابر شرايط ناگوار كنونى آن مسئوليم؛ نه تنها مسئول كه اجازه دهيد بگويم مقصريم. ما نيز مسئولان مقصرى هستيم كه بيش از آنكه از خود مطالبه كنيم و متكى به خويش باشيم، از ديگران خواسته­ايم و بر ديوارهاى موهوم يادگارى نوشته­ايم».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها