کد خبر: ۴۱۵۲۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
نشریه الجریده کویت در گزارشی با اشاره به سفر هیئتی عالی رتبه از سازمان حج و زیارت ایران به عربستان برای مذاکره با مسئولان این کشور بر سر پرونده حج، از احتمال بالای دستیابی به توافق مشترک میان طرفین و ارائه تسهیلات به زوار ایرانی خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، نشریه الجریده دیروز شنبه به نقل از منابع مطلع نوشت: هیئت ایرانی در مذاکره با سعودی ها همکاری خوبی را مشاهده کرد و گزارشی در این زمینه به مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ارسال شده است.

الجریده می نویسد: دولت عربستان سعودی با اکثر خواسته های طرف ایرانی در مورد شرایط اعزام حجاج موافقت کرد و باقیمانده خواسته های هیئت ایرانی نیز در جلساتی مشترک بررسی می شود.

این روزنامه کویتی می افزاید: سعودی ها تاکید کرده اند که در مراسم حج امسال امنیت و سلامت زوار ایرانی را به طور کامل تامین خواهند کرد و روند دستیابی زوار ایرانی به روادید را نیز تسهیل می کنند.

 الجریده می نویسد: سعودی ها همچنین بر محکوم شدن دو پلیس عربستانی که دو نوجوان ایرانی را مورد آزار و اذیت جنسی قرارداده بودند نیز تاکید کردند و گفتند که این افراد هم اکنون دوره محکومیت خود را در زندان سپری می کنند. روابط تهران - ریاض پس از فاجعه منا و شهادت 464 زائر ایرانی، متشنج و این رابطه دیپلماتیک به دنبال حمله عده ای به سفارت عربستان در تهران، قطع شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها