کد خبر: ۴۱۵۳۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، شاید با شنیدن این مسئله که مواد غذایی می توانند حافظه ی شما را تقویت کنند کمی متعجب شوید ، اما مسلما از قدیمی تر ها شنیده اید که تغذیه ی مناسب می تواند حافظه تان را قوی کند و آنها همیشه شما را توصیه به خوردن مغر گردو و یا بادام می کنند.

تقویت حافظه با خوراکی های طبیعی

مادربزرگ ها خیلی چیزها می دانستند، یکی همین که سرسفره به نوه های شان می گفتند: « بچه، یه خورده سبزی هم بخور.» آن ها شاید نمی دانستند با همین توصیه چقدر در افزایش هوش و حافظه بچه ها تاثیر می گذارند اما… کاش بچه های حرف گوش کنی بودیم!

آن وقت حالا می توانستیم به جای صفحه «آشپزی موفقیت» رستوران موفقیت داشته باشیم. بگذریم، به هرحال میوه و سبزی ها در افزایش هوش و حافظه تاثیر دارند و اتفاقا خیلی هم تاثیر دارند.

بنابراین در این شماره آستین ها را بالا می زنیم و به آشپزخانه می رویم تا با استفاده از میوه و سبزی ها برای افزایش هوش و حافظه تلاش کنیم. کسی چه می داند، شاید هنوز فرصتی برای باهوش تر عمل کردن و ریاست در رستوران موفقیت مانده باشد!

خواص سبزها

سبز رنگی است آرامش بخش و با دیدن این رنگ شما احساس آرامش می کنید و از وجودش لذت می برید و جالب اینجاست که همین رنگ زیبا و آرامش بخش علاوه بر این که شما را در ظاهر جذب می کند و شما از آن لذت می برید خواص درمانی بسیاری نیز دارد و برای جسم تان مفید است.

در واقع هر چیز سبزی که می بینید این خاصیت را داراست و این در مورد میوه ها و سبزی های سبز رنگ نیز صادق است.

این رنگ برای افراد عصبی و نا آرام بسیار مفید است.رنگ سبز خاصیت ضد عفونی کننده دارد و مناسب برای بیماری های قلبی عروقی و بیماری های روده ای (یبوست) ، معده (سوء هاضمه، زخم معده و…)، کلیه (سنگ کلیه و ناراحتی های مجاری ادراری) و ریه (مشکلات تنفسی، آسم و…) است.

این رنگ برای درمان زخم های عمیق سوختگی های شدید نیز موثر است.این خواص در میوه ها و سبزی های که سبز رنگ هستند به وفور یافت می شود. تحقیقات نشان داده، میوه ها و سبزی های سبز رنگ خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند و در هضم غذا و جذب آن موثرند.

میوه ها و سبزی های سبز رنگ برای افرادی که از بیماری های عصبی رنج می برند توصیه شده است.

سبزی های سبز رنگ همچنین در درمان زخم های عمیق و سوختگی ها و بیماری های ریوی و کلیوی بسیار موثر است و در بهبود بیماری های قلبی مصرف فراوان دارد.مثلا جعفری خواص ضد عفونی کننده خون و دستگاه گوارش دارد. جعفری موجب تحریک عضلات روده و رحم می شود و مناسب برای معده و هضم غذاست.

خواص قرمزها

رنگی است محرک و اشتهاآور.رنگی پر انرژی که همین خصوصیات در مواد غذایی قرمز رنگ هم دیده می شود.معمولا ما برای خوردن خوراکی هایی با رنگ قرمز بسیار راغب هستیم.

این رنگ و در واقع میوه ها و سبزی های قرمز رنگ علاوه بر این که افزایش دهنده اشتها هستند، برای افراد کم خون و افرادی که کمبود آهن دارند بسیار مناسب است.

همچنین در درمان عفونت ها و سوختگی های شدید بسیار موثر است و معمولا این گونه میوه ها و سبزی ها در درمان بیماری های ریوی، مشکلات روده (یبوست) و رحم به کار برده می شود.مواد غذایی قرمز رنگ بسیار پر انرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویت کننده روده و کبد است.

خواص نارنجی ها

رنگی زیبا و سر زنده و شاداب که در نهایت زیبایی و جلب توجه احساس زدگی ایجاد نمی کند. سبزی ها و میوه های نارنجی رنگ و در کل هر شی نارنجی رنگ در افزایش شیر مادران بسیار مؤثر است.

مواد غذایی نارنجی رنگ بسیار انرژی زاست و محرک مناسبی برای اعصاب و سودمند برای مشکلات تنفسی و ضد سرفه، ضد آسم و سل ریوی هستند و در درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا و بیماری های معده و روده مؤثر هستند.

خواص زردها

رنگی شادی آفرین، درخشان، زنده و محرک. سبزی ها و میوه های زردرنگ معمولا اشتها آور و در عین حال مناسب برای هضم غذا هستند. میوه ها و سبزی های زرد رنگ تصفیه کننده کبد و روده ها و کلیه هاست.

این مواد غذایی در درمان بیماری های معده (ورم معده) کیسه صفرا، یبوست و فشار خون و همین طور مشکلات ریوی مناسب هستند و در تقویت غدد لنفاوی قلب موثرند و بسیار انرژی زا و محرک اعصاب هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها