کد خبر: ۴۱۵۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
گزارشی از محتوای فرهنگی شبکه من و تو:
"دکتر کپي" در يکي از اين برنامه ها، بعد از پخش فيلم مصاحبه يک بانوي محجبه ايراني، ضمن مقايسه وضعيت حجاب در کشورهاي اروپايي و پيشرفته با کشورهاي جهان سومي مانند سودان، عربستان و سومالي سعي کرد رعايت حجاب اسلامي در کشورهاي جهان سومي را علت عقب ماندگي اين کشورها نشان داده و آزادي و بي بند و باري در کشورهاي اروپايي را يکي از علل پيشرفت غرب جلوه دهد.
سرویس نقد رسانه پایگاه 598 - شاید بتوان بزرگترین علت ضعف و بی حاصلی آموزش های دینی در مدارس و دانشگاه ها را دوری و بی اطلاعی تدارک بینان اینگونه آموزش ها از فضای سنگین هجمه فرهنگی دشمن دانست. طلاب و متدینین ما بدلیل عدم رصد ماهواره های فارسی زبان و حتی سینمای ایران، به مانند شهر نشینانی شده اند که از خط مقدم جبهه فرهنگ فقط گه گداری اخبار ناقصی می شنوند و این اخبار چند لایه تضعیف شده را، آنقدر سخیف می یابند که با پاسخی سطحی از کنار آنها عبور می کنند. غافل از اینکه در خط مقدم جنگ فرهنگی، یعنی رسانه های تصویری، ذهن و قلب مخاطب ایرانی درگیر آنچان موشک بارانی است که شاید همان افراد لحظه ای تحمل آن را نداشته باشند. بنا به چنین ضرورتی،

سرویس نقد رسانه پایگاه 598 قصد دارد طی روزهای آینده، بطور منظم گزارشی از برخی محتواهای شبکه های ماهواره ای فارسی زبان ارائه دهد. آنچه می آید، قسمت دوم از پیامدهای شبکه "من و تو" می باشد.

من و تو: تفکیک کارهای مردانه و زنانه، ظلم به زنان است

شبکه ماهواره ای من وتو در راستای ترویج فرهنگ فیمینیستی در مستندی بنام "پیشگامان" مختص دانستن بعضی فعالیتها به مردان را ظلم درحق زنان دانست واعلام کرد: "مردم اعتقاد دارند که انجام بعضی فعالیتها فقط مختص به مردان است در حالی که این تصوری غلط است."



ترویج فرهنگ فیمینیستی و اینکه هیچ فعالیتی نیست که به تنهایی مختص به مردان یا زنان باشد، در حالی است که همه جوامع بشری مختص بودن بعضی فعالیتها به مردان یا زنان را پذیرفته اند و این مسئله را امری موافق با طبع بشری می دانند، چراکه طبع و روحیه زن و مرد با هم متفاوت است و بدیهی است که بر اثر همین تفاوت در طبع و روحیه ممکن است زنان به دسته ای از کارها تمایل زیادی نشان دهند درحالی که مردان هیچگونه تمایلی به آن نداشته باشند و همچنین بعضی کارها هست که باروحیه مردان سازگارتر است و زنان هیچ تمایلی نسبت به انجام آن ندارند.

با این حال ترویج فرهنگهای غلط مانند ترویج شرابخواری، مصرف دخانیات، تساوی زن و مرد و... از سوی شبکه من و تو وحمایت های مالی دولت انگلیس از این شبکه، جهت گیریهای غلط و ضد دینی ودستهای پشت پرده این شبکه را نشان می دهد.

 من و تو: حجاب عامل عقب ماندگی است

 شبکه من وتو در برنامه "دکترکپي" [1]در تاريخ 24 تير ماه کوشيد حجاب را مورد تمسخر قرار داده و مانعي در جهت پيشرفت زنان جلوه دهد.



"دکتر کپي" در يکي از اين برنامه ها، بعد از پخش فيلم مصاحبه يک بانوي محجبه ايراني، ضمن مقايسه وضعيت حجاب در کشورهاي اروپايي و پيشرفته با کشورهاي جهان سومي مانند سودان، عربستان و سومالي سعي کرد رعايت حجاب اسلامي در کشورهاي جهان سومي را علت عقب ماندگي اين کشورها نشان داده و آزادي و بي بند و باري در کشورهاي اروپايي را يکي از علل پيشرفت غرب جلوه دهد.

گفتني است عقب ماندگي اين کشورها هيچ ربطي به قانون حجاب ندارد، اين کشورها از يک سو همواره تحت استعمار وسيطره غرب بوده اند و ازسوي ديگر عدم تلاش براي پيشرفت در علوم و صنعت نيز، علت عقب ماندگي کشورهاي مذکور بوده است.

البته پاسخ به اين سوال ضروري است که آيا پيشرفت غربي ها از برهنگي و بي بند و باري در جوامع شان ناشي مي شود يا اينکه تلاش وکوشش براي دستيابي به پيشرفت هاي علمي ، غارت واستعمار کشورهاي مسلمان آسيايي وآفريقايي و ايجاد جنگ ميان دولت هاي جهان سومي جهت عقب نگه داشتن آنها، مهمترين دلايل اين پيشرفت به شمار مي آيند؟

همچنين به گواهي تاريخ بسياري از زيربناهاي پيشرفت کشورهاي اروپايي در زمان حاکميت اسلام بر آن کشور ها و با فتح اندلس(اسپانياي کنوني) پايه گذاري شده است. مسلمانان فراموش نخواهند کرد که اربابان کليسا و مخالفان اسلام پس از ترقي کشورهاي اروپايي در زمان حکومت مسلمانان در اروپا و استقبال مسيحيان از اسلام براي فروپاشي اين نظام اسلامي و جلوگيري از گسترش و نفوذ اسلام از راه ترويج بي حجابي و بي بند و باري و ميگساري وارد عمل شدند ، دقيقا همان کاري که اکنون رسانه هاي غربي مثل شبکه من و تو اين وظيفه را به دوش مي­کشند.

من و تو: در ازدواج های سنتی "عشق" جایی ندارد

شبکه من و تو در برنامه مستندی که درباره نحوه ازدواج در هندوستان بود به ترویج روابط قبل از ازدواج و تخریب ازدواج سنتی پرداخته و گفت: «در عروسی های سنتی که عروس و داماد قبل از ازدواج به ندرت همدیگر را ملاقات می کنند، عشق جایی ندارد.»



این شبکه گفت: «حالا با دسترسی به اینترنت شرایط تغییر کرده و خدمات همسر یابی به صورت آنلاین در آمده است.»

من و تو در پایان اضافه کرد: «اگر در دنیای مجازی ازدواج موفقیت آمیز نباشد می توان به راحتی طلاق گرفت.»
گفتنی است در حالی شبکه من و تو دختران و پسران را به ارتباط قبل از ازدواج تشویق می کند که تلاش دارد خود را شبکه ای ایرانی معرفی کند.

شایان ذکر است به اعتراف بسیاری از کسانی که با جوامع غربی و شرقی آشنایی دارند هرچند از عشق های گذرا و احساسی پیش از ازدواج در ازدواج های سنتی ایرانی و شرقی خبری نیست اما عشق های عمیق تر و پا برجا تری دارند و آرامش این زندگی ها بسیار بیشتر از خانواده های متزلزل غربی است.
 
[1] "دکتر کپي" عنوان برنامه اي با اجراي يک ميمون انيميشني است که به سياه نمايي در رابطه با مسائل و اخبار داخلي ايران مي پردازد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یک بانو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
۲۱
۳
من نفهمیدم ماهواره که غدغنه /شما از کجا اینا رو میبینید تازه فکر میکنید مردم هم میبینند و روش بحث میکنید؟
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
قدغن درست نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
۲
۳
این رو خدایشش راست گفت
پاسخ
ناشناس
CANADA
۰۱:۰۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
۲
۰
این «اعتراف بسیاری» در بخش «شایان ذکر است» از کجا اومد؟ هیچ هم شایان ذکر نیست. حداقل زحمت میکشیدید از چهار نفر آدم شناخته شده نقل قول در صحت ادعای خودتون می‌آوردید!
پاسخ
homayoon
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
site jamnews ro bebinid. bara shoma manbae khubi hast
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
۲
۲
اولا همه میدونیم با اینکه ماهواره ممنوعه
ولی اکثر مردم دارن و برنامه هاشو می بینن
دوما این نقدها و پاسخ ها برا اوناس که دارن مو می بینن نه اونایی که ندارن
یه سوال:چرا انگلیس باید برای یک کشور به قول خودشون عقب افتاده همچین شبکه پر زرق و برقی دایر کنه؟چرا؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
یه خورده تاریخ بخونی می فهمی. از یه خورده بیشتر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
۱
۳
چرا استكبار وبخصوص رسانه هاي صهيونزم كه كل جهان رااحاطه دارند! شبكه هاي فارسي زبان با هزينه هاي گذاف راه مي اندازن؟! راستي چرا؟! آياعاشق مردم ما هستند؟ يا در شبكه هاشون توهين به مردم ما مي كنند؟!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۲
۲
سلام یکی از نکاتی بسیار مهم در شبکه من و تو ترویج عادی سازی و روابط آزادانه زن و مرد بدون هیچ مرزی است که باید مورد بررسی خانوادهای ایرانی قرار گیرد.
به طور مثال برنامه شام چی دارید من و تو که به بهانه مسابقه آشپزی رفت و آمد آزادانه زن و مرد و مهمانی رفتن را ترویج می‌کند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
۱
۱
اینکه مسلمانان چگونه از اندلس اخراج شدند قابل تامل است. سیاستی که اکنون شبکه های ماهواره ای پیش گرفته اند نوع جدید آن است. امپریالیسم فرهنگی می توان نامیدش.
پاسخ
محمد
NETHERLANDS
۱۲:۲۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
۱
۱
با سلام
شبكه من وتو شبكه اي هست برا ترويج فمنيسم ميدونيد اگه فقط بخوايد توجه كنيد ميبيند هر بر نامه در هر زماني مشخصي كه ميزارن مربوط به زن در ايران و مورد بردكشي قرار گرفتن زن در ايرانه. اين در حالي كه غرب داره از زن ها به عنوان برده به هر عنواني استفاده ميكنه و در اخر به عنوان يك كالاي تجاري اونرو ميفروشه ولي اونها ايران وايرانيرو مورد هدف قرارا دادن .
پاسخ
سونيا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
به نظرم برنامه هاى خوبى داره ايران بايددرست بشه وحقوق زنان رورعايت كنه
پاسخ
رضا
UNITED KINGDOM
۲۰:۵۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
۲
۱
حجاب مایه عزت هر فرد است زن ومرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها