أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۱۷۰۸۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال در روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین 96 برگزار می‌شود. پرسپولیس صدرنشین میهمان صنعت نفت است و استقلال میزبان فولاد خوزستان است.

به گزارش پایگاه 598، لیگ برتر فوتبال در سال 96 از روز جمعه آغاز می شود و 8 مسابقه در روزهای جمعه و شنبه انجام می شود.

نگاهی به این رقابت‌ها می اندازیم:

پیکان- ماشین سازی؛ کورس با ماشین ته‌جدولی

پیکان سال 95 را با دو شکست متوالی به پایان رساند تا از کورس صدرنشینان خارج شود و در رده هشتم جدول قرار بگیرد. شاگردان جلالی در اولین مسابقه سال به دنبال برد هستند تا حداقل رتبه تک رقمی خود را حفظ کنند. ماشین سازی هم که آخرین تیم جدول لیگ است هنوز برای بقا امید دارد. شاگردان فرهاد کاظمی با پیروزی مقابل نفت آبادان امیدوارتر از گذشته در میدان حاضر خواهند شد. به همین دلیل پیکان مقابل این تیم ته جدولی کار سختی خواهد داشت.

پدیده- صبای قم؛ فرار یاران مرفاوی از سقوط؟

پدیده بعد از سه باخت متوالی و اتفاقات حیرت انگیزی که در تغییر سرمربی رخ داد و پرویز مظلومی چند ساعتی! سرمربی این تیم بود به یکباره متحول شد و شاگردان رضا مهاجری به سه برد پشت سرهم دست پیدا کردند. اکنون پدیده میزبان یک تیم درخطر سقوط است و بازی سختی پیش رو دارد. صبا 5 هفته است که بازنده نشده و دو برد و سه مساوی داشته است. باید دید شاگردان صمد مرفاوی در مشهد چه نتیجه ای می گیرند.

نفت تهران- سیاه جامگان: نبرد بحران زده‌ها

رویارویی دو تیم بحران زده در روزهای آغازین 96 قابل توجه است. نفت تهران که یک بازی دوستانه و جنجالی هم با پیکان در عید نوروز داشت هنوز درگیر مشکلات مالی است و علی دایی می گوید بازیکنانش حتی پیراهن ورزشی هم ندارند! با این حال نفت نتایج بدی نگرفته و در جمع 5 تیم اول جدول لیگ قرار دارد. سیاه جامگان اما نه پول دارد نه خوب نتیجه گرفته و اکبر میثاقیان آمده این تیم را نجات بدهد. سیاه جامگان در دو بازی اخیر خود شکست نخورده اند. نفت اما مقابل پرسپولیس بازنده شد و با ذوب آهن هم مساوی کرد. 

استقلال خوزستان- ذوب آهن؛ نبرد آسیایی

یک نبرد آسیایی را در اهواز شاهد هستیم. دو تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. البته ذوب آهن با پیروزی مقابل حریف ازبکستانی به صعود از گروهش امیدوار شد. استقلال خوزستان هم صدرنشین گروهش در آسیاست. ذوب آهن اما در لیگ 6 هفته است که پیروز نشده و 4 باخت متوالی و دو تساوی داشته است. با این حال مسئولان باشگاه همچنان از حسینی سرمربی جوان خود حمایت می کنند و سرمربی تیم هم می گوید تیمی که در رده چهارم جدول است بحران زده نیست. استقلال خوزستان که در رده ششم جدول لیگ است در صورت پیروزی می تواند جانشین ذوب آهن در جدول لیگ شود. این بازی می تواند یکی از جذاب ترین مسابقات این هفته باشد.

صنعت نفت آبادان- پرسپولیس؛ سفارش شنل قهرمانی در برزیل! 

صنعت نفت در تهران در بازی رفت با سرمربیگری نادر دست نشان بازی را به سرخپوشان واگذار کرد و در آن بازی مهدی طارمی در دقیقه 86 تک گل سه امتیازی پرسپولیس را به ثمر رساند. پرسپولیس اکنون میهمان تیم صنعت نفت است اما نفت از داشتن تماشاگر در این بازی محروم است و هواداران صنعت نفت از این بابت بسیار ناراحت هستند. سرخپوشان تهرانی سال 95 را با یک باخت آسیایی به پایان برد با این حال در لیگ برتر همچنان با اختلاف 10 امتیازی نسبت به تراکتورسازی در صدر جدول قرار دارد. هرچند شایعه کسر امتیاز از سرخپوشان در عید نوروز کام هواداران را تلخ کرد البته این شایعه تکذیب شد. پرسپولیس برای تثبیت صدرنشینی و نزدیک شدن به قهرمانی به آبادان سفر می کند اما این تیم مقابل شاگردان فیروز کریمی کار دشواری پیش رو دارند.

صنعت نفت در آخرین بازی خود در لیگ مقابل تیم ته جدولی ماشین سازی هم شکست خورد و در 4 دیدار اخیرش یک برد و سه باخت داشته است. پرسپولیس در برزیل ایران می خواهد شنل قهرمانی اش را سفارش بدهد.

سپاهان - سایپا؛ تقابل فرکی با تیم و مهاجم سابقش

این بازی را می توان خاص ترین بازی برای حسین فرکی سرمربی سایپا نامید. جدایی پرماجرای فرکی از سپاهان هنوز در ذهن اهالی فوتبال باقی مانده است از سویی دیگر مسئولان باشگاه سپاهان به تازگی عبدالله ویسی سرمربی جوان خود را هم برکنار کردند و سکان هدایت زردپوشان اصفهانی را به کرانچار سپردند. سرمربی که برخی مسئولان ورزش با حضورش در تیم امید ایران مخالفت کرده بودند! تقابل حسین فرکی با تیم سابقش دیدنی خواهد بود. البته سایپا در 4 دیدار اخیرش در لیگ برتر به پیروزی نرسیده و همچنان در خطر سقوط قرار دارد. سایپا برای رسیدن به رتبه ای بالاتر از دوازدهم تلاش می کند و سپاهان هم با کرانچار قطعا به دنبال وضعیتی بهتر از هفتمی است. نکته قابل توجه اینکه سپاهان خط دفاعی ضیعیف تر از سایپا دارد و 30 گل دریافت کرده است. مسعود حسن زاده مهاجم نیم فصل اول سایپا که در این تیم ناکام بود در این بازی انگیزه مضاعفی برای اثبات توانایی هایش به فرکی را دارد.

استقلال- فولاد؛ آبی پوشان زهردار مقابل فولاد 

استقلال که به اوج آمادگی تاکتیکی و هماهنگی تیمی رسیده و شرایطش بسیار مطلوب است. آبی پوشان در صورت پیروزی در این مسابقه خانگی شانس رسیدن به رتبه دوم جدول را دارد و اگر تراکتورسازی در دربی تبریز امتیاز از دست بدهد آن موقع شاگردان منصوریان می توانند بالاتر از تیم قلعه نویی قرار بگیرند. استقلال با 37 گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و نکته جالب تر اینکه در زهردار ترین خط حمله لیگ همه بازیکنان شانس گلزنی دارند از پادوانی در قلب دفاع گرفته تا فرشید اسماعیلی و امید ابراهیمی هافبک و کاوه رضایی که با 7 گل زده بهترین گلزن استقلال است.فولاد خوزستان هم در سه بازی اخیر خود فقط سه مساوی کسب کرده و برای گرفتن امتیاز به تهران می آید. باید دید در این مسابقه نعیم سعداوی به وحید طالب لو اجازه حضور درون دروازه را می دهد یا نه . قرمز پوشان اهوازی کار سختی در ورزشگاه آزادی و مقابل هواداران استقلال خواهند داشت. دیدار رفت دو تیم در اهواز با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید و ساسان انصاری گل فولاد را زد و جابر انصاری برای استقلال گلزنی کرد.

تراکتورسازی- گسترش فولاد؛ دربی تبریز

دربی قرمز و آبی تبریز هم یک روز قبل از سیزده بدر برگزار می شود. شاگردان قلعه نویی هنوز امیدوارانه لیگ را دنبال می کنند و ضمن اینکه این تیم فینالیست جام حذفی هم هست و یک جام قهرمانی دیگر را هم در دسترس دارد. شاگردان فراز کمالوند که در رده نهم جدول هستند به اندازه قرمزپوشان تبریزی انگیزه ندارند و فقط به دنبال اثبات توانایی های فنی شان هستند. تراکتورسازی می خواهد با یک برد خوب سال 96 را آغاز کند.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر

جمعه 11 فروردین 96

پیکان تهران- ماشین سازی تبریز ساعت 17 ورزشگاه شهدا شهرقدس

پیام حیدری – محمدرضا ابوالفضلی – مهدی شفیعی – کمیل غلامی – ناظر: حیدر شکور

نفت تهران- سیاه جامگان مشهد ساعت 17 ورزشگاه تختی تهران

وحید کامظی – حسین طالقانی – ایوب غلامزاده – پیروز سیف اله پور – ناظر: ایرج نظری

پدیده خراسان – صبای قم ساعت 17 ورزشگاه ثامن مشهد

محمدحسین زاهدیفر – محمد عطایی – محمدجواد مداح – علی بای – ناظر: محمد پیروزرام

استقلال خوزستان- ذوب آهن اصفهان ساعت 18:50  ورزشگاه غدیر اهواز

مهدی مرجانزاده – مهدی عالیقدر – قهرمان نجفی – شاهو اصلانی – ناظر: رسول فروغی

شنبه 12 فروردین 96

فولاد مبارکه سپاهان- سایپا تهران ساعت 17 ورزشگاه نقش جهان اصفهان

رضا عادل – محمدرضا منصوری – بابک عباسقلی زاده – کوپال ناظمی – ناظر: محسن قهرمانی

استقلال تهران – فولاد خوزستان ساعت 18:50 ورزشگاه آزادی تهران

حسین زرگر – سعید علی نژادیان – حسن یوسفی – یاسر همرنگ – ناظر: مسعود مرادی

تراکتورسازی تبریز- گسترش فولاد تبریز ساعت 19:15 ورزشگاه یادگار امام تبریز

احمد صالحی – رضا سخندان – فرزاد بهرامی – ناصر جنگی – ناظر: ابوطالب طاهریان

صنعت نفت آبادان- پرسپولیس ساعت 16:30 ورزشگاه تختی آبادان

تورج حق وردی – سعید قاسمی – یعقوب سخندان – جواد رحیم زاده – ناظر: اسماعیل صفیری



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها