کد خبر: ۴۱۷۳۸۲
زمان انتشار: ۲۳:۳۴     ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
در حالی که تنها 5 هفته تا پایان رقابت های لیگ برتر فرصت باقی مانده تیم های زیادی برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، در حالی که که سه تیم ابتدای جدول فاصله زیادی از دیگر تیم ها ایجاد کرده اند و تقریبا جایگاه خود را در جدول تثبیت نموده اند، اما رقابت سختی  بین دیگر تیم ها برای کسب عنوان چهارمی پدید آمده است.


با توجه به آنکه تیم تراکتورسازی به فینال جام حذفی صعود کرده است و کسب سهمیه آسیایی این تیم در لیگ برتر با توجه به اختلاف 12 امتیازی با تیم چهارم قطعی به نظر می رسد، در صورت قهرمانی این تیم در جام حذفی یک سهمیه ی دیگر به تیم های لیگ برتر اضافه می شود و تیم چهارم نیز می تواند به رقابت های آسیایی راه پیدا کند.


همچنین با توجه به نتایج ضعیف تیم ذوب آهن ( تیم چهارم جدول ) در هفته های اخیر فاصله ی این تیم با دیگر تیم ها کاهش یافته است و اکنون حتی تیم سیزدهم جدول یعنی سایپا نیز شانس رسیدن به رتبه ی چهارم و کسب سهمیه آسیایی را دارد.


در این میان تیم های ذوب آهن، سپاهان و پیکان در امتیاز 35 برابر هستند. حضور پیکان در رتبه چهارم می تواند دستاورد بزرگی برای مجید جلالی و این تازه صعود کرده باشد و بتوان شگفتی فصل را این اتفاق نامید، این تیم با مهاجم گلزن خود منشا، شانس زیادی برای حضور در رتبه ی چهارم خواهد داشت. سپاهان نیز به واسطه ی شانس کسب سهمیه کرانچار را به مدت سه ماه به استخدام خود در آورده است و این مربی در اولین آزمون خود موفق ظاهر شد. ذوب آهن نیز که با مجتبی حسینی مدت ها در رتبه ی سوم حضور داشت، در 7 بازی گذشته ی خود فقط یک پیروزی کسب کرده است تا کسب سهمیه به عنوان تیم چهارم نیز برای این تیم به خطر بیفتد.


تیم های نفت تهران، استقلال خوزستان و گسترش فولاد نیز به ترتیب با کسب 34 ، 33 و 32 امتیاز تنها یک پیروزی با رتبه ی چهارم فاصله دارند و با توجه به دیدارهای باقی مانده امید زیادی به کسب سهمیه آسیایی خواهند داشت. گفتنی است تیم نفت در فینال باید در برابر تراکتورسازی حضور پیدا کند و پیروزی در آن پیکار می تواند حضور این تیم در رقابت های ACL 2018  را تضمین و بی اما و اگر کند.


مهمان ناخوانده ی دیگری که می تواند شگفتی فصل را با حضور در رتبه ی چهارم رده بندی رقم بزند تیم پدیده است که تا 4 هفته ی پیش یکی از اصلی ترین مدعیان سقوط نامیده میشد اما اوج گیری فوق العاده ی این تیم و کسب 4 پیروزی پیاپی فاصله این تیم رده دهمی را به رتبه چهارم به 4 امتیاز کاهش داده است. مربیان و مسئولان باشگاه پدیده پس از پیروزی برابر صبای قم به صورت جدی حضور در رتبه ی چهارم را برای خود هدف گذاری کرده اند که با توجه به کسب پیروزی های پیاپی و ادامه ی این روند، دست یابی به این مهم امکان پذیر است. اگرچه پدیده در 5 دیدار باقی مانده اش باید با چهار تیم اول جدول پیکار کند.


تیم های فولاد و سایپا نیز با رتبه چهارم تنها 5 و 7 امتیاز فاصله دارند اما با توجه به روند این تیم ها به نظر نمی رسد شانس زیادی برای حضور در رتبه های بالایی جدول داشته باشند.


گفتنی است با توجه به آنکه فینال جام حذفی پس از پایان مسابقات لیگ برتر برگزار خواهد شد و با توجه به آنکه همه ی تیم های میانه جدول شانس حضور در رتبه چهارم و کسب سهمیه آسیایی خواهند داشت بازی های باقی مانده برای همه ی تیم ها جذاب پیگیری خواهد شد و به مانند دیگر فصول تیم های میانه جدول بی انگیزه در دیدارهای باقی مانده خود ظاهر نخواهند شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها