کد خبر: ۴۱۷۴۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
با توجه به احتمال انگيزه‌هاي انتقام جويانه حمله تروريستي به سن پترزبورگ روسيه، مي‌توان اين سوال را مطرح كرد: آيا عوامل تروريستي در صدد انتقال جنگ به قلب خاك روسيه هستند؟
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه راي اليوم، با توجه به احتمال انگيزه هاي انتقام جويانه حمله تروريستي  به مترو سن پترزبورگ روسيه، مي توان اين سوال را مطرح كرد: آيا عوامل تروريستي كه از حلب و موصل بازگشته اند، در صدد  انتقال جنگ به قلب خاك روسيه هستند؟

 

آماده باش كامل در سراسر روسيه

سراسر روسيه در حالتي از آماده باش كامل به سر مي برد و دليل آن هم انفجار تروريستي روز گذشته (دوشنبه) است كه متروي شهر سن پترزبورگ را هدف قرار داد و منجر به كشته شدن ده نفر و زخمي شدن دهها  نفر ديگر شد.


زمان اين عمليات و نيز انتخاب اين شهر كه «ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه براي ديدار با «الكساندر لوكاشنكو» رئيس جمهور بلاروس آن به سر مي برد، اتفاقي نبود و با دقت انتخاب شده بود.


در اين ميان بايد در نظر داشت كه مسئولان  روس از همان لحظات نخست انفجار در سن پترزبورگ به احتمال تروريستي بودن اين حمله اشاره كردند، زيرا بمبي كه منفجر شد داخلي و ابتدايي و پر از تكه هاي فلزي بوده تا قربانيان بيشتري بگيرد.

 

احتمال دست داشتن داعش و يا جبهه النصره در حمله سن پترزبورگ

در  مورد زمان وقوع اين انفجار مي توان گفت بعيد نيست گروه هاي افراطي مانند گروه داعش و يا هيأت تحرير الشام (جبهه النصره سابق)، شاخه گروه القاعده در سوريه در اين حمله تروريستي دست داشته باشند و هدف از اين حمله نيز انتقام از حضور نظامي روسيه در سوريه است.

 

دردو روز گذشته هواپيماهاي روسي بيش از دويست حمله هوايي انجام دادند كه در جريان آن محل استقرار گروه هاي تروريستي به ويژه گروه جبهه النصره را در شهر«ادلب» پايگاه اصلي  اين گروه در پي از دست دادن شهر «حلب»، هدف قرار دادند.

 

اتباع چچني در بين تروريست‌هاي داعش

اطلاعات اوليه حاكي از اين است كه بيش از پنج هزار فرد مسلح از منطقه قفقاز در حال حاضر در صفوف گروه تروريستي داعش و در مقرهاي اين گروه در عراق و سوريه مي جنگند و بيشتر آنها نيز از منطقه چچن و داغستان هستند و بد نيست يادآوري شود كه ابو عمر الشيشاني تا زمان هلاكت در بمباران هواپيماهاي آمريكايي در يك سال پيش، فرمانده نظامي داعش بود.


هدف قرار دادن متروي لندن در جولاي ۲۰۰۵ به دست يك باند انتحاري وابسته به القاعده درحالي صورت گرفت كه در آن زمان گفته شد اين حمله در واكنش به حمله نظامي آمريكا و انگليس به عراق و جان باختن يك ميليون عراقي، انجام شد و بعيد نيست حمله به متروي سن پترزبورگ نيز به منظور انتقام از خسارت ها و شكست هاي  سنگين گروه هاي تروريستي در سوريه به دليل دخالت نظامي روسيه براي كمك به ارتش سوريه، رخ داده باشد.

 

انتقال حملات تروريستي به عمق خاك روسيه اگر  در بيانيه هاي عوامل آن مورد تأكيد قرار بگيرد، نشانه خطرناكي است هر چند چيز جديدي نيست زيرا مسكو در بيست سال گذشته در معرض حملات مشابه زيادي قرار گرفته و مسئولان روسي نيز بارها گفته اند كه  هدف از مبارزه با گروه هاي تروريستي در سوريه، جلوگيري از ورود آنان به خاك روسيه است، به اين معني كه حضور آنان در سوريه اقدامي پيشگيرانه براي مقابله با خطري است كه هزينه هاي انساني، امنيتي و اقتصادي سنگيني دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها