کد خبر: ۴۱۷۶۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حمله شیمیایی به شهرک «خان شیخون»، بدون رای گیری درباره طرح غربی مبنی بر محکومیت دولت سوریه، پایان یافت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حمله شیمیایی به شهرک «خان شیخون» در شمال سوریه، بدون رای گیری درباره طرح کشورهای غربی مبنی بر محکومیت دولت سوریه، پایان یافت.

این طرح را فرانسه، انگلیس و آمریکا تهیه کرده و در آن دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی در حمله به خان شیخون در ادلب واقع در شمال سوریه متهم کرده اند.

در این میان شورای امنیت رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه غربی در ارتباط با حمله خان شیخون را به تاخیر انداخت.

شورای امنیت در جلسه روز چهارشنبه خود صحنه  اختلاف نظر بود زیرا روسیه معتقد است این پیش‌نویس قطعنامه شتابزده تنظیم شده و گروه‌های مسلح اقدام به استفاده از سلاح‌های شیمیایی و جعل تصاویر کرده‌اند.

همچنین چین انجام تحقیقات واقع‌بینانه را خواستار شده و در پاسخ به اظهارات سفیر انگلیس گفت: نمی‌توان مطابق میل دیگران به این طرح رای داد.

در این پیش‌نویس قطعنامه، درخواست شده است فورا گزارشی ارائه کند که در آن به نتایجی درباره این حمله دست یابد.

در همین ارتباط کمیسر سازمان ملل در امور خلع سلاح در آغاز نشست فوق العاده شورای امنیت گفت: به روند جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به حمله شیمیایی به ادلب ادامه می دهیم و هنوز اطلاعاتی در این خصوص در دست نیست.

نمایندگان آمریکا، فرانسه و انگلیس، دولت سوریه را مسئول اتفاقی دانستند که در خان شیخون رخ داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها