کد خبر: ۴۱۷۷۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
مشايی درباره تحريف سخنان احمدی نژاد: منظور از جمله "دستور حمله به ما را کسی صادر کرد که مُرد" آن آقای اسرائيلی بود
به گزارش پایگاه 598، مشایی در کانال تلگرامی خود نوشت:

به نام خدای بهار آفرین

‏‎سلام بر بهار انسان ها و خرمی دوران ها

‏‎به اطلاع شما ملت متمدن و بزرگ ایران می رساند کنفرانس خبری دکتر احمدی نژاد با حضور نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی امروز با شکوه خاصی برگزار شد.

اما متاسفانه یکی از رسانه ها، اصول اخلاقی را در انتشار خبر کنار گذاشت و علیرغم اینکه دکتر احمدی نژاد در کنفرانس خبری تصریح کردند که "دستور حمله به ما را کسی صادر کرد که مُرد؛ آن آقای اسرائیلی که در سال 89 این فرمان را صادر کرد و کسانی در داخل مجری دستور او شدند"، بخش دوم صحبت های ایشان را حذف و سخن ایشان را تحریف کرده و تلاش نموده است در تیتر خود اینگونه القا کند منظور دکتر احمدی نژاد در این بخش از صحبت ها، مرحوم هاشمی رفسنجانی بوده است.

فایل صوتى این نشست در گروه ها و کانال هاى مختلف از جمله در همین کانال قابل دسترسى و بررسى است.
‏‎ماجرا وقتی تاسف بارتر می شود که رسانه مذکور، در ادامه این رفتار ناجوانمردانه، غیر حرفه ای و به دور از اخلاق، با پیش فرض قراردادن سخنى که خود تحریف کرده است یعنى یک دروغ آشکار اقدام به مصاحبه هایى تحت عنوان حمله به بزرگان نظام نموده است.

جا دارد در این زمینه چند نکته را یادآور شوم:

‏‎١- امانت دارى شرط اول خبرنگارى است . چنانچه این شرط در فعالیت یک فرد رعایت نشود و خبر دروغین جعل شود، در این صورت هرگز نباید چنین فردى را به عنوان خبرنگار به رسمیت شناخت(البته اگر کارشناسان ذیربط آن را کاملا عمدی بدانند)، در غیر این صورت با گمان بر خطاى خاطى این فرصت باید به وى داده شود تا با عذرخواهى رسمى و علنى به کار خود با دقت بیشتر ادامه دهد.

‏‎ ٢- اینجانب در جلسه حضور داشتم،  پس از ذکر شدن کلمه "مُرد" حضار خندیدند و در این زمان عبارت بعدى به ویژه کلمات اولین یعنى "آن مرد اسرائیلى"  تحت تاثیر طنین  صداى خنده حاضرین به خوبی بخش اول شنیده نشد. این را از این جهت میگویم که هیچ حقى در رسیدگى  به این موضوع ضایع نشود. اما اکنون باید معلوم شود که بالاخره خاطى عامدا خطا کرده است یا به اشتباه به آقاى دکتر احمدى نژاد، به مدیر مسئول و مالک رسانه، همکاران رسانه اى خود، به جامعه رسانه اى کشور، به شخص مرحوم آقاى هاشمى و از همه مهم تر به مردم ظلم کرده است. از این رو نباید با دخالت دادن منافع سیاسى و گروهى در این مسئله، حقیقت راکه خود مهم ترین #مصلحت است، فداى مطامع سیاسى-شیطانى کرد و راه را براى القائات بعدى و بیشتر ابلیس بازگذاشت. این می تواند یک سوژه مناسب براى  اعمال مسئولیت  همه ما جهت احقاق حق باشد.

‏‎ ٣- این که فرد خاطى رسما و با فوریت(با باز بینی تصویر ضبط شده) عذرخواهى کند اقل مطالبه است زیرا عمدى و یا غیرعمدى بودن این اقدام شرآور باید روشن شود. مسئول یا مسئولین رسانه متبوع قانونا در این موضوع هم محق تر و هم مکلف ترند.

‏‎٤- از جامعه محترم خبرنگاران انتظار دارم مسئولانه این مسئله را دنبال و به سادگی از آن عبور نکنند زیرا بى تفاوتى نسبت به این گونه اقدامات زمینه تکرار آن را فراهم می آورد و موجب بى اعتمادى و یا حداقل کاهش اعتماد عموم مردم می شود و مگر جز اعتماد مردم سرمایه دیگرى برای اصحاب رسانه وجود دارد؟!

‏‎ ٥- نهایتا آنکه از عموم افرادى که پیام اینجانب را دریافت کرده و با آن موافقت دارند تقاضا می کنم پاى  حقیقت ایستاده و با دفاع از آن، راه اصلاح را هموارتر ساخته و رسم بد عهدى و بد خلقى را براندازند.

‏‎از لطف وحوصله  شما صمیمانه سپاسگزارم
ارادتمند شما اسفندیار رحیم مشایى
بامداد پنجشنبه هفدهم فروردین ماه نود و شش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها