کد خبر: ۴۱۸۶۸۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
گروه‌های تروریستی تکفیری با نقض تعهدات خود و پشت پا زدن به توافق مبادله اجازه خروج اتوبوس‌های حامل شهروندان کفریا و فوعه از ایست‌های تحت کنترل خود را نمی‌دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری تسنیم در حلب، بامداد امروز اتوبوس‌های حامل افراد مسلح از الزبدانی و مضایا در حومه دمشق وارد گذرگاه الراموسه در جنوبی غرب حلب شد که شامل 400 فرد مسلح و اطرافیانشان است، از جمله 158 تروریست وابسته به گروه تروریستی احرارالشام هم در میان آنها دیده می‌شود.

اتوبوس‌های حامل مردم کفریا و فوعه در منطقه الراشدین  گرفتارند و تروریست‌ها به آنها اجازه  عبور نمی‌‌دهند

این در حالی است که کاروان اتوبوس‌های حامل شهروندان کفریا و فوعه همچنان در ایست‌های گروه‌های تروریستی در منطقه الراشدین در غرب حلب برای دومین روز پیاپی معطل مانده‌اند و گروه‌های تروریستی با کارشکنی و تحمیل شروط جدید بر مذاکره‌کنندگان به آنها اجازه خروج نمی‌‌دهند.

 

اتوبوس‌های حامل مردم کفریا و فوعه در منطقه الراشدین  گرفتارند و تروریست‌ها به آنها اجازه  عبور نمی‌‌دهند

به گفته خبرنگار تسنیم مستقر در گذرگاه الراموسه، 75 دستگاه اتوبوس حامل 5 هزار نفر از مردم مظلوم کفریا و فوعه که روز گذشته از این شهرک‌های تحت محاصره در حومه ادلب وارد غرب حلب شدند،‌همچنان در ایست‌های تحت کنترل گروه‌های مسلح گرفتارند.

اتوبوس‌های حامل مردم کفریا و فوعه در منطقه الراشدین  گرفتارند و تروریست‌ها به آنها اجازه  عبور نمی‌‌دهند

در تماس خبرنگار تسنیم با یکی از خانواده‌ها در منطقه الراشدین اعلام شد که زنان و کودکان و بیمارانی که سوار این اتوبوس‌ها هستند، شرایط روحی بسیار بدی دارند و وضع جسمانی بیماران و مجروحان هم وخیم شده تا جایی که برخی از آنها از طریق هلال احمر به بیمارستان‌های حلب منتقل شده‌اند، با این حال گروه‌های تروریستی اهمیتی به وضعیت مجروحان و بیماران و دیگر شهروندان گرفتار در اتوبوس‌ها نمی‌دهند و مانع خروج آنها می‌شوند.

اتوبوس‌های حامل مردم کفریا و فوعه در منطقه الراشدین  گرفتارند و تروریست‌ها به آنها اجازه  عبور نمی‌‌دهند

خبرنگار تسنیم درباره سرنوشت سه هزار نفر دیگر که قرار بود شب گذشته از کفریا و فوعه خارج شوند، گفت : شب گذشته سه هزار نفر سوار اتوبوس‌ها شده و به سمت منطقه الصواغیه حرکت کردند، اما تروریست‌های تکفیری به آ‌نها اجازه عبور ندادند و آنها را مجبور کردند از اتوبوس‌ها پیاده شده و به منازلشان بازگردند. 

تصاویر زیر مربوط به افراد مسلحی است که از مضایا در حومه دمشق به گذرگاه الراموسه رسیده‌اند که تحت کنترل ارتش سوریه است،  این تصاویر را خبرنگار تسنیم مستقر در این گذرگاه ارسال کرده است :

اتوبوس‌های حامل افراد مسلح الزبدانی و مضایا که در ایست بازرسی ارتش سوریه مستقر هستند

اتوبوس‌های حامل افراد مسلح الزبدانی و مضایا که در ایست بازرسی ارتش سوریه مستقر هستند

اتوبوس‌های حامل افراد مسلح الزبدانی و مضایا که در ایست بازرسی ارتش سوریه مستقر هستند

 

همچنان پنج هزار نفر از اهالی شهرک‌های فوعه و کفریا در محله الراشدین در جنوب غربی حلب که تحت سیطره گروه‌های تروریستی است،‌ گرفتارند، این گروه‌ها موانع جدیدی در برابر توافق مبادله قرار داده‌اند.

خبرنگار تسنیم در حلب گزارش داد گروه‌های تروریستی خواستار خروج دو هزار نفر از رزمندگان کمیته‌های مردمی فوعه و کفریا از مجموع هشت هزار نفر از اهالی این شهرک‌ها هستند، این گروه‌ها مدعی شده‌اند تنها 700 رزمنده مدافع از این شهر‌ک‌ها خارج شده و کسانی که وارد محله الراشدین شده‌اند، کسانی هستند که عمرشان بالای 40 سال یا زیر 20 سال است.

گروه‌های تروریستی روز گذشته سلاح‌های سبک برخی از رزمندگان خارج شده از کفریا و فوعه را مصادره کردند تا امروز توطئه آنها افشا و مشخص شود، این گروه‌ها ادعا می‌کنند که تعداد رزمندگان خارج شده از کفریا و فوعه از تعداد مورد توافق کمتر است به این بهانه که تعداد کسانی که سلاح همراه دارند، کمتر از دو هزار نفر است.

بر اساس این گزارش، رنج و درد اهالی منتظر در محله الراشدین برای عبور از ایست‌های تروریست‌ها به ویژه زنان و کودکان در حال افزایش است و آنها به غذا و دارو نیاز دارند، تروریست‌ها حتی اجازه پیاده شدن را به این مردم مظلوم برای قضای حاجت هم نمی‌دهند.

خبرنگار تسنیم در حلب گزارش داد 14 نفر از بیماران به سبب وخامت شدید حالشان، با کمک هلال احمر سوریه به بیمارستان در حلب منتقل شدند.

به گفته لمی کیالی، پس از مذاکرات فراوان، هلال احمر توانست مقداری غذا برای اهالی کفریا و فوعه که در محله الراشدین به سبب کارشکنی تروریست‌ها معطل مانده‌‌اند، منتقل کند.

بر اساس این گزارش، وضعیت جسمانی برخی از سرنشینان اتوبوس‌های کفریا و فوعه و نبود غذا و دارو و فشارهای روانی تروریست‌ها و محدودیت‌هایی که آنها اعمال می‌کنند، شرایط را وخیم‌تر کرده است.

خبرهایی هم از جان باختن یکی از اهالی کفریا و فوعه به نام علی رضا حیدر 70 ساله در نتیجه همین اقدامات تروریست‌ها حکایت می‌کند.

تروریست‌ها در اقدامی غیرانسانی و بر خلاف تعهدات خود، چند جوان را از اتوبوس‌ها پیاده کرده و با بمب آنها را منفجر کردند.

اخبار ضد و نقیضی درباره ماهیت این انفجار مطرح شده است، روایت دیگر این است که تروریست‌های تکفیری خودروی حامل مواد غذایی برای اهالی کفریا و فوعه را که در منطقه تحت سیطره آنها حرکت می‌کرد، بمب‌گذاری کرده و هنگامی که اهالی دور آن جمع شده بودند، آن را منفجر کردند که در نتیجه این جنایت هولناک تروریست‌ها، شماری از شهروندان مظلوم شهید و یا زخمی شده‌اند.

روایت دیگر هم این است که یک تروریست انتحاری با خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه «الراشدین 4» در کنار مکانی که اتوبوس‌های حامل شهروندان کفریا و فوعه گرفتار کارشکنی تروریست‌ها شده‌اند، منفجر کرد.

بر اساس اخبار رسیده از حلب، حمله انتحاری تروریست‌ها به اهالی بی‌دفاع کفریا و فوعه که در چنگال تروریست‌های تکفیری گرفتار شده‌اند، تا کنون دست‌کم 22 شهید و ده‌ها زخمی به جا گذاشته است، آمار شهدا نهایی نیست.

تصاویر این جنایت هولناک تروریست‌ها را در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها