کد خبر: ۴۲۰۵۱۵
زمان انتشار: ۱۷:۲۵     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
با داغ شدن موضوع صحت رساله دکتری حسن روحانی از دانشگاه گلاسکو در مجامع علمی کشور سازمان مردم نهاد "دیده‌بان شفافیت و عدالت" بررسی‌ بیشتری بر روی این رساله انجام داده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، این روزها با نزدیک شدن به زمان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر موضوع صحت رساله دکتری حسن روحانی از دانشگاه گلاسکو در مجامع کشور علمی داغ شده است و همین موضوع باعث شده تا سازمان مردم نهاد "دیده‌بان شفافیت و عدالت" (daad.ir) به همراه برخی از دانشجویان خارج از کشور بررسی‌ بیشتری بر روی این رساله انجام دهند و به همین مناسبت مدعی شوند که با بررسی‌های انجام شده بر روی بخش معرفی و فصل یک رساله دکتری روحانی توسط نرم‌افزار‌های مخصوص این کار سرقت علمی بیش از 25 درصدی در این رساله مشهود است.

پیش از این هفته‌نامه اصلاح‌طلب پایتخت کهن در پیش‌شماره یک خود مصاحبه‌ای با پروفسور سیدحسن امین استاد راهنمای حسن روحانی در دانشگاه گلاسکو انجام داده بود که در آن پروفسور امین نکات جالب توجهی را در خصوص نحوه تحصیل حسن روحانی در دانشگاه گلاسکو و پشتیبان مالی وی برای تحصیل مطرح کرده بود.

پروفسور امین در این مصاحبه با اشاره به اینکه داشتن پشتوانه مالی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان از پیش‌نیازهای اخذ پذیرش است اظهار داشته بود: درست مثل این‌که اگر کسی ویزا بخواهد باید ثابت کند که در رفتن به انگلستان از عهده پرداخت هزینه دوران اقامتش در آنجا بر می‌آید.

وی با بیان اینکه "آقای روحانی هنگامی که تقاضای پذیرش کردند، نامه‌ای از وزارت صنایع جمهوری اسلامی ایران به ما ارائه دادند که پرداخت شهریه دانشگاهی ایشان در انگلستان را آن وزارتخانه تضمین خواهد کرد" خاطرنشان کرده است: این نامه به قسمت امور مالی دانشگاه تسلیم شد و صحت صدور آن مورد تایید قرار گرفت.

استاد راهنمای روحانی در ادامه با تاکید براینکه روحانی عملا بورسیه نبوده در توضیح دلیل آن می‌گوید که "آن نامه به تائید وزارت علوم ایران نرسیده بود"؛ این موضوع می‌تواند شائبه‌ای در خصوص صحت ادعاهای تحصیلی روحانی از طرف وزارت علوم ایجاد کند.

وی همچنین در این مصاحبه تاکید می‌کند: در سال اول وقتی که شهریه تحصیلی ایشان (روحانی)‌ باید پرداخت می‌شد ایشان مبلغ شهریه را نقد به لیره انگلیسی به گلاسکو همراه آورده بود و شخصا آن را به صندوق دانشگاه نقدا بردند که در دانشگاه‌های انگلیس خیلی هم نامتعارف بود و اداره مالی می‌گفت تاکنون ندیده‌ایم که کسی شهریه دانشگاه را با اسکناس پرداخت کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها