کد خبر: ۴۲۰۷۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
برانکو ایوانکوویچ در بازی آخر فصل با توجه به قهرمانی تیمش ترجیح داد از بیشتر نیروهای ذخیره تیمش استفاده کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش سه: سرمربی پرسپولیس که بازی سختی این هفته برابر الوحده امارات پیش رو دارد، ترجیح داد در بازی پایانی با توجه به قطعی بودن قهرمانی تیمش، از بازیکنان ذخیره سود ببرد تا گام‌های ستاره‌هایش برای جدال سرنوشت ساز خسته نشود.

او بر همین اساس با انقلابی در ترکیب تیمش از محمد امین آرام طبع، بوژیدار رادوشوویچ، سامان نریمان جهان، احسان علوان زاده، شهاب کرمی، رضا کرملاچعب و حمید طاهرخانی در ترکیب اصلی تیمش سود برد و در نهایت با ورود ستاره‌هایش در نیمه دوم نیز نتوانست از شکست برابر سیاه جامگان که برای بقا به سه امتیاز چشم دوخته بود نجات یابد.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به عملکرد بازیکنان ذخیره سرخپوشان در جدال برابر سیاه جامگان:

بوژیدار رادوشوویچ؛ تنها موقعیت جدی سیاه جامگان تبدیل به گل برای این تیم شد تا کاری از دست این دروازه‌بان کروات هم برای نجات دروازه بر نیاید. بوژیدار که ششمین تجربه حضور فیکس خود درون دروازه این تیم را پشت سر می‌گذاشت با توجه به ناهماهنگی در خط دفاعی و تغییرات فراوان به نظر می‌رسید کار سختی پیش رو داشته باشد اما در نهایت یک روز آرام را پشت سر گذاشت و مجبور به خلق عکس العمل عجیبی درون دروازه این تیم نشد.

محمد امین آرام طبع؛ یک فصل روی نیمکت و سکو را تجربه کرد و در نهایت در بازی پایانی حضوری بیش از یک نیمه‌ای را تجربه کرد تا این اتفاق حسن ختام حضورش با پیراهن پرسپولیس باشد. عدم حضور موثر در فاز تهاجمی و بازی پراسترس ناشی از نیمکت نشینی‌های مداوم باعث شد تا برانکو ایوانکوویچ در نیمه دوم تصمیم به تعویض او بگیرد و فرشاد احمدزاده را جانشین بازیکن باتجربه سابق صبای قم کرد.

شهاب کرمی؛ هافبک دفاعی سابق تیم ملی و فولاد بعد از پایان دوران سربازی‌اش راهی پرسپولیس شد تا خلا این تیم در پست را بپوشاند. با این حال در تاکتیک برانکو ایوانکوویچ دقایق اندکی به او فرصت رسید و با توجه به خصوصیات دفاعی‌اش بیشتر در دقایق پایانی بازی‌ها به میدان فراخوانده می‌شد و اوج آن دیدار برابر الوحده بود که موفق شد با حضورش خط دفاعی پراشتباه آن دیدار را به سر و سامان برساند. او در دیدار برابر سیاه جامگان تجربه جدیدی را بدون کمال کامیابی نیا در نیمه اول پشت سر گذاشت و البته کار سختی را پیش رو داشت. سرخپوشان در این دیدار بدون حضور هافبک‌های فانتزیست و پاسور خود توپ را بیشتر در اختیار حریف می‌دیدند و این مساله کار را سخت می‌کرد و همین اتفاق باعث شد تا برانکو ایوانکوویچ در نیمه دوم با اضافه کردن کمال کامیابی نیا این نقص را برطرف کند.

حمید طاهرخانی؛ از قاب ستاره‌ای که از او انتظار می‌رفت فاصله زیادی داشت و نتوانست همچون محسن مسلمان چاره‌گشای این تیم باشد و پاس‌های اشتباه و قدرت بدنی پایین در جدال با هافبک‌های باتجربه سیاه جامگان باعث شد تا اولین تعویضی برانکو ایوانکوویچ نیز لقب بگیرد و اکنون باید چشم به آینده داشته باشد و باید دید موفق می‌شود بار دیگر چنین فرصت ایده‌آلی را نصیب خود کند؟

احسان علوان زاده؛ در میان جوانان پرسپولیس بهترین عملکرد را به خود اختصاص داد و برپایه قدرت تکنیکی‌ و حرکت طولی بارها توانست فرصت حمله مناسب برای تیمش ایجاد کند و مزد آن را با حضور 90 دقیقه ای در ترکیب این تیم گرفت. با این حال او هنوز برای اینکه در قامت ستاره قرار گیرد راه درازی پیش رو دارد و ستاره‌های سرشناسی در ترکیب پرسپولیس پیش از نام او قرار دارند.

سامان نریمان جهان؛ در لیست بازیکن جوان این تیم قرار ندارد اما با توجه به حضور فیکس خود در ترکیب به جای ستاره‌ها از او انتظار می‌رفت بتواند نقش پررنگی را به جا بگذارد. نریمان جهان به عنوان گلزن‌ترین و موفق‌ترین هافبک این تیم برابر سیاه جامگان شناخته می‌شد اما او نیز اسیر تغییرات پرتعداد و ناهماهنگی بین بازیکنان شد تا پاس‌های اشتباه و حملات بی‌نتیجه ماحصل تلاش او برابر سیاه جامگان باشد.

رضا کرملاچعب؛ در میان جوانان پرسپولیس بهترین عملکرد را می‌توان متعلق به مهاجم جنوبی این تیم دانست. او بارها در تلاش برای ثبت گل برای تیمش گام برداشت و با سرعت و حرکات تکنیکی خود مدافعان سیاه جامگان را در عقب زمین محبوس کرد اما در نهایت نتوانست فرصت چندانی با توجه به غیبت هافبک‌های طراح و فانتزیست این تیم به دست بیاورد. اوج کار او ارسال پاس دیدنی با ضربه سر به کمال کامیابی نیا درون شش قدم بود که با بی‌دقتی هافبک سرخپوشان و از دست رفتن فرصت، شانس پاس گل از او گرفته شد.
 
با بازی این چهره‌ها در بازی پایانی فصل برانکو ایوانکوویچ به بیشتر عناصر فصل تیمش به جز حامد آقایی و ابوالفضل درویش وند بازی داد تا آنها خاطره‌ای خوب با پیراهن این تیم را پشت سر بگذارند، با این حال بعید به نظر می‌رسد قهرمان لیگ شانزدهم برای تداوم موفقیت خود بتواند به نیمکتی اینچنینی اتکا کند و همچون دیگر تیم‌های قدرتمند جهان نیاز به هم‌طرازی سطح بین بازیکنان اصلی و ذخیره آن دیده می‌شود. اتفاقی که باعث شد تا آنها در حساس‌ترین جدال‌های فصل با توجه به قدرت کم نیمکت ذخیره خود با دشواری بزرگی مواجه شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها