کد خبر: ۴۲۶۲۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۲۶ تير ۱۳۹۶
اگر زميني براي ساخت خانه در اختيار داريد، به جاي صرف ماه ها وقت براي ساخت خانه به روش سنتي مي توانيد از روشي جديد براي برپاكردن خانه تان در عرض هشت دقيقه استفاده كنيد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نيواطلس، در اين روش يك كاميون حمل اجزاي خانه در محل مورد نظر مستقر مي شود و با فشردن يك دكمه خانه رويايي شما به طور خودكار در عرض هشت دقيقه برپا مي شود.

شركت انگليسي Ten Fold Engineering كه مبدع اين روش خانه سازي است مجموعه‌اي از سازه ها و ساختارهاي ماژولار و خوداتكا را طراحي كرده كه به طور خودكار تاشده يا باز مي شوند و بدون نياز به هرگونه دخالت بشر در نهايت تبديل به يك خانه قابل سكونت مي شوند.

ساختار اصلي اين سيستم يك واحد كانتينر قابل انتقال به هر محل است كه مي توان آن را با كاميون جابجا كرد. پس از انتقال اين كانتينر به محل، اجزاي داخلي آن باز شده و ابعادشان به سه برابر حالت عادي افزايش مي يابد. با سرهم شدن خودكار سازه ها اين مجموعه در نهايت براي سكونت آماده خواهد بود.

اين سيستم به راحتي به صورت معكوس نيز عمل مي كند و لذا اجزا و سازه هاي آن به راحتي قابل جمع شدن و انتقال به محلي جديد هستند. براي تغيير دكوراسيون داخلي اين خانه قابل حمل پارتيشن هايي در نظر گرفته شده است. بخش هايي نيز براي تسهيل سيم كشي برق، نصب سيستم انتقال آب و باتري در اين خانه وجود دارد.

كانتينرهاي حاوي اين خانه هاي پيش سااخته را مي توان بر روي هم قرار داد تا يك ساختمان بلند يا حتي هتل به وجود آورد. هزينه خريد هر يك از اين كانتينرها 130 هزار دلار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها