کد خبر: ۴۲۶۵۲۴
زمان انتشار: ۲۰:۴۹     ۳۱ تير ۱۳۹۶
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه این شورا فقط به تخلفات تاثیرگذار در نتیجه انتخابات ورود می‌کند گفت: تخلفات غیر تاثیرگذار در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سوی هر کسی می‌تواند به قوه قضائیه ارسال شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری،‌ درباره احضار برخی استانداران به علت برخی تخلفات در انتخابات ریاست جمهوری و اظهار نظر مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور مبنی بر شکایت دولت از برخی رسانه‌ها و شرط قوه قضائیه جهت تائید تخلف این رسانه‌ها برای رسیدگی،‌ گفت: بخشی از تخلفات در حوزه صلاحیتی شورای نگهبان است که اگر در نتیجه انتخابات تاثیرگذار بوده و شورا چنین تشخیص داد می‌تواند اقدام به ابطال انتخابات در حوزه مربوطه کند اما برخی دیگر از تخلفات در حوزه صلاحیت قوه قضائیه است چرا که تاثیری بر سرنوشت انتخابات نداشته است.

وی ادامه داد: اینگونه تخلفات را هر کسی اعم از هیأت‌های نظارت، اجرایی و مردم می‌تواند به قوه قضائیه ارسال کند چون منشا تخلف جایی است که هر کسی می‌تواند ذینفع باشد یا نباشد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت:‌ مواردی که گزارش تخلف در انتخابات بوده به قوه قضائیه ارسال کردیم اما تخلفات محدود به اینها نیست و از این پس مسئولیت قوه قضائیه است که به آنها رسیدگی کند.

کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه از نظر شورای نگهبان درباره لزوم ارائه قرارداد نفتی با توتال به مجلس و تصویب آن از سوی خانه ملت پرسیده بود، گفت: مراحل پیش از تصویب در مجلس به شورای نگهبان ارتباطی ندارد.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان طبق قانون بر مصوباتی نظارت می‌کند که درباره موافقتنامه‌های بین‌المللی بوده و میان دو دولت امضا شده باشد خاطرنشان کرد: اگر یک طرف قراردادی بخش خصوصی باشد بنا به تصویب شورای نگهبان از قانون نیازی به گذراندن آن از تصویب مجلس نیست مگر اینکه مجلس از باب نظارت به آن ورود کند که در آن صورت مجلس باید رسیدگی و اعلام نظر کند و سپس نوبت به بررسی مصوبه‌های مجلس در شورای می‌رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها