کد خبر: ۴۲۶۷۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
ملک‌سلمان زمام امور را به ولیعهد سپرد/
پادشاه سعودی به بهانه سفر تفریحی به خارج از کشور در اقدامی بی‌سابقه تمام امور پادشاهی را به فرزندش واگذار کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرده پادشاه عربستان که همه ساله تقریبا یک ماه را به تفریح و استراحت در خارج کشور سپری می‌کند،  در آستانه سفرش  طی «اقدامی نامتعارف»، تمام امور پادشاهی را به فرزندش «محمد» واگذار کرده است.

درباره پادشاهی سعودی نیز دیروز اعلام کرده ملک سلمان از دیروز (دوشنبه) برای گذراندن تعطیلات خود به خارج سفر خواهد کرد. چند روز پیش بود که خبرگزاری‌ها به نقل از «مجتهد»، شاهزاده افشاگر سعودی فاش کرده بودند که محمد بن سلمان، طی چند روز آینده قدرت را در عربستان قبضه خواهد کرد و پادشاه این کشور خواهد شد.

اما در بیانیه صادره از دربار پادشاهی آل‌سعود از قول «سلمان بن عبدالعزیز» آمده است: «با توجه به عزم و تصمیم ما برای سفر به خارج از پادشاهی، امروز به موجب فرمانمان، شاهزاده محمدبن سلمان‌بن عبدالعزیز را جانشین خود در اداره امور کشور و حفظ منافع ملت در دوران غیبتمان در سعودی قرار می‌دهیم».

ماجرای پادشاهی «محمد بن سلمان» 32 ساله، از همان زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که وی ناگهان به عنوان جانشین ولیعهد عربستان، بین مردم شناخته شد.

در همان ایام اعلام می‌شد که ملک‌سلمان، به دلیل کهولت سن و ناتوانی قصد دارد، با ریختن سازوکارهایی، پسرش را به جانشینی خود منصوب کند.

رفته‌رفته با برکناری «بن‌نایف» از ولیعهدی و حصر اجباری وی در خانه آن هم به بهانه اعتیاد! این تحلیل‌ها به واقعیت نزدیک شد تا اینکه خبرگزاری رویترز همین چند روز پیش به نقل از «مجتهد» از قریب‌الوقوع بودن این کودتای خاموش پرده برداشت.

به اعتقاد کارشناسان، قرارداد 500 میلیارد دلاری که سعودی‌ها با ترامپ امضاء کرده‌اند، در حقیقت دستمزد رئیس‌جمهور آمریکا برای حمایت از پادشاهی «محمدبن سلمان» بود.  آمریکا تا پیش از سفر ترامپ به ریاض و امضای آن قرارداد نجومی، مخالف به قدرت رسیدن «بن‌سلمان» بود و ترجیح می‌داد، بن‌نایف به دلیل تجربه و پختگی که نسبت به «بن‌سلمان» دارد، پادشاه شود. بن‌سلمان در واقع با کمک ترامپ، کودتای خاموش را به نتیجه رساند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها