أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۲۷۲۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ظاهر مردم، باطن مسئولین است؛
این روزها اخبار ناخوش و زننده اجتماعی قلب جامعه را جریحه دار کرده است. حزن عمیق اخبار این روزها روی سینه ها سنگینی می کند. از "آتنا" تا "بنیتا" و آخرین خبر تلخ هم به کما رفتن و آزار جنسی دختربچه 5 ساله. اگر ظاهر جامعه را در چنین سطح مهیب و خوفناکی از فساد می بینیم، بگردیم و تامل کنیم که باطن این جامعه یعنی مسئولین ما گرفتار چه فسادی اند که چنین ظهوری در بدن داشته است.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، این روزها اخبار ناخوش و زننده اجتماعی قلب جامعه را جریحه دار کرده است. حزن عمیق اخبار این روزها روی سینه ها سنگینی می کند. از "آتنا" تا "بنیتا" و آخرین خبر تلخ هم به کما رفتن و آزار جنسی دختربچه 5 ساله.

در این اخبار متوقف نمانید. این اخبار تاول چرکینی است که از یک بیماری دهشتناک در متن جامعه گواهی می دهد. چه بسا لازم است به این اخبار مسمومیت الکلی 100 نفر در یک شهرستان کوچک را هم اضافه کرد، حتی خبر دستگیری یک بنگاه دلالی در برگزاری پارتی های شبانه و صدها خبر دیگر.

 اگر این اخبار را یک حادثه و رخداد می بینید که هیچ؛ ولی اگر یک بیمار هولناک را در متن جامعه شناختید باید به تحلیل های دردناک تری رسید.

یک سوال؛ راه اصلاح چیست؟ از کجا شروع کنیم؟ گام اول در درمان، شناخت بیماری است. اما برای شناخت بیماری اگر در قتل و تجاوز متوقف شویم، عمق سرطان را درک نکریم. عمیق تر یعنی چی؟ یعنی سراغ آموزش رویم؟ سراغ اخلاق؟ مال حلال؟ همه اینها خوب است اما کافی نیست.

این روزها و با این التهاب تو در توی اجتماعی، یاد این سخن عارفانه و گهربار آیت الله جوادی آملی بیافتیم که "ظاهر مردم، باطن مسئولین است . اگر می خواهید مسئولین را بشناسید ظاهر مردم را نگاه کنید" تا انجا که توضیح می دهند وقتی باطن و روح انسان دچار بیماری می شود اثرش را در ظاهر بدن نشان می دهد: "در جریان رابطه روح و بدن، هر رازی که در روح پیدا باشد، بدن عکس العمل نشان می دهد؛ یعنی انسانی که ترسید، بالأخره چهره اش زرد می شود... این اصل را باید رویش خیلی تکیه کنیم".

رهبری انقلاب می فرمایند:" اگر من و امثال من اسیر هوى‌ و هوس و دنبال طمع و بنده و ذلیلِ ترس و طمع خود بودیم، نمى‌توانیم مردم را با فضایل بار بیاوریم."

درجای دیگری می فرمایند: واقعاً «النّاس على دین ملوکهم». ملوک در این‏جا به معنى پادشاهان نیست که بگوییم ما پادشاه نداریم؛ نه، ملوک شماها(مسئولین) هستید؛ النّاس على دین ماها ".

رهبرانقلاب مثال ولیدبن عبدالمالک را می زند که اهل جواهرات بود و وقتی خلیفه شد مردم کوچه و بازار از جواهر و اشیاقیمتی حرف می زدند. وقتی سلیمان عبدالمالک خلیفه شد، چون اهل ساختمان سازی بود همه مردم از ساخت و ساز می گفتند. وقتی عمربن عبدالعزیز حاکم شد چون اهل عبادت بود مردم کوچه و بازار گفت وگویشان درباره نماز و دعاهای روز بود.

گناهان ظاهری را با بیماری باطن بشناسید. ام الامراض بیماری نفس است و سرطان روح، ذلت نفس است. انسانی که نفسش ذلیل و خالی از عزت شود، به هرگناهی تن می دهد.  نفس و باطن جامعه مسئولین هستند. مسئولین اگر به هوی و هوس دچار شوند جامعه تباه می شود و متعفن.

اگر ظاهر جامعه را در چنین سطح مهیب و خوفناکی از فساد می بینیم، بگردیم و تامل کنیم که باطن این جامعه یعنی مسئولین ما گرفتار چه فسادی اند که چنین ظهوری در بدن داشته است.

* محسن مهدیان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
۲
۰
حالا باز هم حضرات روشنفکر وقیحانه از لزوم آموزش جنسی بگویند! به بچه 5
ساله چه می خواهید بگویید؟
واقعا چرا عده ای نمی فهمند باید به جای پادزهر فروختن باید مار سمی را بکشند؟
تا وقتی سطح تحریک جنسی در جامعه ما مردها را در آستانه انفجار نگهداشته
و هر روز چشم مردان به هزاران زن و دختر بی حجاب در فضای حقیقی و مجازی
آشنا می شود و البته راهی هم برای ارضا و کنترل شهوت ندارند و راه تعدد
زوحات هم مه بسته البته در کمترین حالت با همسر خود سرد می شوند و یا
کارشان به افسردگی و اعتیاد می کشد و یا این عقده را سر کودکان معصومی
خالی می کنند که هیچ ابزاری برای دفاع از خود ندارند.
آن وقت در این شرایط بحرانی جنسی تازه از آموزش جنسی می گویند تا
نوجوانان هم چشم وگوششان بیشتر باز شده و تحریک شوند و نظیر هند کار به
تجاوزهای گروهی بکشد یا نظیر اتریش کار به تجاوز پدر به دختر خودش!
به جای اینکارها قاطعا مانند چین شبکه ملی اطلاعات درست کنید و امکان
دسترسی به سایتهای خلاف اخلاق را ببندید. با زنان بی حجاب به عنوان
بزرگترین خطر برای امنیت روانی و جنسی جامعه برخورد قاطع بکنید و سر
سوزنی به اراجیف حضرات اصلاح طلب و روشنفکر اهمیت ندهید.اگر چند دهه و
چند نسل را با حجاب بار بیاورید خود به خود به فرهنگ عمومی تبدیل می شود
جنانچه اروپاییان با دهها سال قوانین سخت و جریمه های نجومی رانندگی صحیح
را به صورت فرهنگ درآوردند..
پاسخ
disgruntled
-
۰۸:۱۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
حرف شما مورد تایید است ، مگه این همه آدم پاک و متدین در جامعه آموزش جنسی دیده بودند؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
۱
۰
کلام همان کلام رهبریست . وقتی مسئولین ما نه تنها خودشان بلکه مردم را هم به طرف فساد میبرند نتیجه از این بسیار بدتر هم خواهد شد . وقتیکه بد حجابی و بی حیایی گروهی از خانمها در اجتماع رواج دارد و کسی جلوی انها را نمیگیرد چطور توقع داریم بگوئیم مملکت اسلامی و در نهایت همین مسئولین فاسد در همه جا جار میزنند که رهبری هم همین را میخواهد . دیدم و شنیدم که میگم انهم بارها .
پاسخ
disgruntled
-
۰۸:۱۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
کشوری مثل سوئیس که حجاب در آن جایگاهی ندارد امنیتش از ایران هزار برابر بهتر است متاسفانه سرمایه گذاری لازم در جهت شکوفایی فرهنگی در ایران نشده و مسئولین نیز ایده و اراده ای در این خصوص ندارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
به disgruntled
سوئیس را نمی دانم اما در اتریش که همسایه سوئیس است یک پدر دخترش را زندانی می کند و سالها به او تجاوز می کند تا بعد 15 سال تازه همسایه ها می فهمند!
شما قدری سری به گوگل بزنید و ببینید آمار تجاوز در کشورهای غربی به چه وضع است و چند درصد مردم حرامزاده اند. ببینید که حتی ترامپ به دختر خودش هم چشم دارد و از تعریف هیکل عجوزه ای مثل زن ماکرون هم کوتاه نمی آید! بقیه مردهای غربی هم همینطورند فقط قدری بیشتر مواظب حرف زدنشان هستند.
به علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
۱
۰
همین زنان بی حجاب برخی مردان را به چنین فشار و عقده جنسی می رسانند که این مردان دیوانه وار عقده خود را بر سر کودکان بی دفاع خالی می کنند.
پاسخ
ناشناس
Germany
۰۲:۳۲ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
۰
۰
اين مردان الهي بميرند اينان مرد نيستند موجوداتي مادون حيوان هستند ، لطفا از واژه مرد براي اين كثافت ها استفاده نكنيد ، مرد و مردانگي داراي بار و معني با ارزشي است ،
پاسخ
فرزند مشروع وطن
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
۰
۰
کسی در وجب حجاب شک دارد در مسلمانی وی باید تردید کرد چون حجاب از مسلمات در قران است نکته ظریف ابنجاست که حجاب باطنی یا همان حیا عفت همسنگ حجاب ظاهری چه بسا مهمتر هم است که متاسفانه جامعه دراین بخش از حجاب مشکل اساسی دارد.اللهم عجل لولیک الفرج.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها