أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۲۸۶۲۰
زمان انتشار: ۰۱:۰۱     ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
یک خودروی ون با ورود ناگهانی به محل تردد عابران پیاده در مرکز شهر بارسلون اسپانیا، ده‌ها نفر را زیر گرفت؛ پلیس می‌گوید انگیزه این حمله «تروریستی» بوده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یک خودروی ون با ورود ناگهانی به محل تجمع عابران پیاده در مرکز شهر بارسلونا، ده‌ها نفر را مصدوم کرد.

وزارت داخلی کاتالونیا اعلام کرد که در این حمله تروریستی، 13 نفر کشته و بیش از 50 نفر مجروح شده‌اند.

 

آنطور که در تصاویر منتشر شده مشخص است، خودرو در مسیری نسبتاً بلند، مردم بسیاری را زیر گرفته است.

حادثه تروریستی است

پلیس اسپانیا اعلام کرده که این حادثه به احتمال بسیار قوی، تروریستی بوده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است.

شایعه گروگانگیری

دو مرد مسلح به یک رستوران در نزدیکی محل تصادف وارد شده و مردم را به گروگان گرفته‌اند.

برخی رسانه‌ها می‌گویند که این دو مرد هیچ گروگانی در اختیار ندارند و در این رستوران محاصره شده‌اند. گفته می‌شود که یکی از آنها یک سلاح بلند در دست دارد.

ساعتی بعد، پلیس بارسلون این اخبار را تکذیب و اعلام کرد که هیچ‌کس در رستوران به گروگان گرفته نشده است.

تصویر قاتل احتمالی منتشر شد

پلیس اسپانیا با صدور عکس مردی جوان، او را «ادریس اوکابیر» کرایه‌کننده خودروی ون معرفی کرده است. وی اصالتاً اهل کشور مراکش است.

2 نفر دستگیر شد

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که دستگیری یک مرد را نشان می‌دهد؛ گفته می‌شود که وی با این حمله تروریستی مرتبط بوده ولی تاکنون پلیس رسماً در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

حکومت ایالتی کاتالونیا هم اعلام کرد که 2 نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند.

توریست‌ها در خانه بمانند

وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای، از توریست‌های انگلیسی حاضر در شهر بارسلونا خواست که فعلاً برای حفظ امنیت خود، در محل اسکان خود باقی بمانند.

ترامپ محکوم کرد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که این روزها به خاطر حمایت از نژادپرستان سفیدبرترپندار کشورش زیر آتش انتقادات قرار دارد، در صفحه توئیتری خود، حمله تروریستی بارسلونا را محکوم کرد.

وی خطاب به مرد اسپانیا نوشته: «ما شما دوست داریم. محکم و قوی باشید. برای کمک، هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم.»

سیا هشدار داده بود

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از چند ماه پیش در خصوص احتمال وقوع یک حمله تروریستی در هیمن محله به دولت اسپانیا هشدار داده بوده است.

یک تروریست کشته شد

رسانه‌های محلی اسپانیا از کشته شدن یک تروریست در تبادل آتش با نیروهای پلیس خبر می‌دهند؛ هنوز مشخص نیست که فرئ مقتول همان «ادریس اوکابیر» است یا خیر.

داعش: کار ما بود

گروه تروریستی داعش با انتشار یک مصاحبه در خبرگزاری اعماق که وابسته به این گروه است، مسئولیت حمله تروریستی بارسلونا را بر عهده گرفت.

در این مصاحبه آمده که عوامل حمله «سربازان خلافت» بوده‌اند و در اجرای دستور فرماندهان داعش مبنی بر حمله به دولت‌های عضو ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا، این حمله را ترتیب داده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها