أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۲۸۶۲۴
زمان انتشار: ۰۱:۱۶     ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
یازدهمین جشن منتقدان در حالی برگزار شد که «ماجرای نیمروز» بیشتر جوایز را از آن خود کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، یازدهمین جشن منقدان و نویسندگان سینمای ایران امشب پنجشنبه 26 مرداد ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

اجرای این مراسم بر عهده فرزاد حسنی است او در ابتدا با یادی از منتقدان فقید سینمای ایران گفت که برای قهرمان کشورمان محسن حججی دست بزنید. سپس ویدیویی از مرحوم علی معلم به نمایش در آمد.

در ادامه این مراسم از خانواده علی معلم تقدیر به عمل آمد.

آذر معماریان در این مراسم گفت: نمی دانم درباره علی چه بگویم. تنها این را می دانم که علی معلم در روزهای آخر زندگی اش انقدر بزرگ شده بود که دیگر این دنیا برایش کوچک شده بود.

بعد جعفر گودرزی دبیر این جشن روی صحنه آمد و به حضار خودش آمد گفت. در ادامه این مراسم جایزه بهترین موسیقی متن توسط کیوان ساکت به ستاره اورکی برای ساخت موسیقی متن فیلم ویلایی ها و سهراب پور ناظری برای ساخت موسیقی متن رگ خواب اهدا کردند.

سهراب پور ناظری ضمن دریافت جایزه خود بیان کرد: بسیار خوشحالم که اولین جایزه ام را در جشن منتقدان دریافت می کنم.

سپس بابک اطمینانی و رضا درستکار به روی صحنه آمدند و جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس را بهزاد جعغری طادی اهدا کرد.

در ادامه مراسم بزرگداشت جمال امید برگزار شد.

جواد طوسی و فریدون جیرانی روی صحنه می آید و از جمال امید تجلیل به عمل می اورند.

فریدون جیرانی درباره جمال امید گفت: آقای امید اولین کسی بود که به من تاریخ سینما را یاد داد. او کسی است که نه تنها من بلکه تمامی دبیران جشنواره فجر به او احترا می گذارند.

جمال امید در این مراسم بیان کرد: از همسرم تشکر می کنم که در تمام این سالها در کنار من بوده است.

جواد طوسی رئیس انجمن منتقدان سینمای ایران اظهار کرد: جمال امید کسی است که باید تاریخ سینما نام او را به یاد داشته باشد. از زحمات بی دریغ آقای منوچهر شاهسواری تشکر می کنم چرا که اگر این جشن آبرو و عزتی دارد بخش اعظم آن بخاطر تلاش این دوستان است. همچنین از تلاش های آقای گودرزی تشکر می کنم. نکته ای دارم و آن این است که وقتی یک وزیر توانسته است کار خود را به درستی انجام بدهد چه نیاز است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه تکانی اساسی داشته باشیم. امیدوارم در کنار هم یک دوستی و کار داشته باشیم جدا از حواشی ها.

سپس سعید رضا صاعمی  و چنگیز جلیلوند به روی صحنه می آید و جایزه بهترین چهره پردازی را به محسن دارسنج برای فیلم ماجرای نیمروز  و دیپلم افتخار این بخش  را به ایمان امیدواری برای خفگی تقدیم می کند.

محسن دارسنج ضمن دریافت جایزه خود گفت: این ارزشمندترین جایزه سینمای ایران را به خانواده شهید محسن حججی تقدیم می کنم.

 جمشید مشایخی در این مراسم بیان کرد: من از علی معلم یاد گرفته ام که رک باشم. سینمای ایران یک بازیگر دست حسابی ندارد که خاک صحنه خورده باشد و بالا آمده باشد. همین.

در ادامه این مراسم دیپلم افتخار بهترین تدوین به سجاد پهلوان زاده برای ماجرای نیمروز و جایزه این بخش به بهرام دهقانی برای فیلم خفگی اهدا شد.

سپس مراسم بزرگداشت فرید مصطفوی برگزار شد.

رخشان بنی اعتماد و مهرزاد دانش روی صحنه می آیند و از فرید مصطفوی تجلیل به عمل می آورند.

فرید مصطفوی در این مراسم بیان کرد: از نسل منتقدان دهه 50 تشکر می کنم که امروزمان را مدیون تلاش هایشان هستیم.

در ادامه این مراسم مجید مظفری و شاهین امین به روی صحنه می آیند و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به هادی حجازی تقدیم می کنند.

هادی حجازی فر ضمن دریافت جایزه خود گفت: نوید جان ببخشید این دفعه من جایزه گرفتم. تشکر می کنم از عوامل فیلم ماجرای نیمروز. این جایزه برایم بسیار ازرشمند است.

سپس داریوش مهرجویی و کامران ملکی به روی صحنه می آیند و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به کورش تهامی و جایزه این بخش را به حامد بهداد برای فیلم سد معبر اهدا کردند.

ماه چهره خلیلی و عباس فاضلی روی صحنه می آیند و جایزه بهترین فیلمبرداری را به مسعود سلامی برای فیلم برداری فیلم سینمایی خفگی تقدیم می کنند.

در ادامه این مراسم علی اعلایی، مسعود رایگان و نوید محمدزاده روی صحنه می آیند و جایزه بهترین نقش مکمل زن به طناز طباطبایی برای ایفای نقش در فیلم ویلایی ها تقدیم می کنند.

طناز طباطبایی ضمن دریافت جایزه خود بیان کرد: باعث افتخار است که اولین جایزه سینمایی من در این جشن بوده است و دوباره امروز از این جشن جایزه دریافت می کنم. از زحمات آقای ملکان تشکر می کنم که اگر نبودن ویلایی ها ساخته نمی شد. این جایزه یک جایزه تیمی است برای تیم ویلایی ها.

منوچهر شاهسواری در این مراسم گفت: در بخشی از این مراسم فضایی ایجاد شد که می خواستم این مراسم را ترک کنم. از همین مراسم به روح عباس کیارستمی درود می فرستم.

در ادامه مراسم بزرگداشت جمشید هاشم پور برگزار شد.

سپس دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به ثریا قاسمی برای ایفای نقش در فیلم ویلایی ها و جایزه این بخش به لیلا حاتمی اهدا شد.

رامتین شهبازی و غلامرضا موسوی و حمید نعمت الله روی صحنه می آیند و جایزه بهترین فیلمنامه را به معصومه بیات برای نگارش فیلمنامه رگ خواب تقدیم می کنند.

معصومه بیات ضمن دریافت جایزه خود بیان کرد: بسیار این هدیه برایم ازشمند است.

در ادامه این مراسم رخشان بنی اعتماد و محسن امیریوسفی روی صحنه می آیند و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به محمد حسین مهدویان برای کارگردانی ماجرای نیمروز  و جایزه این بخش به حمید نعمت الله برای کارگردانی فیلم سینمایی رگ خواب تقدیم می کنند.

مهدویان ضمن دریافت جایزه خود گفت: خوشحال چرا که در جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلم را از مردم گرفتم و در این مراسم جایزه از منتقدان می گیرم.

حمید نعمت الله ضمن دریافت جایزه خود اظهار کرد: منتقدان افراد بسیار مهمی برای من بوده و هستند و خوشحالم که جایزه ام را از بزرگان سینمایی می گیرم.

سپس علی قائم مقامی، منوچهر شاهسواری و جواد طوسی روی صحنه می آیند و بهترین فیلم را به حمید نعمت الله برای تهیه کنندگی فیلم رگ خواب اهدا می کنند.
انتهای پیام/


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها