أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۲۸۶۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
طبق گزارش رسانه‌های غربی، ایران درخواست «ژیو وانگ» برای تجدید نظر در حکم ۱۰ سال زندان را رد کرد؛ کسی که دادگاه بدوی او را به عنوان یکی از عوامل نفوذی آمریکا به زندان محکوم کرده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در حالی که ماه گذشته سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده که جرم یکی از دو تابعیتی‌های آمریکایی در ایران در انجام اقداماتی از قبیل جمع‌آوری غیرقانونی اسناد محرز شده، رسانه‌های غربی حالا از رد درخواست این جاسوسی آمریکایی برای تجدید نظر در حکم دادگاه بدوی سخن می‌گویند.

25 تیرماه بود که سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری گفت: یکی از عوامل نفوذی آمریکا که البته دو تابعیتی است با نفوذ خاصی وارد ایران شد، این فرد مستقیم از ناحیه آمریکایی‌ها هدایت می‌شده است و شناسایی و دستگیر شد.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به حکم اولیه صادر شده برای این جاسوس امریکایی گفت: جاسوس آمریکاییدر دادگاه بدوی به 10 سال محکوم شده که البته مورد اعتراض قرار گرفته است.

معاون اول قوه قضائیه درباره «ژیو وانگ» صحبت می‌کرد که رسانه‌های آمریکایی از او به عنوان «محقق» و دانشجوی دوره دکتری تاریخ دانشگاه پرینستون آمریکا نام بردند؛کسی که به زبان فارسی نیز تسلط دارد.

حالا اما خانواده وانگ و دانشگاه پرینستون گفتند که «مقامات ایرانی درخواست تجدیدنظر ژیو وانگ به حکم 10 سال زندان به جرم جاسوسی را رد کرده‌اند».

در گزارش رویترز آمده است که «مشخص نیست دقیقا چه زمانی این درخواست تجدیدنظر رد شده است».

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که البته نامش منتشر نشده، گفت «ما خواستار آزادی فوری همه شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران هستیم کسانی که ناعادلانه در بازداشت هستند».




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها