أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۲۸۶۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
جمعی از مبلغان و مادحان کشور با امیر علی‌اکبری قهرمان مسابقات جهانی ام.ام.آی هنرهای رزمی ترکیبی دیدار کرده و از مواضع آئینی این ورزشکار ارزشی تقدیر به عمل آوردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، صحبت از قهرمان نام آشنای ورزش ایران است، قهرمانی که سال‌ها در رشته کشتی فرنگی برای کشورمان در میادین جهانی و آسیایی افتخار آفرینی کرد، حالا این روزها با افتخارآفرینی در یک رشته رزمی، نام او در آسیا زبانزد عام و خاص شده است. او کسی نیست جزء «امیر علی‌اکبری»، نایب قهرمان مسابقات جهانی ام.ام.آی، مردی که مدعی است پس از آن اتفاقات تلخ که در کشتی فرنگی برای او رخ داد، حالا خدا او را در آغوش گرفته و در رشته رزمی مسیر خوبی را سپری می‌کند.

MMA مخفف عبارت «Mixed Martial Arts» و به زبان ساده ترکیب هنرهای رزمی است. به طور کلی به مجموعه‌ای از رقابت‌های رزمی حرفه‌ای اطلاق می‌شود که در آنها از تکنیک‌های مختلف رزمی، از انواع مشت و لگدها گرفته تا تکنیک‌های قفل، اهرم کردن‌ها، پرتاب‌ها و تکنیک‌های خاک استفاده می‌شود.

این تعریف ام.ام.آی تا چندی پیش برای بسیاری از مردم و ورزشکاران کشورمان ناآشنا بود و کمتر کسی به این رشته اهمیت می‌داد، اما زمانی که «امیر علی‌اکبری» با حضور در این رقابت‌ها نامی برای خود دست و پا کرد، موجی از ورزشکاران رزمی و غیر رزمی به سمت این رشته سرازیر شدند. در واقع، هر وقت در ایران نام رشته ام.ام.آی بیاید ناخوداگاه همه یاد «امیر علی‌اکبری» می‌افتند. نایب قهرمان ام.ام.آی دنیا برخلاف آنچه در رینگ نشان می‌دهد، پسر بسیار گرم و شوخ طبعی است.

این نایب قهرمان رقابت‌های MMA جهان چندی پیش، در هشتم مردادماه در کشور ژاپن به مبارزه با «تایلر کینگ» آمریکایی پرداخت و با اقتدار توانست در یک دقیقه بر این حریف نامی پیروز شود. او پس از پایان مبارزه، اقدام ارزشمندی انجام داد و با بستن سربند یا حیدر و به دست گرفتن پرچم جمهوری اسلامی ایران بار دیگر دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کرد.

«تایلر کینگ» آمریکایی پیش از مبارزه اعلام کرده بود: «احساس فوق العاده‌ای دارم، زمان طولانی است که برای این مبارزه تمرین می‌کنم و برای چیزی که حق خودم می‌دانم به ژاپن می‌روم. مبارزه یک ‌طرفه است و نمی‌گذارم علی‌اکبری نفس بکشد».

علی‌اکبری نیز در واکنش به رجزخوانی حریف آمریکایی گفته بود: «از RIZIN ممنونم که این مبارزه را بین من و کینگ گذاشت. کینگ دوست دارد خیلی حرف بزند، می‌خواهم به او درس بزرگی بدهم تا بداند زیاد حرف زدن خوب نیست. به هوادارانم قول می‌دهم یک مبارزه فراتر از انتظار به نمایش بگذارم و آرزوهای کینگ را به کابوس تبدیل می‌کنم».

* روز گذشته جمعی از مبلغان و مادحان استان تهران جهت تقدیر و تجلیل از شاخصه‌های پهلونی و غیرت میهنی این ورزشکار ارزشی به دیدار او رفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدامیر عبدالملکی از اعضای این هیئت تبلیغی گفت: میهن پرستی و عرق ملی، توسل به ائمه اطهار(ع) و عرض ارادت مبرهن به آستان مقدس اهل بیت بالاخص امیرالمومنین علی (ع) و نیز اتخاد مواضع ارزشمند این ورزشکار درباره مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی، برخی از دلایل انتخاب این ورزشکار جهت تقدیر و تشکر توسط عزیزان روحانی به نیابت از محافل آئینی و مذهبی بود.

این دیدار صمیمی که در منزل پدری امیر علی اکبری صورت گرفت جمعی از جانبازان مدافع حرم نیز حضور داشتند و مداح جانباز مدافع حرم «حبیب عبداللهی و حسین خلجی» نیز به مداحه‌سرایی پرداختند. علی‌اکبری به این مداح جانباز و مدافع حرم گفت: بارها کلیپ همخوانی «منم باید برم» را که با دخترتان اجرا کردید، در تایلند دیدم و گریه کردم.

این قهرمان 29 ساله درباره بستن سربند یا حیدر در جریان مبارزه با حریف آمریکایی گفت: بنده از کودکی علاقه بسیار زیادی به امیرالمومنین(ع) داشتم و مطالعات زیادی نیز در این راستا داشتم، عنوان «حیدر کرار بلا فرار» در جریان جنگ خیبر در مقابل یهودیان توسط رسول خدا(ص) با ایشان داده شد، حیدر یعنی کسی که مدام به خاطر خدا به دشمن حمله می‌کند و هرگز فرار نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر در مبارزه‌ای حریف شما از رژیم صهیونیست باشد، آیا با او مبارزه می‌کنید یا نه گفت: اسرائیلی‌ها قدرتشان به پول و سلاح‌هایشان است، آنها نه تنها جرأت حضور در این مبارزه‌ها و نبر تک به تک را ندارند، بلکه اصلاً افرادی را برای این کار در میان خود نمی‌بینند.

وی یادآور شد: گاهی در مسابقات احساس می‌‌کردم خودم نیستم و انگار دستی دیگر به حریف مشت می‌‌زد، حتی گاهی در مبارزات از فن‌هایی استفاده می‌کردم که شاید قبلاً آن را تمرین نکرده بودم و اینها همگی از دعاهای پدر و مادرم و لطف خداست.

در پایان این محفل صمیمی حجت‌الاسلام والمسلمین  بی‌آزار طهرانی با اهدای یادبودی از امیر علیاکبری تقدیر به عمل آورد و انگشتر یکی از شهدای مدافع حرم نیز توسط مداح جانباز مدافع حرم به ایشان تقدیم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها