کد خبر: ۴۲۹۳۲۸
زمان انتشار: ۲۰:۵۶     ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
در اغلب کشورهاي پيشرفته دنيا به سمت اصلاح نظام پرداخت در پزشکي پيش رفته اند. بهترین نظام پرداخت، نظام پرداخت بر اساس سرانه است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شمانیوز: در اغلب کشورهاي پيشرفته دنيا به سمت اصلاح نظام پرداخت در پزشکي پيش رفته اند. بهترین نظام پرداخت، نظام پرداخت بر اساس سرانه است. یعنی هر قدر سلامت گروه تحت نظر پزشک بیشتر باشد، درآمد آن پزشک بیشتر می‌شود. در کشور ما اما شيوه پرداخت به پزشکان «في فور سرويس» يا پرداخت به ازاي خدمات درماني است. همين مسئله هم موجب شده تا پزشکان براي دريافت پول بيشتر تلاش کنند خدمات درماني بيشتري ارائه دهند و بيشتر ويزيت کنند و تقاضاهاي القايي براي اعمال جراحي و يا خدمات کلينيک يا پاراکلنيکي غير ضرور بالاتر برود.

طرح تحول سلامت هم با تزريق اعتبار بالا و بدون نظارت کافي تقاضاهاي القائي را بالا برد و به گواهي آمار و ارقام به رغم آنکه با اجراي اين طرح بنا بود پرداخت از جيب مردم کاهش يابد شاهد رشد هزينه هاي سلامت در سبد خانوار بوديم. رابطه شیوه پرداخت في فور سرويس با درمان‌های القایی و درآمدهای نجومی برخی پزشکان، حرکت کشورمان به سمت اصلاح نظام پرداخت به پزشکان و برقراری نظام ارجاع و پزشک خانواده را ضروری‌تر می‌کند. حالا علیرضا رئیسی معاون تازه نفس بهداشتي وزارت بهداشت استقرار نظام ارجاع ر از اولويتهاي کاري خود بر شمرده؛‌ اولويتي که اگر در دولت يازدهم هم اجرايي مي شد از اتلاف منابع در حوزه سلامت به نفع پزشکان جلوگيري شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها