کد خبر: ۴۲۹۴۲۵
زمان انتشار: ۰۸:۳۰     ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
اعتراضات ضدنژادپرستي براي بركناري ترامپ از امروز در شارلوتزويل شروع مي‌شود
فعالان ضد‌نژاد‌پرستي كه از ماجراي شارلوتزويل تحريك شده‌اند، قصد دارند از امروز به مدت 10 روز زنجيره‌اي، اعتراضات را از شارلوتزويل در ايالت ويرجينيا شروع و آنگونه كه گفته‌اند، چهارشنبه آينده شهر واشنگتن را به شكلي مسالمت‌آميز تسخير كنند. آنها اعتراضات خود را نافرماني مدني توصيف كرده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، زنجيره بركناري و استعفاي مقام‌هاي دولت امريكا ادامه دارد. ترامپ به كنگره هشدار داده اگر از مجوز هزينه ديوار‌كشي ديوار مكزيك خودداري كند، دولت را تعطيل خواهد كرد. رفتارهاي نامعمول رئيس‌جمهور امريكا تصاعد تنش را به سطحي كم‌سابقه رسانده و كار به جايي كشيده كه گروهي از روانپزشكان زبده و سرشناس امريكايي دست به قلم برده و به كنگره نامه نوشته‌اند كه رئيس‌جمهور ماندن ترامپ، نه فقط براي امريكا، براي جهان هم خطرناك است. تحت چنين شرايطي، اعتراضات به نحو كم سابقه‌اي در حال كشيده شدن به كف خيابان‌هاست. فعالان ضد‌نژاد‌پرستي كه از ماجراي شارلوتزويل تحريك شده‌اند، قصد دارند از امروز به مدت 10 روز زنجيره‌اي، اعتراضات را از شارلوتزويل در ايالت ويرجينيا شروع و آنگونه كه گفته‌اند، چهارشنبه آينده شهر واشنگتن را به شكلي مسالمت‌آميز تسخير كنند. آنها اعتراضات خود را نافرماني مدني توصيف كرده‌اند.


 
به گزارش جوان، هشت نفر ديگر از مشاوران امنيت سايبري ترامپ كه در دوران رياست جمهوري اوباما به اين سمت منصوب شده بودند، شنبه شب به طور دسته‌جمعي استعفا كردند. آنها تا زمان استعفا عضو شورايي به نام شوراي ملي مشاوره در مورد زيرساخت‌ها بودند كه به وزارت امنيت داخلي در مورد موضوعات مربوط به امنيت ملي مشاوره مي‌دهد ولي اين هشت نفر حالا در نامه استعفاي خودشان نوشته‌اند كه رئيس‌جمهور به آسيب‌پذيري‌هاي سايبري امريكا توجه كافي نمي‌كند. همزمان، تصميم ترامپ براي عفو جو آرپايو، كلانتر جنجال‌برانگيز آريزونا كه به جرم سرپيچي از حكم دادگاه مجرم شناخته مي‌شود و به رفتار‌هاي‌ نژاد‌پرستانه متهم است، نمايندگان كنگره را خشمگين كرده است. جان مك‌كين، سناتور جمهوريخواه آريزونا (هم‌حزبي ترامپ)، تصميم ترامپ براي عفو آرپايو را «غلط» خوانده و گفته كه مجريان قانون مسئوليت ويژه‌اي در احترام به حقوق همه افرادي دارند كه در داخل ايالات متحده ساكن هستند. پل رايان، رئيس مجلس نمايندگان امريكا نيز با انتقاد شديد از تصميم ترامپ، كلانتر آريزونا انتقاد كرده و گفته كه از اين تصميم اصلاً رضايت ندارد. فارين پاليسي با اشاره به افزايش سطح تنش‌ها حول عفو كلانتر آريزونا، نوشته كه رئيس‌جمهور با اين كار، يك گام به استيضاح نزديك‌تر شد. فارين‌پاليسي مي‌نويسد: «رئيس‌جمهور ترامپ ظاهراً شيفته قدرتش در صدور قدرت عفو شده و حالا جو آرپايو را به عنوان اولين هدف براي نيكوكاري‌اش در نظر گرفته است.»
  
راهپيمايي بركناري ترامپ
ترامپ سه‌شنبه قبل در يك سخنراني در جمع طرفدارانش در شهر فينيكس آريزونا هشدار داده بود به خاطر ساخت ديواري حائل در مرز مكزيك و ايالات متحده براي مقابله با مهاجران غيرقانوني و قاچاقچيان مواد مخدر، اگر لازم باشد دولت فدرال را هم به تعطيلي خواهد كشاند. در حالي كه بلومبرگ در گزارش خود خواستار اين شده كه تهديد ترامپ جدي گرفته شود، شماري از روانپزشكان برجسته امريكايي با استناد به رفتارهاي نامعمول او، در نامه‌اي سرگشاده به كنگره، درباره سلامت رواني رئيس جمهور امريكا ابراز ترديد كنند. دكتر «بندي لي»، استاد دانشگاه ييل ايالت كنتيكت امريكا از امضا‌كنندگان اين نامه كه خود مشاور اعضاي دموكرات كنگره امريكاست معتقد است دونالد ترامپ از سلامت رواني برخوردار نيست و نسبت به خطرناك بودن او هشدار داده است. روانپزشكان در نامه خودشان كه براي هر دو حزب دموكرات و جمهوريخواه كنگره ارسال شده، آورده‌اند: «براي يك روانپزشك زمان زيادي طول نمي‌كشد تا الگوهاي هشدار‌دهنده تحريك‌كنندگي، بي‌مسئوليتي و رفتار نارسيستي (اختلال شخصيت خودشيفته) را تشخيص دهد؛ مواردي كه در رئيس‌جمهور ترامپ مشاهده مي‌شود و جهان را در معرض خطر قرار داده است. هم‌اكنون ما خود را در ميان يك تهديد آشكار و بالقوه، به ويژه در ارتباط با هشدارهاي كره‌شمالي و تهديد ترامپ به استفاده از تسليحات هسته‌اي امريكا مي‌يابيم.» پيش از اين، دموكرات‌ها پيشنهاد كرده بودند يك كميسيون نظارتي متشكل از 11 كارشناس تشكيل شده و صلاحيت ترامپ براي قرار گرفتن در پست رياست جمهوري را از لحاظ سلامت رواني مورد بررسي قرار دهند.


  
وسايل لازم به همراه بياوريد
تنگ شدن فضاي سياسي امريكا براي دونالد ترامپ، افكار عمومي را در سطح كم‌سابقه‌اي عليه او بسيج كرده است. نتايج نظرسنجي نشريه پوليتيكو و مورنينگ كانسلت مي‌گويد، تعداد امريكايي‌هايي كه خواهان استيضاح ترامپ هستند از 38درصد هفته گذشته به 43درصد رسيده است. هر چند 45 درصد امريكايي‌ها همچنان مخالف استعفاي ترامپ هستند ولي شدت مخالفت‌ها در حدي است كه احتمال استعفاي او را از هر موقع ديگري بيشتر كرده است. در چنين اوضاع و احوالي يك ائتلاف گسترده متشكل از فعالان مدني، دانشجويان و ساير جريان‌هاي اجتماعي امريكا شنبه شب اعلام كردند قصد دارند زنجيره‌ا‌ي از راهپيمايي‌هاي اعتراضي را عليه واكنش سهل‌انگارانه رئيس‌جمهور مقابل گرايش‌هاي نژاد‌پرستانه و برتري‌جويي سفيد‌پوستان سازماندهي كنند.
 
به گزارش آسوشيتدپرس، اين راهپيمايي‌هاي اعتراضي از امروز(دوشنبه) به مدت 10 روز از شهر شارلوتزويل در ايالت ويرجينيا شروع و چهارشنبه آينده به واشنگتن خواهد رسيد. گروه‌هاي سازمان‌دهنده اين اعتراضات از جمله گردهمايي زنان واشنگتن، رنگ تغيير و برخي گروه‌هاي ديگر، راهپيمايي اعتراضي خود را «نافرماني مدني» توصيف كرده‌اند و مي‌گويند به شيوه‌اي مسالمت‌آميز قصد دارند واشنگتن را به تصرف خود در‌آورند. در وب‌سايتي كه براي ساماندهي به اين اعتراضات طراحي شده، آمده است: « اكنون زمان رويارويي با برتري سفيدپوستان بر حكومت در طول تاريخ ماست. ما خواهان اين هستيم كه پرزيدنت ترامپ به خاطر اتحاد با ايدئولوژي نفرت، از رئيس‌جمهوري بر‌كنار شود و خواهان دستور كاري هستيم كه صدمه او به كشور ما و مردم ما جبران شود. اين يك كمپين نافرماني مدني مداوم خواهد بود، بنابر‌اين چيزهايي را كه براي ماندن لازم است، همراه خود بياوريد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
۰
۰
همه اش بازی جورج سوروس است. باور نکنید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها