کد خبر: ۴۳۰۵۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
به مناسبت ایام غدیریه؛
در این برنامه شعرای مختلف به شعر خوانی در منقبت امام علی علیه السلام پرداختند که هیئت سه نفره داوران کنگره در پایان اشعار برگزیده را انتخاب و مورد تقدیر قرار دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ندای اصفهان، در روایت است که عید غدیر را به یک روز منحصر ننمایید به همین دلیل چند روز بعد از عید غدیر سومین کنگره ضیافت شاعرانه غدیر در اصفهان با حضور شاعران و ادبا برگزار شد.

در این کنگره دکتر رضا بیات رئیس موسسه ادب پژوهی شیعه با اشاره به سانسور شدید اهل بیت در کتب معرفی شعر فارسی به نقش مستشرقین انگلیسی و بهایی در معرفی تاریخ ادبیات ایران به ایرانیان اشاره کرد و اذعان داشت که باید در تاریخ ادبیات کشور به صورت مجدد بازنگری شود تا حضور پر رنگ اهل بیت در اشعار شعرای کشور که بالغ بر ۱۲ هزار بیت ناب است به چشم آید.

دکتر بیات افزود: مثلا در شعر دوران قاجار بیش از ۸۰ درصد از اشعار تعلق به موضوع اهل بیت دارد و مابقی اشعار عاشقانه و اجتماعی و سیاسی بوده ولی به خاطر همین سانسور حتی این اشعار که به زمانه ما نزدیک است نیز دیده نشده است.

در ادامه این برنامه شعرای مختلف به شعر خوانی در منقبت امام علی علیه السلام پرداختند که هیئت سه نفره داوران کنگره در پایان اشعار برگزیده را انتخاب و مورد تقدیر قرار دادند.

اسامی شاعران برگزیده ضیافت شاعرانه غدیر
۱- محمد خادم
۲- سید حسن رستگار
۳- محمدرضا کاکایی

 

اسامی شاعران شایسته تقدیر
۱- محسن درویش
۲- روح الله منصوری
۳- سید حسین طهماسبی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها