کد خبر: ۴۳۱۰۶۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
یادآوری یک گفتمان آشنا از اسحاق جهانگیری برای ملت و دولت حسن روحانی
ملت ایران، یادتان هست که منتقدان درباره برجام به روحانی، مشاوران و حامیانش هشدار می‌دادند که از ساده‌انگاری و خوش‌بینی مفرط نسبت به غرب دست‌بردارند و از این حالت در ایشان بسیار می‌ترسند، حسن روحانی ایشان را ترسو، بی‌سواد، جیره‌خوار، هراسان، عصر حجری، هوچی باز، لرزان، تازه انقلابی شده و... خوانده و آنان را به جهنم حواله می‌داد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، گزارش‌ها رسیده از نیویورک و جلسات مجمع عمومی حاکی است که دونالد ترامپ استارت اجرایی کردن سخنان و وعده‌های انتخاباتی خود در خصوص ایران و برجان را زده است. وی در سخنانی یاد و خاطره جرج بوش پسر را زنده کرد/ ایران را در محورت شرارت قرار داد/ تمام سیاست‌ها و استراتژی‌های امریکا درباره ایران را به صورتی مدون و مرتب‌شده به ایران و حسن روحانی و گروه همراهش آن‌چنان تفهیم کرد که داد محمدجواد ظریف و طلایه‌دار اعتدالیون در شاه ستون خیمه دولت حسن روحانی که همانا برقراری ارتباط با جهان غرب و بخصوص آمریکا به‌یک‌باره درآورد آن چنانکه ظریف را که عمری نان‌ونمک امریکا را خورده بود و از قدرت بمب‌های آن کشور در از کار انداختن نیروهای نظامی ایران سخن‌ها گفته بود طی مطالبی گفت: سخنان وی )ترامپ) به‌ویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت چنان سخیف، شعاری و بی‌محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد. سخنان وقیحانه و جاهلانه رئیس‌جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی‌اطلاعی و رفتار و گفتار عوام‌فریبانه ایشان را نشان می‌دهد که در کنار واقعیاتی همچون حمایت دولت آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی و رژیم‌های دیکتاتوری منطقه و ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی حاصلی جز انزوا و بی‌اعتباری هر چه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت.

البته برای ما ایرانیان که نزدیک به چهل سال است با تمام وجود خود حضور خیانت بار آمریکا در پشت سر دیکتاتورهای منطقه و شرکت در عملیات تروریستی و جنگ را احساس کرده‌ایم این سخنان از نماینده دمکراسی و حکومت آمریکا زیاد جای تعجب ندارد اما خوش‌خیالی سیاستمداران داخلی اصلاح‌طلب و اعتدال علیرغم اینکه ایشان هم بر این امر واقف بودند این سؤال را برایمان جدی ساخته بود که چرا ایشان ریش خود را به غرب و دمکراسی غربی گره‌زده‌اند و شاید همین سؤال بود که منتقدان را برای یافتن پاسخ آن به چالشی مستمر و مستدل با دولت یازدهم و دوازدهم حسن روحانی و حامیانش کشانده و خواهد کشانید.

در این نوشتار می‌خواهیم با یادآوری گوشه‌ای از دوران دولت یازدهم به یادشان بیاوریم که وضعیت امروزشان برای همه ما قابل پیش‌بینی بود اما ایشان خود را بخواب‌زده بودند و علیرغم همه فریادهای رهبری و منتقدان این خواب‌زده اصولاً دوست نداشت تا از خواب خوش مدینه فاضله‌ای که با مصالح و سرمایه‌های غرب ساخته بود بیدار شود.

برای تقریب ذهن خواننده گرامی نیز از نحوه گویش مبارزات انتخابات اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری قدیم و حال حسن روحانی استفاده کنیم تا اعلام کنیم که ملت همه‌چیز را خوب می‌فهمد و نیازی به بیان حوادث سیاسی معاصر آن‌هم با لحن بچه‌های دوران ابتدایی به ملت در انتخابات دوازدهم نبوده و نیست و اگر بنا باشد در این میان نقشی هم برای کارگزاران دولتی و ملت شریف ایران در نظر بگیریم معلمی لایق ملت است و امثال آقای جهانگیری باید در پیشگاه ملت زانوی تلمذ بر زمین بزنند و یاد بگیرند؛ اما آن یادآوری‌ها:

1- ملت ایران، یادتان هست زمانی که در انتخابات یازدهم پیروز اعتدالیون و اصلاح‌طلبان پشت سر روحانی حاج و واج مانده بودند که چکار کنند و چگونه بدون برنامه مدون و استراتژی مشخص دولت پرکار نهم و دهم را تحویل بگیرند.

2- ملت ایران، یادتان هست زمانی که اوباما در سازمان ملل با روحانی تماس گرفت در پوست خود نمی‌گنجیدند و زنجیره‌ای‌ها دائماً پیروزی دپیلماسی لبخند را اعلام می‌کردند و ظریف را حمایل و نشان قهرمان دیپلماسی اعطا می‌کردند.

3- ملت ایران، یادتان هست که منتقدان درباره برجام به روحانی، مشاوران و حامیانش هشدار می‌دادند که از ساده‌انگاری و خوش‌بینی مفرط نسبت به غرب دست‌بردارند و از این حالت در ایشان بسیار می‌ترسند، حسن روحانی ایشان را ترسو، بی‌سواد، جیره‌خوار، هراسان، عصر حجری، هوچی باز، لرزان، تازه انقلابی شده و... خوانده و آنان را به جهنم حواله می‌داد.

4- ملت ایران، یادتان هست در برجام چه قول‌هایی دادند، نگفتند آب‌وهوایمان درست می‌شود، سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی رخ می‌دهد، درب‌های اقتصادی و رفاه و آسایش غربی به روی همه باز می‌شود و دلار قیمتش پایین می‌آید و صنایع رونق می‌گیرند و بیکاری از بین می‌رود و بالاخره تمامی تحریم‌ها و با تکرار و اصرار گفتند تمامی تحریم‌ها برداشته می‌شود.

5- ملت ایران، یادتان هست که حسن روحانی و مشاوران و معاونانش چه القابی را وارد فرهنگ سیاسی کشور کردند و با آن‌ها به بمباران منتقدان و انقلابیون سرگرم شدند که: افراطی، عقب‌مانده، تخریب‌گر، بی شناسنامه، جیب‌بر، دنیا ندیده، متوهم، دارای خطای دید، بزدل، بی‌قانون، بی‌دین، دلواپس و بالاخره کاسب تحریم ازجمله این عناوین بود و آن‌قدر راه افراط را پیمودند که رهبری هم وارد موضوع شده و تذکر دادند که منظور آقایان از افراطی چیست و حقیقت افراطیون موردنظر آقایان چه کسانی بودند.

6- ملت ایران، یادتان هست که چه برنامه‌هایی برای یارانه‌ها طرح‌ریزی کرده بودند و حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی دوره یازدهم خود نمی‌گفت چنان رونقی را به وجود خواهد آورد که دیگرکسی دنبال یارانه نخواهد رفت و یارتان هست ملت ایران درخواست وی برای انصراف اختیاری از یارانه را چگونه پاسخ دادند.

7- ملت ایران یادتان هست همین غرب امریکا و کشورهای مرتجع منطقه چگونه داعش و تروریست‌های مشابه آن‌ها را در عراق و سوریه و افغانستان و یمن و لیبی و میانمار و سودان و ... دیگر کشورها را به وجود آورد و دست آنان را در تجاوز به نوامیس و غارت اموال و تخریب آثار فرهنگی و تمدنی کشورهای مسلمان آزاد گذاشت اما خوش‌خیالان برای اجرای استراتژی برد – برد خود شعار توافق بد و هر توافقی بهتر از توافق نکردن است تمام اروپا و آمریکا را زیر پا گذاشتند و برجام نافرجامی را پایه‌گذاری کردند که امروز آثار و نتایج آن‌ها در اقتصاد و سیاست و اجتماع خود می‌بینیم!

8 – ملت ایران یادتان هست که می‌گفتند با برجام سایه جنگ از کشور دور شد درجایی که تمام منطقه و ازجمله در کشورهای همسایه آتش جنگ و ترور و قتل و غارت ملت‌های درگیر با شدت ادامه داشت و سوگمندانه برخی از ایشان شعار انحلال قدرت نظامی و موشکی را برای پیشرفت اقتصادی مانند اروپا می‌دادند توگویی می‌خواستند تمام راه‌رفته اروپا را بپیمایند عین به‌عین و سطر به سطر و اگر ادعا کنیم که در خواب‌های ایشان اولین مرحله آن بعد از قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس، تخریب کشور و برخاستن سیمرغ توهمی پیشرفت‌های اقتصادی و تمدن غربی از میان ویرانه‌های درگیری‌های خونین قومی و نظامی در ایران (شما بخوانید حمله داعش به ایران و تخریب زیرساخت‌های کشور به همراهی نفوذی‌های داخلی) همانند آنچه در اروپای قرن بیستم و جنگ دوم جهانی رخ داد بوده است سخنی به‌گزاف نگفته باشیم.

9 – ملت ایران، یادتان هست که حسن روحانی چه وعده‌های اقتصادی که برای پاستور نشینی خود به ملت نداد ما و شما می‌دانیم اما اجازه دهید فقط به این نکته اشاره‌کنیم که وی تقریباً 159 وعده اقتصادی را به ملت وعده داد که هیچ‌کدام عملی نشد. شعار او نجات اقتصاد ایران بود اما امروز آیا این‌گونه است (برای اطلاع از آمار این 159 وعده اقتصادی می‌توانید به منبعی که معرفی کرده‌ایم مراجعه نمایید: مشرق نیوز / 1 اسفند 1394/ کد خبری: 537798)

10 – و ملت ایران، یادتان هست که ...

در کلیت موضوع حسن روحانی امروز در نیویورک جواب تمامی امید بستن‌های خود به غرب برای گشایش و رونق اقتصادی و سیاسی و ...از گذر برجام را گرفت و وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اگر مفاد برجام تغییر نکند آمریکا از این توافق خارج خواهد شد و همه می‌دانند و می‌دانیم که با توجه به نقش مسلط آمریکا در سازمان ملل و شورای امنیت و اتحادیه اروپا این یعنی تیر خلاصی است بر برجام و سخن رهبری معظم انقلاب به حقیقت نزدیک خواهد شد که اگر برجام را پاره کنند ما آن‌ها آتش خواهیم زد و قطع و یقین روحانی و وزیر خارجه و مشاورانش نیک می‌دانند که دیگر چیزی برای معامله کردن در سر میز مذاکره ندارند و اگر تمایل هم نداشته باشند باید به ریل اصلی انقلاب اسلامی و اقتصاد مقاومتی بازگردند زیرا در اوضاع کنونی هم تحریم‌ها برجا مانده، هم سرمایه‌ها همچنان در آمریکا و کشورهای اقماری آن بلوکه‌شده و تهدید دائم سایه جنگ در حال افزایش است. شاید برخی‌ها ادعا کنند که دیگر امکان ادامه تحریم‌ها وجود نداشته و ندارد لیکن در جواب باید گفت که هم تحریم‌ها باقی‌مانده و هم تهدیدها و آب‌نبات‌چوبی خوشمزه‌ای که بنام برجام به ملت نشان داده بودند دیگر خواستاری ندارد.


*رضا احمدزاده


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها