کد خبر: ۴۳۱۷۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۱۳ مهر ۱۳۹۶
سخنگوی دولت اردن با تاکید بر لزوم گفتگو میان جریان های عراقی برای حفظ تمامیت ارضی این کشور اعلام کرد کشورش از پیامدهای همه پرسی یکجانبه جدایی اقلیم کردستان نگران است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهرT محمد المومنی سخنگوی دولت اردن اعلام کرد کشورش نسبت به پیامدهای همه پرسی یک جانبه ای که از سوی اقلیم کردستان عراق برگزار شده نگران است.

اردن همسایه غربی عراق اعلام کرد که جریان های متعدد عراقی باید از افزایش تنش دوری کرده و اختلاف هایشان را از طریق گفتگو حل کنند، به صورتی که با پایبندی به قانون اساسی وحدت سرزمینی و ملی عراق حفظ شود.

المومنی گفت که امنیت، ثبات و حفظ تمامیت ارضی عراق پایه و رکن اساسی در امنیت و ثبات کل منطقه است.

وی ابراز امیدواری کرده گفتگو میان بغداد و کردستان عراق بر اساس قانون اساسی در سریعترین زمان ممکن آغاز شود و عراق از گرفتار شدن در بحران جدیدی در امان باشد آن هم زمانی که پیروزی های چشم گیری علیه تروریسم داشته است.

سخنگوی دولت اردن اعلام کرده امان امیدوار است تصمیمات یکجانبه ای در عراق گرفته نشود که نتایج روند سیاسی این کشور به نخست وزیری حیدر العبادی را ناچیز کند و افزود: اردن در زمینه جنگ علیه داعش در کنار برادران عراقی است و معتقد است پیروزی های عراق علیه داعش پیروزی برای کشورهای منطقه و جهان است که خطر مشترکی به اسم تروریسم همه را تهدید می کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها