کد خبر: ۴۳۱۸۶
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
انتخابات روسیه به ساعت های پایانی خود نزدیک می‌شود و بسیاری از کارشناسان با رد ادعاهای رسانه های غربی درباره به دور دوم کشیده شدن انتخابات، تاکید می‌کنند که پوتین 60 درصد آرا را به دست خواهد آورد.

به گزارش مانیتورینگ فارس، امروز انتخابات در روسیه درحالی برگزار شد که همه کارشناسان پیش بینی می‌کنند ولادمیر پوتین نخست وزیر این کشور دوباره به مسند ریاست جمهوری باز می گردد.

جوانان روسیه امیدوارند با بازگشت پوتین، کشورشان دوباره به روزهای باشکوه گذشته بازگردد

 

پوتین شانس اول این انتخابات است و در سوی مقابل گروه های غرب‌گرا و "ولدیمیر ژرنوسکی" رهبر حزب "لیبرال دمکرات"که مورد حمایت آمریکا هستند، تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا مانع از به قدرت رسیدن مجدد وی شوند.

پوتین امیدوار است بتواند مسیر اصلاحات اقتصادی را در کشورش ادامه دهد

 

دیمیتری میدویدیف رئیس جمهور روسیه که در طی 4 سال گذشته رئیس جمهور روسیه بود و جانشین پوتین شده بود، به زودی مجددا صندلی ریاست را به مرد قدرتمند مسکو باز خواهد گرداند.

کارشناسان براین باورند که پوتین و میدویدیف به صورت تاکتیکی با یکدیگر اختلاف دارند

 

در این دوره انتخابات ریاست جمهوری پنج کاندیدا به نام‌های "سرگی میران اف" موسس حزب "روسیه عادل"، "گنادی زوگانف" رهبر حزب کمونیست، "مخایل پراخورف" کاندید مستقل،"ولادیمیر پوتین" نخست وزیر فعلی از حزب "روسیه واحد" و "ولدیمیر ژرنوسکی" رهبر حزب "لیبرال دمکرات" حضور دارند.

"مخایل پراخورف" کاندید مستقل و جوانترین نامزد ریاست جمهوری

 

بنابر اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات بیش از 109 میلیون روس می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شرکت کنند که بنابر پیش بینی برخی موسسات مطالعاتی پوتین با اخذ بیش از 60 درصد مجموع آرا پیروز انتخابات خواهد شد.

انتخابات در برخی مناطق از جمله سیبری زودتر از دیگر نقاط روسیه آغاز شد

این در حالی است که جمعی از ناظران بین المللی از جمله کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع، سازمان همکاری شانگهای، سازمان امنیت و همکاری اروپا، مجمع پارلمانی اروپا و چندین گروه ناظر خارجی دیگر انتخابات امروز ریاست جمهوری روسیه را تحت نظارت خود قرار داده‌اند.

"ولدیمیر ژرنوسکی" رهبر حزب "لیبرال دمکرات"

یکی از تازه‌های انتخابات امروز روسیه، نصب  بیش از 180 هزار دوربین‌ مدار بسته در شعب اخذ رای است بگونه ای که هر شخصی از هر نقطه ای از جهان می‌تواند با عضویت در سایت کمیسیون مرکزی انتخابات بر روند اجرایی و شیوه اخذ رای نظارت کند.

مردم روسیه به دنبال این هستند تا شکست خود در جنگ سرد را به فراموشی بسپارند

در حالی که مخالفین دولت روسیه از عدم پیروزی پوتین در نخستین دور انتخابات صحبت می‌کنند، نظرخواهی‌های اخیر انجام شده از سوی نهادهای مختلف تقریبا این نتیجه را پیش‌بینی می‌کنند که نخست وزیر روسیه با 58 - 60 درصد آرای انتخاب‌کنندگان برای شش سال بعدی کرسی ریاست جمهوری را در اختیار خواهد گرفت.

 

برخی کارشناسان سیاست‌های غربگرایانه گورباچف را عامل فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی می‌دانند

 

"گنادی زوگانف" رهبر حزب کمونیست،یکی از رقبای پوتین برای ورود به کرملین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها