کد خبر: ۴۳۲۰۳
زمان انتشار: ۱۹:۲۸     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
خطیب دمشق در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان داشت:
شیخ البوطی به ناتوانی سازمان همکاری های اسلامی در حل مشکلات جهان اسلام اشاره نمود و گفت : زمانی که این سازمان تشکیل شد بیش از یک میلیارد و نیم ، مسلمان در سراسر جهان این امید را پیدا کردند که سازمان همکاری اسلامی به تواند مشکلات جهان اسلام را حل کند، اما متاسفانه این سازمان به یک نهاد غیر موثر و فلج تبدیل شده است و قادر نیست گامی در راستای حل بحران های جهان اسلام بردارد.
علامه محمد سعيد رمضان البوطي خطیب نماز جمعه مسجد اموی دمشق در خطبه های نماز جمعه این هفته ، با اشاره به توطئه هایی که علیه سوریه صورت می گیرد تاکید کرد حجم این توطئه ها بسیار زیاد است اما دولت و ملت سوریه قادر است این توطئه ها را خنثی کند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، شیخ البوطی به ناتوانی سازمان همکاری های اسلامی در حل مشکلات جهان اسلام اشاره نمود و گفت : زمانی که این سازمان تشکیل شد بیش از یک میلیارد و نیم ، مسلمان در سراسر جهان این امید را پیدا کردند که سازمان همکاری اسلامی به تواند مشکلات جهان اسلام را حل کند، اما متاسفانه این سازمان به یک نهاد غیر موثر و فلج تبدیل شده است و قادر نیست گامی در راستای حل بحران  های جهان اسلام بردارد.



خطیب نمازجمعه مسجد اموی که به علت حمایت از نظام حاکم و ارتش سوریه از سوی گروههای افراطی مهدور الدم دانسته شده بود، با اشاره به مواضع کشور روسیه و چین گفت: این دو کشور مواضع کاملا بحقی در رابطه با سوریه اتخاذ کردند و این عمل کرد آنها هرگز از یاد ملت سوریه فراموش نخواهند شد.

شیخ البوطی در ادامه خطبه های خطاب به اعضای سازمان همکاری های اسلامی گفت : بیایید به سوریه و از نزدیک حقایق را ببنید، ببینید ظالم کیست و مظلوم کیست ، قاتل کیست و مقتول کیست و آن وقت بدون پیش داوری تصمیم بگیرید.

لازم به ذکر است صدها نفر از مردم سوریه پس از اتمام نمازجمعه ، دست به تظاهرات در حمایت از بشار اسد زدند و از مقابل مسجد اموی به سوی میدان هفت دریا حرکت نمودند.

تظاهرات کنندگان اعلام کردند که تجمع در مقابل بانک مرکزی سوریه در میدان هفت دریا به نشانه محکومیت اقدامات طرفهای غربی در اعمال تحریم اقتصادی علیه سوریه برگزار می شود.



---------------------------
گزارشی از: محمد حسین همتی نژاد
---------------------------
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها