کد خبر: ۴۳۴۰۱۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۲۱ آبان ۱۳۹۶
برخی موکب های عراقی بین راهی برای دعوت از میهمان زائر امام حسین(ع) از تکان دادن پرچم در کنار جاده استفاده می کنند و برخی نیز در عرض جاده دو فرش لوله کرده و به عنوان سرعت گیر برای توقف خودرو و دعوت به موکب استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مراسم با شکوه پیاده روی اربعین با حضور میلیونی عاشقان امام حسین (ع) در عراق با پیاده روی در جاده ۸۰ کیلومتری کربلا - نجف هر سال برگزار می‌شود، امسال هم مردم عراق در برپایی موکب و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) سنگ تمام گذاشتند.

موکب داران معمولا برای دعوت از زائر به پذیرایی از روشهای متفاوت استفاده می‌کنند، از سینی غذا به سر گرفتن و نشستن در مسیر تردد زائران پیاده تا جمله معروف هلابیهم(اهلا بکم: خوش آمدید)، عشای زائر(زائر شام آماده است) استفاده می کنند، برخی به عشق امام حسین(ع) از زائر التماس می کنند، تا مهمان موکب‌شان شود.

 در مسیر برگشت زائران از کربلا به مرز مهران هم مردم مهمان نواز عراق با آماده سازی موکبها و تهیه غذا از زائران دعوت می کنند. معمولا یک یا دو نفر را در کنار جاده با پرچم امام حسین (ع) قرار می دهند که با تکان دادن پرچم از سرعت ماشینها کاسته و آنها را به زور مجبور به توقف و دعوت از سرنشینان برای پذیرایی، نماز و استراحت در موکب می کنند.

در مسیر برگشت کاروان فارس از کربلا به مهران در منطقه شافعیه دیوانیه یک موکب کوچک و بسیار با صفا بود که اتوبوس ما را متوقف کرد و دعوت به نماز و صرف نهار کرد، در عین سادگی بسیار با صفا بود، نکته جالب این بود که این عاشقان امام حسین در این موکب دو فرش را به فاصله نیم متری گلوله کرده و در عرض جاده قرار می دهند تا همچون سرعت گیر عمل کرده و خودروها را متوقف کنند، سپس اعضای موکب زائران را دعوت به پذیرایی در موکب می کنند.

نکته جالب این که کم کم در ایران شهرهایی مثل ایلام|، کرمانشاه وهمدان هم موکبهایی برای استراحت و نماز زائران در مسیر برگشت از کربلا تشکیل شده است که ان شاء الله این حرکت مردمی و خدا پسندانه گسترش پیدا کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها