کد خبر: ۴۳۴۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
غرب و هالیوود کم‌کم در مسیر تازه‌ای به سمت «معنا و ماورا» در حرکت است و دریافته که دیگر «سکس و خشونت» با همه جذابیت های بصری‌اش، در بازار امروز جهان، خریداری ندارد و مردم نیازمند یک اتفاق نو هستند.

خبرنامه دانشجویان، جشنواره فیلم فجر امسال، هرچه که نداشته، فیلم های پروپیمانی داشته با مضمون «خیانت» خانوادگی؛

این البته برای جوامع غربی نکته نو و تازه ای نیست اما برای ما که در یک کشور آرام، اسلامی و اخلاق مدار زندگی می کنیم بهت آور است؛ به هر حال صداقت و اخلاق در میان اقوام ایرانی حتی قبل از ورود اسلام به این سرزمین، به واسطه تمدن بزرگ و فرهنگ غنی، زبانزد بوده حالا چطور پنجاه درصد فیلم های جشنواره به موضوع خیانت می پردازد، مشخص نیست! اگرچه بدون تردید نمی توان نقش شبکه های ماهواره ای را در رواج این تفکر نادیده گرفت اما از جماعت روشنفکر و هنرمند کشور بعید است که «فارسی وان» برایشان تصمیم گیرنده باشد!

در علم رسانه، روشی وجود دارد برای چهره کردن و یا مهم جلوه دادن یک شخص یا موضوع که با «تکرار» به دست می آید؛ به عبارتی شما می توانید با تکرار یک موضوع در روزها و گروه های مختلف رسانه، آن را از یک سطح بی اهمیت به درجه ای از اولویت های اصلی مردم یا سیاست مداران و به طور کلی مخاطبان تبدیل کنید.

این اتفاق در سینما تاثیری به مراتب بیشتر دارد؛ چرا که هنری است به شدت مسحورکننده و جذاب و البته مخرب و آموزنده. وقتی به طور هماهنگ شما توسط فیلم های سینمایی با یک مضمون خاص مثل ازدواج موقت و یا خیانت، بمباران شوید، هم نسبت به آن موضوع حساس می شوید و هم آگاه.

در واقع هم در معرض خطر قرار می گیرید و هم در مسیر شک و تردید و این برای جامعه جوانی چون کشور ما بسیار خطرناک است؛ کشوری که ازدواج را یک سنت نبوی می داند و با قرآن جوان ها را به خانه بخت می فرستد. و البته چنین روندی که محصول سینمایی یکساله کشور است به هیچ وجه از سوی سینمایی که کاملا با نظارت دولت زنده است، قابل قبول نیست.

بد نیست تازه ترین گزارش نیویورک دیلی نیوز را با هم بخوانیم و آدرس درست را به جماعت هنرمند و مسئولان فرهنگی صاحب سازمان شده در معاونت سینمایی ارشاد بدهیم: شهر خیانت در آمریکا شناسایی شد؛ آمار نشان می دهد که زوج های زیادی در واشنگتن به دنبال برقراری روابط غیراخلاقی با غیر از همسران خود هستند، به گونه ای که واشنگتن به شهر خیانت آمریکایی ها مشهور و ملقب شده است. یک وب سایت تخصصی درباره روابط میان همسران در آمریکا اعلام کرد: واشنگتن بهترین محل برای خیانت زوجین آمریکایی است!

این گزارش به نقل از نویل بیردمن، مدیر این سایت شرح می دهد: «واشنگتن مملو از افراد متاهلی است که به دنبال چیزهای دیگری خارج از چارچوب ازدواج و خانواده هستند، حدود 40 هزار مشترک واشنگتنی در این سایت وجود دارد که نسبت به برقراری ارتباط دوستی با فرد دیگری غیر از همسر خود تمایل دارند و این آمار نسبت به تعداد ساکنین این شهر، آمار بالایی است.» بیردمن در ادامه نکته جالب تری را هم فاش می کند: «مردان و زنان صاحب نفوذ و سیاسی واشنگتن در خیانت به همسران خود پیشتاز هستند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
خوب است بدانيم كه اين آمارها در كشور عزيز ما نيز رو به رشد است . پس بهتر است بجاي اينكه سرمان را در برف فرو ببريم به راه كار درست آن بين ديشيم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها