کد خبر: ۴۳۴۸۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۱۱ آذر ۱۳۹۶
توقف استقلال، تراکتورسازی و سپاهان در هفته چهاردهم لیگ برتر
تیم فوتبال پرسپولیس با برتری قاطع مقابل ذوب‌آهن اصفهان، عنوان قهرمانی نیم فصل رقابت های لیگ برتر را به خود اختصاص داد.
به گزارش پایگاه 598، روز دوم از هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 4 دیدار به پایان رسید که در مهم‌ترین دیدار تیم پرسپولیس موفق شد با نتیجه 4 بر صفر ذوب آهن را در ورزشگاه بزرگ آزادی شکست دهد. علی علیپور(۲۲)، کمال کامیابی نیا(۳۵)، گادوین منشا(۷۰) و فرشاد احمدزاده(۷۹) برای پرسپولیس گل زدند.

در این دیدار که در حضور حدود ۳۰ هزار تماشاگر آغاز شد دو تیم شروع خوبی داشتند و موقعیت هایی هم روی دروازه یکدیگر خلق کردند اما این پرسپولیس بود که در دقیقه ۲۲ به گل نخست دست پیدا کرد. این گل را علی علیپور روی کار خوب گادوین منشا و پاس زیبای وحید امیری به ثمر رساند. در حالی که سرخپوشان موقعیت های خطرناک تری را روی دروازه حریف ایجاد کرده بودند در دقیقه ۳۵ کرنر ارسالی را کمال کامیابی نیا با ضربه سر به گل دوم پرسپولیس تبدیل کرد. چند دقیقه بعد داور خطای شجاع خلیل زاده روی مهاجم ذوب آهن را پنالتی اعلام کرد.این ضربه در دقیقه ۳۹ اعلام شد که با اعتراض زیاد بازیکنان پرسپولیس همراه شد. با این حال این ضربه را مرتضی تبریزی به تیر دروازه زد و توپ به زمین برگشت تا سرخپوشان با همان دو گل برتری نیمه اول را به پایان ببرند.

نیمه دوم را هم باید به پرسپولیس اختصاص داد. تیمی که به نظر می رسد پس از افتی که داشت به روزهای اوجش برگشته و حالا همه عناصرش در خدمت بازی هجومی مد نظر برانکو هستند. این تیم در نیمه دوم بازهم موقعیت‌های پرتعدادی را روی دروازه حریف ایجاد کرد و به دو گل رسید.همکاری های خوب گادوین منشا با وحید امیری و علی علیپور زمینه دو گل دیگر را برای سرخپوشان فراهم کرد که یکی از منشا زد و یکی را هم احمدزاده. روی هر دو گل وحید امیری نقش داشت و گل چهارم را روی پاس زیبای خود پایه ریزی کرد.  پرسپولیس با پیروزی پرگل برابر ذوب آهن ۳۰ امتیازی شد و صدرنشینی اش را تثبیت کرد. ذوب آهن هم ۱۶ امتیازی باقی ماند.

در مشهد تیم پدیده موفق شد دربی این شهر را از مشکی پوشان ببرد و این تیم را با نتیجه دو بر صفر شکسست دهد. محمدرضا خانزاده در دقیقه ۷۵ و محمد قاضی در دقیقه ۹۰ گل های تیم پدیده را وارد دروازه سیاه جامگان کردند. شاگردان مهاجری با این پیروزی ۲۴ امتیازی شدند و سیاه جامگان هم با ۸ امتیاز همچنان قعرنشین جدول باقی ماند.

در تهران و ورزشکاه تختی دیدار تیم های فوتبال نفت تهران و پارس جنوبی جم با تساوی به پایان رسید تا پرسپولیس بیشترین سود را از این نتیجه ببرد. شاگردان مهدی تارتار که هفته قبل با شکست برابر پرسپولیس صدر جدول را به این تیم واگذار کرده بودند در این دیدار دو امتیاز دیگر هم از دست دادند تا فاصله شان با پرسپولیس بیشتر شود. این در حالی است که شاگردان برانکو یک بازی کمتر از پارس جنوبی جم دارند. پارس جنوبی با این تساوی ۲۷ امتیازی شد.

در آخرین بازی هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال دو تیم صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که در پایان، این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. گل تراکتورسازی را فرزاد حاتمی (۶۸) به ثمر رساند و گل صنعت نفت را کرار جاسم (۸۱) از روی نقطه پنالتی وارد دروازه تیم حریف کرد.

توقف استقلال و سپاهان
در روز نخست (پنجشنبه) از رقابت های هفته چهاردهم لیگ برتر هم 4 بازی برگزار شد که در مهم‌ترین دیدار جدال تیم های پیکان و استقلال با تساوی صفر – صفر به پایان رسید. اتفاق عجیب این بازی خیلی زود و در دقیقه ۱۱ رخ داد. داور بازی ابتدا یک ضربه پنالتی به سود پیکان اعلام کرد ولی لحظاتی بعد با مشورت کمک خود، نظرش را تغییر داد و این پنالتی را  پس گرفت. هرچند استقلال توپهای زیادی به سمت دروازه پیکان برد ولی موقعیت صد درصد گل به دست نیاورد.

در نیمه دوم هم دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند و حملات پراکنده بازیکنان دو تیم راه به جایی نبرد. هرچند وینفرد شفر در این نیمه با انجام سه تعویض و حضور مهدی قائدی در دقایق پایانی قصد تغییر نتیجه را داشت ولی این تعویض‌ها هم راه به جایی نبرد تا بازی در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یابد.در دقیقه ۷۹، ابوالفضل ابراهیمی با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد تا پیکان در ۱۰ دقیقه پایانی ۱۰ نفره بازی کند. استقلال با این نتیجه، ۱۷ امتیازی شد و موقتا جای ذوب آهن را در رده هشتم گرفت. پیکان هم با این تساوی، ۲۵ امتیازی شد.

در تبریز تیم گسترش فولاد نتیجه بسیار خوبی بدست آورد و توانست سایپا را با نتیجه سه بر یک شکست دهد. تیم گسترش فولاد در همان نیمه نخست و توسط سامان نریمان جهان سه گل (۱۰ و ۲۶ و ۳۷) به سایپا زد. در نیمه دوم سایپا فقط موفق شد یکی از گل ها را در دقیقه ۸۹ و توسط حامد شیری از روی نقطه پنالتی جبران کند.علی دایی که در بازی گذشته از روی نیمکت اخراج شده بود، از جایگاه ویژه بازی را نظاره کرد و روی نیمکت حضور نداشت.

در خوزستان تیم فولاد موفق شد با نتیجه دو بر یک سپیدرود رشت را شکست دهد. در این بازی ابتدا رحیم زهیوی در دقیقه ۱۷ روی پاس سینا مریدی گل اول فولاد خوزستان را به ثمر رساند و نیمه نخست با برتری شاگردان پورموسوی به پایان رسید.در نیمه دوم، نظرمحمدی سه تعویض تا دقیقه ۷۰ انجام داد تا بتواند گل خورده را در زمین حریف جبران کند اما این تعویض‌ها راه به جایی نبرد. در سوی دیگر، پورموسوی با یک تعویض طلایی، تیمش را دو گله کرد. صابر حردانی در دقیقه ۷۴ به جای فرشاد جانفزا به میدان رفت و سه دقیقه بعد گل دوم فولاد را به ثمر رساند. سپیدرود در ادامه توانست در دقیقه ۸۱ توسط میثم تهیدست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. این بازیکن گل تیمش را روی پاس احمد آهی به ثمر رساند.

در اصفهان هم تیم های سپاهان و استقلال خوزستان به تساوی یک – یک رضایت دادند. تک گل زرد پوشان سپاهان را در این دیدار جلال‌الدین علی‌محمدی در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند و در دقیقه ۸۹، وحید نامداری گل تساوی را وارد دروازه سپاهان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها