کد خبر: ۴۳۵۰۴۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۱۴ آذر ۱۳۹۶
با همت مجموعه فناورد نشست های کنز فروم مصطفی(ص) برگزار شد
این همایش با همت مجموعه فن آورد و تحت عنوان «کنز فروم» با هدف ارائه راه حل های علمی کاربردی جهت حل مشکلات کشورهای جهان اسلام برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ستاد خبری دومین جایزه مصطفی (ص)، صبح امروز افتتاحیه بخش دانشجویی این رویداد مهم علمی با سخنرانی دکتر شکراللهی از ایران و پروفسور  گلنبه از ترکیه به عنوان برگزیدگان دوره دوم جایزه مصطفی در دانشگاه شریف برگزار شد.

این همایش با همت مجموعه فن آورد و تحت عنوان «کنز فروم» با هدف ارائه راه حل های علمی کاربردی جهت حل مشکلات کشورهای جهان اسلام برگزار شد.

در این همایش برندگان دومین دوره جایزه مصطفی(ص) به ارائه طرح های خود پرداختند.

پروفسور "گلنبه" و دکتر" محمد امین شکر اللهی" در سخنرانی های خود که به زبان انگلیسی ارائه می شد، درباره طرح های خود توضیحاتی ارائه کردند. دکتر شکر اللهی در حاشیه نشست اعلام کرد برای ثبت این ایده، بیش از 16 سال وقت صرف کرده است. وی دارای مدرک دکترای علوم کامپیوتر می باشد.

«پروفسور سامی ارول گلنبه» دانشمند کامپیوتر، مهندس الکترونیک و ریاضیدان کاربردی اهل ترکیه نیز طرح خود درباره کدینگ و بهبود اتصال شبکه را ارائه داد. و ارتباطات اهدا شد.

نشست علمی کنز المصطفی در حوزه های سلامت، اقتصاد ، محیط زیست و انرژی با حضور مهمنانان داخلی و خارجی جایزه مصطفی (ص) همزمان با ایام میلاد نبی اکرم برگز می شود.

این جایزه که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که از سوی افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

جایزه مصطفی (ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال ۱۳۹۱ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران رسیده است.

جایزه مصطفی (ص) در دور اول به دو دانشمند مسلمان؛ خانم پرفسور جکی یینگ از سنگاپور در حوزه علم و فناوری نانو زیستی وآقای پرفسور عمریاغی شیمیدان برجسته اردنی برای تحقیقات دامنه دار در زمینه «چارچوب‌های فلز- آلی تعلق گرفت.

مبلغ جایزه مصطفی 500 هزار دلار است که به هر یک از برگزیدگان به همراه مدال مصطفی(ص) اهدا می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها