کد خبر: ۴۳۵۴۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۲۶ آذر ۱۳۹۶
نقوی حسینی در تذکری شفاهی:
نماینده ورامین در مجلس با اشاره به نطق امروز دو عضو فراکسیون امید گفت: گاهی در نطق‌ها مطالبی مطرح می‌شود که در شان مجلس نبوده و جایگاه آن را در محضر ملت نتزل می‌‌دهد.

به گزارش پایگاه 598، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 26 آذر طی تذکری شفاهی مستند به ماده 79 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در این آیین‌نامه آمده است که نمایندگان بدون رعایت نوبت می‌توانند تا 5 دقیقه نطق کنند و در ماده‌ای دیگر تصریح کرده که اگر نماینده از موضوع تذکر خارج شد رئیس جلسه باید دو دفعه اول تذکر و سپس اخطار دهد. یعنی هیچ جایی برای خاموش کردن میکروفن نماینده تذکر دهنده پیش‌بینی نشده است.

وی خطاب به علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه را برعهده داشت ادامه داد: اگر شما اجازه نمی‌دادید که من تذکر خود را شروع کنم من وارد بحث نمی‌شود ولی وقتی میکروفن من باز شده است می‌توانم 5 دقیقه تذکر دهم و شما پس از اتمام تذکر من باید نظر می دادید.

نقوی حسینی  در ادامه تذکر شفاهی خود گفت: گاهی در نطق‌های میان دستور برخی نمایندگان مطالبی بیان می‌شود که در شان مجلس نیست و جایگاه مجلس را در محضر ملت تنزل می‌دهد.

وی افزود: جمله «مجلس عصاره فضایل شورای نگهبان است» از پشت تریبون مجلس توهین به مجلس، ملت و شورای نگهبان است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره نطق امروز آقای کواکبیان نماینده تهران باید بگویم که بنده اصولگرا هستم و به آقای روحانی رای نداده و نخواهم داد اما بالاخره آقایان مصباحی مقدم و کاظم جلالی که به آقای روحانی رای دادند اصولگرا هستند یا نیستند؟

وی تصریح کرد: اینها به عنوان اصولگرایان معتدل ستاد زدند و از آقای روحانی اعلام حمایت کردند.

نقوی حسینی در بخش دیگری از تذکر خود گفت: 180 نماینده مجلس تقاضای طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری کردند اما رسیدگی نمی‌شد در حالی که میلیون‌ها نفر گرفتارند و به عنوان مثال در موسسه افضل توس از اصل پول سپرده‌گذاران استفاده می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها