کد خبر: ۴۳۵۵۰۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۲۸ آذر ۱۳۹۶
آيت‌الله جوادي آملي در ديدار دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع):
استاد برجسته حوزه علميه ادامه داد: مسائل انساني براي اينها اصلاً مطرح نيست، اين را در چند جاي قرآن تصريح مي‌کند و فرمود با کفار بجنگيد چون اينها به عهد و پيمان خود وفادار نيستند، اهل امضاء و برجام و اينها نيستند، البته کفاري که با شما کاري ندارند با آنها رابطه خوب داشته باشيد.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، استاد حوزه علميه گفت: قرآن مي گويد کفار اهل برجام نيستند با آنها بجنگيد. به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله عبدالله جوادي‌آملي در ديدار جمعي از دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره بر ضرورت شناخت زمان و عصر در کلام اهل‌بيت(ع) اظهار داشت: روايتي را که مرحوم کليني و ساير محدثان نقل کرده‌اند کسي که زمانِ خود را بشناسد امر بر او مشتبه نمي‌شود، که منظور از زمان، آن متزمّن است وگرنه زمان‌شناسي به‌معناي تاريخ نيست.

وي خاطرنشان کرد: حوادث مهمي که در زمان رخ مي‌دهد به نام متزمّن، اگر کسي اينها را بشناسد امر بر او مشتبه نمي‌شود، همچنين اين حديث نوراني به ما مي‌گويد شما وقايع جهان را کاملاً بايد رصد کنيد، حق و باطل اينها را بايد بشناسيد، راه برون‌رفت از باطل و گرايش بحق را هم بشناسيد و عمل کنيد، اين روايت به ما مي‌گويد عميق باشيد و متزمّن‌ها را خوب بشناسيد تا از زمانه عقب نمانيد.

وي ادامه داد: هرکسي زمانش را بشناسد حوادث بر او اشتباه نمي‌شود، يعني ما تا روز قيامت حرف براي گفتن داريم و تا روز قيامت هر کس آنچه در زمانه او مي‌گذرد، بشناسد ما حرف براي گفتن داريم، اين چون براي تمام زمان و زمين الي يوم القيامه هست، پس هر حادثه‌اي در هر گوشه زمان و زميني رخ بدهد دين، حرفي براي گفتن دارد.وي تصريح کرد: اگر دين راهي نشان نداده باشد که اثري ندارد، کسي بداند اينجا مار و عقرب است ولي راه برون‌رفت نداشته باشد که راهنمايي نيست، پس معلوم مي‌شود هر حادثه‌اي در جهان رخ بدهد دين براي آن برون‌رفت دارد.

آيت‌الله جوادي آملي بيان کرد: اين سنخ صهيونيست سنخي بوده که هر روز فتنه مي‌کند، خداوند به پيغمبرش فرمود هر روز صهيونيست نقشه مي‌کشد تو که عقل کلي بايد حواست جمع باشد و ديگران را هم بايد هدايت کني، اين بيان نوراني حضرت امير که براي مردم مصر نوشت يک صفحه است، فرمود نگوييد ما يک رهبر خوب داريم، رهبر اگر علي‌بن ابي‌طالب باشد مادام که مردم درصحنه نباشند شکست قطعي است.

وي عنوان کرد: جريان قدس يک کار کوچکي نيست که قدس را فعلاً محور صهيونيستي قرار بدهند و دفتر خود را از جاي ديگر به قدس منتقل کنند، اين لاتزال تطلع علي خائنة منهم، الآن در جريان قدس وظيفه ما را از قرآن بپرسي چه مي‌گويد، مي‌گويد قيام کنيد و زير بار نرويد.

استاد برجسته حوزه علميه ادامه داد: مسائل انساني براي اينها اصلاً مطرح نيست، اين را در چند جاي قرآن تصريح مي‌کند و فرمود با کفار بجنگيد چون اينها به عهد و پيمان خود وفادار نيستند، اهل امضاء و برجام و اينها نيستند، البته کفاري که با شما کاري ندارند با آنها رابطه خوب داشته باشيد.

وي يادآور شد: هميشه آدم بايد حواسش جمع باشد و فرمودند اينها نه‌تنها زير بار امضايشان نمي‌روند نسبت به شما هيچ تعهّدي قائل نيستند، بنابراين شما ناچاريد بنيان مرصوص باشيد، طرزي باشيد که آنها از شما بترسند، طرزي دقيق و رقيق باشيد با جامعه و نظام تان بسازيد، نه بيراهه برويد و نه راه کسي را ببنديد، نه سر از اختلاس در بياريد، نه نجومي تا مردم به شما گرايش پيدا کنند، حضرت امير(ع) فرمود اگر کسي خداي‌ناکرده به بيت‌المال دست‌درازي کند، اين آبروبر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها