کد خبر: ۴۳۵۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
گفتگوی خواندنی شيخ‌حسون مفتی‌اعظم‌سوریه با خبرنگار۵۹۸؛
غرب و برخی از کشورهای عربی از این تقریب بیشتر از یک اسلحه هسته ای می ترسند زیرا تقریب امت را جمع می کند و لی تفرقه امت را نابود می کند و الان 800 کانال ماهواره ای از غرب پول می گیثرند تا ایجاد تفرقه کنند و 13 کانال برای تقریب مسلمانان کار می کنند و از آن 800 کانال 400 شبکه توسط علمای دینی مدیریت می شود. چرا سی کشور در اروپا مرزهای خودشان را از بین بردند با این که اختلاف در زبان، مذاهب و دین دارند در حالی که ما مسلمانان امت واحده هستیم و اصرار می کنند که با یکدیگر مرزبندی داشته باشیم.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - همگان شيخ بدر الدين حسون مفتي بزرگ اهل تسنن را با افشاگری هایش در مورد ماهيت و جنايات تاريخي وهابيت عليه مسلمانان می شناسند. عالمی که فرزند خود را به دلیل حمایت از سوریه و سخن علیه مخالفان خارج‌نشین سوریه و به دلیل حمله افراد مسلح به وی از دست داد.

حال مفتی ارشد سوریه در دیدار با هیئت رسانه ای ایران که این روزها به سوریه سفر نمود است در پاسخ به سوال خبرنگار اعزامی پایگاه 598 به سوریه، در خصوص وجه تمایز اسلام ناب و اسلام آمریکایی اظهار داشت: هنگامی که قرآن ما را در باره یک مجموعه اجتماعی آگاهی می دهد که وقتی با شیاطین خلوت می کنند می گویند که ما با شما هستیم و اینها بودند که اجتماع اول مسلمانان را نابود کردند و در رأس آنها منافقین بودند و در مورد منافقین سوره کاملی نازل شده است و آنها بودند که در کنار پیغمبر با پیامبر جنگیدند ولی باطناً خواهان شکست ارتش اسلام بودند و اسلام محمدی ما را به هم وصل می دهد و تفرقه ایجاد نمی کند.

مفتی سوریه در ادامه افزود: همان چیزی که امام  خمینی(ره) در مورد اسلام ناب گفته اند همان چیزی است که پیغمبر در خطبه ی حجة الوداع فرموده اند و پیغمبر در آن خطبه از  اسلام محمدی می گویند و این همان چیزی است که امام(ره) در باره اش صحبت می کند.

شيخ بدر الدين حسون گفت: در اینجا یک گونه گمراهی در مورد مذاهب وجود دارد و من در صحبت هایم که در برابر آیت الله خامنه ای داشتم در مورد هفت جمله ای که گفتم ایشان خیلی مسرور شدند و من به ایشان گفتم که ملسلمان هستم در عقیده ام و عربی هستم در قرآن ام و جهانی هستم در مورد انسانیت ام و سنی هستم در رویکرد خودم و شیعه هستم در مورد عشق و علاقه ام و سلفی هستم در ریشه های خود و صوفی هستم در عشق ام و من نهایت هر مذهبی را گرفته ام و نه اسم های شکلی و ظاهری را و ایشان گفتند این است اسلام محمدی.

مفتی ارشد سوریه در خصوص اقدامات عملی صورت گرفته از سوی علمای سوریه برای پایان دادن به مناقشات سوریه بیان داشت: آنچه که مجمع جهانی تقریب انجام داد خیلی بیشتر از آن است که یک فرد مانند من بخواهد انجام بدهد اما غرب و برخی از کشورهای عربی از این تقریب بیشتر از یک اسلحه هسته ای می ترسند زیرا تقریب امت را جمع می کند و لی تفرقه امت را نابود می کند و الان 800 کانال ماهواره ای  از غرب پول می گیرند تا ایجاد تفرقه کنند و 13 کانال برای تقریب مسلمانان کار می کنند و از آن 800 کانال 400 شبکه توسط علمای دینی مدیریت می شود.

شیخ بدر الدین حسون گفت: من و آیت الله تسخیری هنگامی که دیدار می کنیم در قطر و مغرب و دیگر کشورهای اسلامی و وقتی به  ما هجوم می کنند من از آقای تسخیری دفاع می کنم و ایشان از من. مخالفان به آقای تسخیری گفتند ایشان سنی شیعیان است و به بنده هم گفتند که شیعه سنی ها هستم.

وی افزود: اکنون رسانه جایگاه مهمی دارد همچنان که در مورد تخریب دیگران هم رسانه های نقش بالایی دارد و جنگ کنونی جنگ رسانه ای است و این جنگ رسانه ای علیه تقریب مذاهب می باشد حتی در مورد یک مذهب واحد و جامعه و الان این چه که در سوریه  و دیگر کشورها انجام می دهند اخوان مسلمین هستند و سلفیان در مصر و در جاهای دیگر بحث شیعه و سنی و همچنین ملی گرایان و مسلمین و لائیک ها و مومنان. چرا در کشورهای اروپایی این مسائل نیست؟

این عالم دینی سوریه بیان داشت: چرا سی کشور در اروپا مرزهای خودشان را از بین بردند با این که اختلاف در زبان، مذاهب و دین دارند در حالی که ما مسلمانان امت واحده هستیم و اصرار می کنند که با یکدیگر مرزبندی داشته باشیم در حالی که اروپا و سازمان ملل افرادی را برای ما می فرستند که مرز بندی بین ملسمین ایجاد کنند و ما هزینه آنها را هم باید بدهیم. آیا این از نادانی ما نیست؟ و تقریب راه حل نهایی است .

وی اظهار داشت: می گویند که چرا صحیفه سجادیه در ایران وجود دارد و نهج البلاغه در کشور ما هست و در سوریه بیشتر نهج البلاغه جریان دارد و این به این خاطر این است که هر کسی دوستان خودش را دوست دارد و امام زین العابدین سید عرب و عجم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سبزعلویان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
مطلب زیبا و جالبی بود.
با مطلب"بدون شرح" منتظر نظرات گرمتان هستیم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها