کد خبر: ۴۳۵۸۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۰۶ دی ۱۳۹۶
عضو کمیسون اقتصادی مجلس گفت: پیشنهادی داده شده مبنی بر اینکه قیمت بنزین در شهرستان ها کمتر از تهران باشد یعنی نرخ بیشتر بنزین در تهران در راستای کاهش آلودگی هوا و تقویت حمل و نقل عمومی باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایلنا، مهرداد لاهوتی نماینده مردم آستانه در مجلس و عضو کمیسون اقتصادی درباره رد تبصره افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی اظهار داشت: نهایت تصمیمات مجلس در کمیسیون تلفیق گرفته می شود و تصور بنده این است که در نهایت قیمت متعادل می شود.

وی افزود: دولت قرار است که ١٧ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان از افزایش قیمت حامل های انرژی را جهت اشتغالزایی اختصاص دهد که این امر با بنزین ١٥٠٠ تومانی و نرخ ٤٠٠ تومان بابت هر لیتر گازوئیل محقق می شود.

لاهوتی تصریح کرد: البته پیشنهاد دیگری نیز مطرح است و آن اینکه قیمت بنزین در شهرستان ها کمتر از تهران باشد یعنی نرخ بیشتر بنزین در تهران در راستای کاهش آلودگی هوا و تقویت حمل و نقل عمومی باشد.

وی با اشاره به اینکه جلسات کمیسیون تلفیق از روز شنبه آغاز می شود، گفت: البته دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی نیازی به اجازه مجلس ندارد، زیرا ما قبلا گفته ایم قیمت بنزین ٩٥ درصد فوب خلیج فارس باشد، اما با توجه به حذف یارانه اقشاری از مردم و همچنین افزایش رقم مالیات به مردم فشار وارد می شود.

گفتنی ست؛ اخبار دریافتی از جلسه روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه حاکی از آن است که اعضای این کمیسیون نیز ضمن مخالفت جدی با افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین، از معاون امور بودجه سازمان برنامه و بودجه دعوت کرده‌اند با حضور در این کمیسیون به دلایل دولت برای ارائه لایحه افزایش قیمت را تشریح کرده و به بررسی تبعات تورمی و اجتماعی آن بپردازد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها