أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۳۶۷۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۶ دی ۱۳۹۶
هفته گذشته یکی از سایت‌های نفتی خبری را با عنوان کشف فساد مالی در وزارت نفت منتشر کرد و نوشت فرد اختلاس کننده گرین کارت کانادا داشت و از طریق ترکیه راهی این کشور شد. این فرد طبق گفته منبع آگاه از سال ۸۷ اقدام به سوء‌استفاده مالی کرده است و تا همین اواخر به سوء‌استفاده مالی مشغول بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از الف، هفته گذشته یکی از سایت‌های نفتی خبری را با عنوان کشف فساد مالی در وزارت نفت منتشر کرد و نوشت فرد اختلاس کننده گرین کارت کانادا داشت و از طریق ترکیه راهی این کشور شد. این فرد طبق گفته منبع آگاه از سال ۸۷ اقدام به سوء‌استفاده مالی کرده است و تا همین اواخر به سوء‌استفاده مالی مشغول بوده است.

هدایت‌الله خادمی، نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تخلف و سوء استفاده مالی یکی از کارکنان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت، گفت:این فرد پس از مشخص شدن تخلف و سوء استفاده مالی به یکی از کشور‌های همسایه و از آنجا به کانادا رفته است.

وی با بیان اینکه مشخص شده که ۱۵ میلیون دلار بعلاوه ۶۰ میلیارد تومان در حساب اکتشاف وجود ندارد، افزود:چک‌های مربوط به مدیریت اکتشاف برای وصول به بانک ارجاع می‌شده که مسئولان بانک به مسئولان مدیریت اکتشاف اعلام می‌کنند که به دلیل نبود منابع حساب‌های مدیریت اکتشاف مسدود می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: پس از مطلع شدن مسئولان مدیریت اکتشاف از این موضوع، به سراغ حسابرس مدیریت اکتشاف رفته که متوجه می‌شوند وی از کشور متواری شده است.

خادمی با بیان اینکه نباید افراد ۲ تابعیتی در مناصب حساس مسئولیتی داشته باشند اظهار داشت:این فرد که تابعیت کانادا را داشته تقریباً نفر دوم مالی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت بوده است.

وی تصریح کرد:پس از بررسی و تهیه گزارش از سوی نهاد‌های قضائی و اطلاعاتی کمیسیون انرژی نیز به این مسئله ورود کرده و با دعوت از مسئولان شرکت نفت و اکتشاف این موضوع را بررسی می‌کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مسئولان مدیریت اکتشاف در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند، گفت:معمولاً اسناد مالی حداقل ۲ امضا هستند لذا یکی از امضا‌ها را این شخص انجام می‌داده است امضا دیگر چگونه انجام می‌شده؟ آیاجعل می‌شده؟ این مسائل باید بررسی شود.

نماینده ایذه در مجلس با بیان اینکه لذا این وضعیت نشان دهنده این است که این اتفاقات به صورت سازمان یافته رخ می‌داده و مسئولان مدیریت اکتشاف باید زودتر متوجه این سوء استفاده و تخلف می‌شدند، ادامه داد:همچنین این وضعیت بیانگر این است که سوء استفاه طی چند سال گذشته نیز وجود داشته و اگر بانک به دلیل کمبود منابع به مسئولان مدیریت اکتشاف اعلام نمی‌کردند این روند ادامه پیدا می‌کرده است.

خادمی با بیان اینکه تخلف در مدیریت اکتشاف می‌تواند هشداری برای مسئولان وزارت نفت باشد که در سایر قسمت‌ها چنین سوء استفاده‌هایی صورت نگیرد، تصریح کرد:شاید پس از انجام بررسی‌های لازم از سوی اعضای کمیسیون در صورت نیاز تحقیق و تفحص مطرح شود تا بتوان چنین مسائلی را در سطح گسترده‌تری پیگیری کرد.

بررسی‌ها حاکی است این فرد که ۳۰ سال در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت مشغول به کار بوده است با ورود به بخش مالی این شرکت فرعی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران، توانست سواستفاده‌های مالی خود را از سال ۸۷ آغاز و تا همین اواخر رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان را به جیب بزند.

همچنین فعالیت این فرد تا همین اواخر نیز ادامه داشته، اما به محض مطلع شدن از بررسی سوء استفاده مالی توسط یک نهاد نظارتی از کشور فرار کرده و به ترکیه گریخته است.

با این وجود جای بررسی این نکته هم وجود دارد که چه نقاط ضعف مهمی در سیستم مالی و نظارتی این شرکت وجود داشته است که یک کارمند ساده در طول این مدت طولانی و در دوره مدیریت چند مدیر بدون جلب نظر توانسته است چنین رقم قابل توجهی را اختلاس کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۶
۰
۰
فقط این یک نفر نبوده . بلکه افراد اصلی پشت این دزدی هستند و بعد از دزدیهای کلان یک فرد را که احتمالا گرین کارت هم دارد! به عنوان مجرم اصلی مطرح میکنند تا خودشان بتوانند همچنان دزدی کنند و یک گرین کارت دیگری پیدا کنند و همینطور این داستان ادامه دارد . البته داستان تکراری شده و باید داستانها تغییر کند .
پاسخ
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۶
۰
۰
سلام ؛ از بیژن زنگته بپرسید ؟ کچایند حراست و باررسی شرکت نفت !!!!!!!! همه چیز سازمان یافته است و پشت پرده دستها بهم گره خورده !
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها