کد خبر: ۴۳۶۹۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فردی که تا این حد دچار تناقض‌گویی است صلاحیت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست را ندارد، رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد مشکل ریزگردهای خوزستان را حل کند در ابتدا بهتر است کلانتری را عزل کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت‌الله عباس کعبی شامگاه دوشنبه در جلسه‌ای ضمن انتقاد و ابراز نارضایتی از اقدامات کند و بی‌ثمر دولت درزمینهٔ مقابله با ریزگردها در خوزستان، اظهار کرد: جناب آقای رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد مشکل ریزگردهای خوزستان را حل کند در ابتدا بهتر است آقای کلانتری را عزل کند.

وی افزود: فردی که رئیس‌جمهور برای حل مشکل ریزگردها به خوزستان فرستاده است خود یکی از عوامل مشکلات خوزستان است، ایشان (عیسی کلانتری) سابقاً خطاب به نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی گفت «خوزستان آب مازاد زیاد دارد» و مردم فیلم آن را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: رئیس‌جمهور به‌عنوان اولین اقدام جدی در مقابله با ریزگردها آقای کلانتری را عزل و فردی مناسب و دلسوز مردم خوزستان و مردمان سایر استان‌های کشور را منصوب کند.

وی بابیان اینکه رئیس‌جمهور اگر نمی‌تواند کاری برای مردم خوزستان انجام دهد لااقل چنین افرادی را به خوزستان اعزام نکند، گفت: جالب است که آقای کلانتری در همین ابتدای حضور خود در خوزستان عوامل خارجی را دلیل اصلی بحران ریزگردهای خوزستان دانست و سیاست‌های غلط انتقال آب خوزستان و تصمیمات غلط دولت را نادیده گرفت.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: کلانتری که سابقاً گفته بود که «پاییزه و زمستانه‌ای که در کشور ما داریم عمدتاً منشأ آن ریزگردهای داخلی است» و برای این موضوع نیز استدلال آورده بود اکنون در کمال تعجب عوامل خارجی را به‌عنوان عامل ریزگردهای خوزستان معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: قطعاً فردی که تا این حد دچار تناقض‌گویی است و نظرات غیر کارشناسی می‌دهد صلاحیت مدیریت سازمان مهمی همچون سازمان حفاظت محیط‌زیست را ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مشکل تعطیلی پی‌درپی مدارس، بیماری‌های تنفسی ناشی از گردوغبار و تأثیر آن در رکود اقتصادی استان همچنین رشد مهاجرت از خوزستان به استان‌های دیگر و حتی خارج کشور و افزایش نارضایتی‌ها مسائلی هست که به‌راحتی نمی‌توان از آن‌ها گذشت کرد.

وی عنوان کرد: اقدامات زیربنایی و اساسی که مقام معظم رهبری سال گذشته دستور دادند بسیار مهم است، رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که «این حرف که وضعیت فعلی نتیجه به فکر نبودن گذشتگان است مشکلی را حل نمی‌کند».

آیت‌الله کعبی اظهار کرد: در خوزستان نخلستان‌ها مرده و بی‌آب هستند، کشاورزی از بین رفته و در این سیزده سال دولتمردان تنها وعده دادند و سرکشی کردند اما پدیده ریزگردها نه با سرکشی حل می‌شود و نه با وعده، باوجود دستور مقام معظم رهبری اما امسال در مورد بودجه هم نسبت به کنترل مسئله ریزگردها سهل‌انگاری می‌شود و بحران ریزگردها جدی گرفته نمی‌شود.

وی بابیان اینکه مردم خوزستان از این بی‌توجهی‌ها به ستوه آمده‌اند، بیان کرد: با وجوداینکه خوزستان‌ها به رئیس‌جمهور رأی دادند و او هم برای حل مشکل ریزگردها قول مساعد داد اما اکنون با وجود قول‌ها تنها اظهار تأسف وی را می‌شنویم و استمرار سیاست‌های غلط در زمینهٔ بحران ریزگردها، پدیده انتقال آب خوزستان و تغییرات اقلیمی.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نه‌تنها بی‌تدبیر است بلکه اظهارات نامربوطی داشته که نمایندگان خوزستان نیز با ایشان مقابله کردند اما دولت به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور هیچ واکنشی نسبت به این اقدام وی نداشته است، جالب‌تر آنکه رئیس‌جمهور کلانتری را به همراه وزیر جهاد کشاورزی به خوزستان فرستاده که نمایندگان مردم خوزستان نیز به‌حق از همراهی وی خودداری کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ایرج
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
۰
۰
آقا من یه سوال دارم از این شخص . به فرض اقای کلانتری بد.
الان ایشان مثلا راه حل ارائه نمودند ؟همینکه اقای کلانتری عزل شود مشکل ریزگرد حل میشه ؟

ایشان ظاهرا حتی قبول ندارند که باید در د رنحوه مصرف و انتقال آب تغییری و اتفاقی بیفتند .

همین نگاهها است که هم در مسئولین و هم در مردم باعث ایجاد مانع برای یافتن راه حل میکند.

هیچ کس احساس مسولیت برای آب نمیکند. همان اسراییل که دشم ن اسلام است برید ببینید چگونه مدیریت اب میکند.
مااینجا هیچ کس ایرادش را قبول نمیکند.

بعد انتظار داریم مشکل حل بشود. اقای هر مشکلی براهکار علمی و فنی خودش را دارد .
در ایران وضعیت اینجوری : اگر با یکی رابطه خوب داشته باشیم باشیم دلایل کار را یک جوری عنوان میکنیم .

اگر با رابطه خوبی ناشته باشیم اون میشود دلیل همه مشکلات .

انصاف و عدل را باید در گفته هایمان رعایت کنیم و از روی عقلانیت سخن بگیم نه از روی غرض و احساس
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها