کد خبر: ۴۳۶۹۵
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
پس از تصمیم بورد جهانی فوتبال امید بانوان فوتبالیست به روزهای خوب پیش رو،‌رویای دوباره برای حاضر شدن در میادین بین المللی فوتبال، شاید به رویایی دست نیافتنی تبدیل م‌ شد؛ اما تصمیم اتحادیه بورد بین‌المللی فوتبال، ورق را برگرداند و با موافقت با پوشش فوتبالیست‌‌های زن ایرانی، بارقه امید در دل این ورزشکاران برتابید.

، اتحادیه بورد بین‌المللی جهانی فوتبال، بالاترین مرجع قانونگذاری در فوتبال است. این اتحادیه در نشست این بار خود بر سر پوشیدن حجاب سر بانوان برنامه داشت.

در تیر ماه امسال، بانوان ایران در دور دوم مسابقات انتخابی لندن، به علت پوششان نتوانستند مقابل اردن بازی کنند و آن بازی سه بر صفر به سود اردن اعلام شد.

از آن پس، فوتبال بانوان ایرانی، بیش از گذشته در دنیا مطرح شد و پس از آن بانوان ایرانی نتوانستند در مسابقات جهانی ظاهر شوند؛ اما اکنون پس از این خبر، باید شاهد تلاش‌های دوچندان آنان باشیم و خوشبختانه، این روحیه در فوتبالیست‌های زن ما به خوبی دیده می‌شود.
آنها می‌خواهند ثابت کنند که تلاش‌هایشان برای حضور در میادین بین‌المللی بی جهت نبوده است و به رغم مشکلات بسیار که بر سر راهشان هست، توانایی‌هاشان را نشان دهند، فوتبالیست‌های زن ایرانی از آغاز کارشان با مشکلات بسیاری برخورد کردند، ولی شاید روحیه پیروزی و خسته نشدن فوتبال، تأثیر خود را بر آنها گذاشته و آنها را در ادامه راهشان مصمم کرده است.

همه اعضای بورد بین‌المللی فوتبال در نشست روز شنبه، سوم مارس خود در لندن به تغییر قانون منع حجاب برای فوتبالیست‌های زن رأی مثبت دادند. فدراسیون جهانی فوتبال از سال ۲۰۰۷ بازی زنان با پوشش سر را ممنوع کرده بود.

اتحادیه بورد بین‌المللی فوتبال در یکصد و بیست و ششمین نشست خود به یکی از بحث‌برانگیز‌ترین قوانین فیفا پرداخت. هر هشت عضو این نهاد که بالاترین مرجع قانون‌گذاری در ورزش فوتبال به شمار می‌رود، به لغو قانون منع حجاب فوتبالیست‌های زن رأی دادند.

تصمیم ‌نهایی در این زمینه، اما در نشست ویژه فیفا گرفته می‌شود که قرار است دوم ماه ژوئیه در شهر کیف (اوکراين) برگزار شود. یک مقام مسئول فیفا گفته که تا آن زمان، همه جوانب بهداشتی و ایمنی ناشی از حجاب در فوتبال بررسی دقیق خواهد شد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها