کد خبر: ۴۳۷۰۶۶
زمان انتشار: ۱۶:۵۵     ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
بنا به گزارش یک روزنامه صهیونیستی، وزیر خارجه سابق آمریکا به رئیس تشکیلات خودگردان گفته است به حرف‌های رئیس‌جمهور آمریکا توجهی نکند، زیرا وی در منصبش «ماندنی» نیست.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی اعلام کرد «جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا اخیرا از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان خواسته است به خواسته های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا توجهی نکند.

بر اساس گزارش مذکور، جان کری با یکی از نزدیکان عباس که یک دانشگاهی لبنانی به نام «حسین آغا» است، دیدار کرده و گفته است عباس باید قوی بماند و تن به درخواست ترامپ و توسل به زور-آنگونه که از وی خواست می‌شود- نشود.

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین گفته است: ترامپ مدت زیادی در منصب خود باقی نخواهد مانند و ظرف یک سال کنار گذاشته خواهد شد؛ البته فلسطینی‌ها نباید به دولت آمریکا هجمه ببرند بلکه باید بر انتفاد از خود ترامپ متمرکز شوند.

این گزارش معاریو در راستای خبرهایی از قطع ارتباط‌های تشکیلات خودگردان و دولت ترامپ نوشته شده است. بر اساس گفته یک مسئول عالیرتبه در کاخ سفید از زمانی که ترامپ در اوایل دسامبر 2016، قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرده این ارتباط قطع شده و هنوز ادامه دارد؛ تشکیلات خودگردان همچنین سفر «مایک پنس» معاون ترامپ به رام‌الله را تحریم کرد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: آغا استاد کالج سنت آنتونی واقع در دانشگاه آکسفورد انگلستان است و طی 30 سال گذشته در کنار کار دانشگاهی، در سلسله ارتباطات محرمانه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها و برخی مذاکرات رسمی و شبه رسمی حضور داشته است.

روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی نیز پیشتر اعلام کرده بوده  آغا در سال 2013 با «اسحاق مولخو» مشاور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم از طریق کانال‌های محرمانه در لندن در ارتباط بوده و این ارتباطات موازی با مذاکرات رسمی میان «زیپی لیونی» وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی و «صائب عریقات» مقام ارشد مذاکره‌کننده  فلسطینی در جریان بوده است.

اخیرا فاش شد تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در راستای طرح صلح ترامپ در خاورمیانه موسوم به «معامله قرن»، پیشنهاد داده است 10 درصد از کرانه باختری به مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی الحاق شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها