کد خبر: ۴۳۷۲۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
سلیمی در مخالفت با کلیات بودجه ۹۷:
نماینده مردم محلات گفت: بودجه ۹۷ در مجموع تورم‌زا و بی انضباط است و رکود را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ در صحن علنی امروز (یکشنبه ۸ بهمن) با اشاره به اینکه تبصره ۱۴ لایحه، بودجه را دچار به هم ریختگی می‌کند و انضباط مالی آن را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: این بودجه بودجه‌ای نیست که انضباطی را که ما از آن توقع داریم، داشته باشد.

نماینده مردم محلات افزود: عملیاتی کردن بودجه تکلیف قانون برنامه ششم توسعه است و در لایحه بودجه ۹۷ آمده که هر دستگاهی باید یک سامانه طراحی کند، اما بودجه‌ای برای این موضوع مشخص نشده است.

وی با اشاره به بحث شفاف سازی در لایحه بودجه نیز گفت: نزدیک ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه پنهان داریم.۶۵ هزار میلیارد تومان بودجه یارانه پنهان است. ۵ میلیارد دلار قرار است وام خارجی بگیریم که پنهان است. در مجموع بنا است ۸۹ هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شود که بحث تسویه آن هم هست.

سلیمی با بیان اینکه بودجه شرکت‌های دولتی در کجا بررسی می‌شود، گفت: ۲۵ درصد بودجه این شرکت‌ها باید سرمایه گذاری شود.

نماینده مردم محلات افزود: بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شده در حالی که آن‌ها زیان‌ده هستند.

وی ادامه داد: در بحث عملیاتی کردن بودجه چرا به سراغ بنیاد شهید و آموزش و پرورش رفته‌اید؟ آیا این مقدمه خصوصی‌سازی نیست؟ انتقال کانون بحران به استان‌ها از یک سو و مقدمه خصوصی‌سازی آموزش و پرورش را از سوی دیگر ما در این بودجه داریم.

سلیمی اضافه کرد: می‌گویند ما می‌خواهیم تمرکز زدایی کنیم چرا بودجه عمرانی متمرکز است؟ در حوزه بودجه عمرانی نیز تمرکز زدایی شود.

وی با اشاره به برداشت‌های مکرر از صندوق توسعه ملی اظهار کرد: برداشت از صندوق توسعه ۲۰۰ درصد افزایش دارد، با این روند صندوق توسعه ملی نیز به سرنوشت صندوق ذخیره ارزی دچار خواهد شد.

نماینده مردم محلات با بیان اینکه در بحث هدفمندی یارانه‌ها اعداد و ارقام با آنچه که در گزارش نهایی کمیسیون آمده تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: براساس اعداد و ارقام موجود ۱۰۲ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش انرژی است، اما آنچه که در گزارش کمیسیون تلفیق آمده ۸۷ میلیارد تومان است.

سلیمی اضافه کرد: در لایحه بودجه ۹۷ حدود ۱۱ درصد افزایش درآمد مالیاتی در نظر گرفته شده و سوال این است که آیا با توجه به وضع رکود، کشش این میزان مالیات را داریم؟

وی با اشاره به اینکه در بحث پژوهش متاسفانه تراز ما تراز مثبتی نیست و ما واقعا نگران هستیم، آینده کشور چه می‌شود، گفت: بودجه ۹۷ در مجموع تورم‌زا و بی انضباط است و رکود را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم محلات خاطرنشان کرد: این بودجه به تولید داخلی بی‌توجه است و در بحث نرخ ارز چشم‌انداز روشنی در آن دیده نمی‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها