کد خبر: ۴۳۷۵۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
مسجدجامعی:
عضو شورای شهر تهران با بیان ایانکه شهر ری آلوده‌ترین منطقه استان تهران است، گفت: از ابتدای سال 96 تا به امروز 250 روز ناسالم در شهر ری گزارش شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از آنا، احمد مسجد جامعی در چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه در هفته هوای پاک به همراه آقای خلیل‌آبادی برای تهران‌گردی به شهر ری رفتیم چون آلوده‌ترین منطقه استان تهران است، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست باید به این موضوع رسیدگی کند من هم اکنون این موضوع را از طریق مدیریت یکپارچه شورای شهر و نه شورای شهرداری مطرح می‌کنم.

وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها آلودگی هوا مهم‌ترین چالش تهران است، اضافه کرد:‌ البته این آلودگی در همه نقاط یکسان نیست و بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا آلودگی در محدوده جنوبی و به ویژه منطقه 20 بیشتر از سایر نقاط است.

به گفته عضو شورای شهر تهران آلودگی هوا در شهر ری با سایر نقاط متفاوت است و اغلب در محدوده هشدار قرار دارد به گونه‌ای که از ابتدای سال 96، 250 روز ناسالم در شهر ری گزارش شده است. این در حالی است که تهران در مجموع 120 روز ناسالم داشته است واین روال سال‌ها است که پابرجاست.

مسجد جامعی با اشاره به شرایط محیطی و منابع طبیعی شهر ری تصریح کرد: با توجه به کشاورزی گسترده در این منطقه علی‌القاعده نباید میزان آلودگی هوا در این منطقه از مناطق دیگر بیشتر باشد.

وی ادامه داد: بر اساس بازدیدی که از منطقه 20 داشتیم و گزارش‌های مردمی کارخانه سیمان تهران یکی از منابع آلوده‌کننده هوای شهرری است زیرا به صورت مستمر گرد و غبار از دودکش این کارخانه خارج و وارد هوا می‌شود کیفیت هوا دراین منطقه در بیشتر مواقع به علت شاخص آلاینده‌نگر ناسالم است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: از این‌رو سازمان حفاظت محیط زیست باید به دو سوال وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان تهران در 5 سال گذشته چگونه بوده و چه افت و خیزهایی داشته است و چه اقداماتی برای کنترل آلایندگی صورت گرفته و به نتیجه نرسیده است، پاسخ دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها