کد خبر: ۴۳۷۶۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

اقدام صداوسیمای مرکز یزد در مورد سخنان کارشناس یکی از برنامه هایش مرا به یاد ضرب المثل معروف اما منحرفِ « خواهی نشوی رسوا هم­رنگ جماعت باش» انداخت، آنهم نه جماعت واقعی بلکه یک جماعت خیالی که با به راه انداختن یک هیاهوی ظاهری و توزیع در فضای مجازی، مدیران آن مرکز را دستپاچه کرد و بدون هیچ دلیل منطقی، علمی، حقوقی و اخلاقی دست به عذر خواهی زدند و چنین وانمود شد که حرف های آن کارشناس بر خلاف علم و شرع و اخلاق است.

عذر خواهی کردن چیزی خوبی است و امیدواریم که در میان همه مسئولین ما باب شود تا نسبت به اشتباهات و نکرده هایشان عذرخواهی کنند اما بدانیم که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. هر اقدامی دلیل می­ خواهد. عذر خواهی دوستان مرکز یزد از چه بود که تب آن دامن خبر 20 و 30 را هم گرفت؟ آیا در بیانات این کارشناس، حرفی خلاف عقل، علم، قانون، اخلاق و شرع زده شد تا بابت آن از مردم عذرخواهی کنند؟

مخاطبین عزیز؛ به اینکه اظهارات کارشناس محترمه قابلیت اجرایی دارد یا ندارد و یا اینکه به مذاق کسی خوش می آید یا نمی ­آید، کاری ندارم و به کل سخنان ایشان هم دسترسی نداشتم تا مقدم و ماخر سخنان را بشنوم، می خواهم براساس هرآنچه در فضای مجازی پخش شده است قضاوت کنیم.

کارشناس برنامه در خصوص روابط همسران صحبت می کند؛ او براساس داده های علمی، روانشناسی، اخلاقی و عاطفی و در پایان هم شرعی، نسخه­ ای به خانوادها برای افزایش صمیمیت و کاهش سوء تفاهمات و افزایش علایق خانوادها] متاع گمشده بسیاری از خانواد های امروز[ ارائه می دهد و از همسران می خواهد تا به منظور دستیابی به یک رابطه عاطفی و مطلوب، پای شوهرانشان را بشویند و نسبت به آنها ابراز محبت و علاقه نمایند و از این طریق هم رابطه خود باهمسرشان را مستحکم نمایند و هم عشق و علاقه طرف مقابل را برانگیزانند و در نتیجه به روابط خانوادگی صمیمیت بخشند.

ما به عنوان مخاطبین این سخنان و مدیران مرکز یزد به عنوان منتشرین این صحبت­ها، فارغ از فضای احساسی،جو زدگی و تاثیرپذیری از فضای مجازی که قطعا نماینده همه مردم نیستند و با ظن خود یار شده، اقدام می­ کنند، باید ببینیم کجای این مطالب و اظهار نظر اشتباه و یا برخلاف شرع و عقل و اخلاق و علم است تا بابت آن عذر خواهی کنیم. چه خط قرمزی زیرپا گذاشته شده است تا متناسب با آن واکنش نشان دهیم. آیا شایسته است براساس قضاوت و واکنش بخشی از عرف جامعه از اصول عقلی، علمی، اخلاق و شرعی عدول کنیم؟ آیا معترضین جز تمسخر دلیل دیگری داشته و آن را نقد کرده اند که بلافاصله عقب نشینی کرده­ اید. گمان می­کنم رسانه دچار عوام زدگی شده و به جای اینکه بر مخاطبین تاثیر بگذارد، تحت تاثیر بخشی از عوام قرار گرفته است.

دوستان رسانه­ ای؛ خصوصا اهالی محترم رسانه ملی، مگر نه این است که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب- که همانا دربرگیرنده منافع ملی، اسلامی و ملت بزرگ ایران است- باید در دستور کار باشد؛ ایشان در مورد پرهیز از عوام زدگی رسانه ها می­فرمایند:«عشق به عوام یعنی این تودة مردم چیزی است و تأثر غلط از عوام چیز دیگری است. مبادا چون امروز مثلاً مد شده از یک چیزی انتقاد بکنند، ما مجبور شویم، برای اینکه برنامة ما مورد علاقة مردم قرار بگیرد، دنبالهرو یک چیزی بشویم که حالا آن را مد کرده اند و یا وانموده کردند که مد شده. این نباید بشود. شما باید آن فکری را که و لو غلط است هدایت کنید و مردم را به این سمت بکشانید.» (دیدار با گروه اجتماعی صدا و سیما، 29/11/70).

حال الحق و الانصاف قضاوت کنید و بفرمایید شایسته بود تحت تاثیر جو قرار بگیرید و برای چیزی عذر خواهی کنید که لازم است آن را ترویج نمایید!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یونس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
۰
۰
سلام. خیلی از همون منتقدان مرد که این موضوع رو مسخره کردند و خیلی از اون منتقدان زن که این موضوع رو توهین به بانوان دانستند حاضرند بر اساس فرهنگ توهین آمیز و زشت غرب حتی ... هرچند در آشکارا به آن اعتراض دارند ولی حاضرنیستند پای شوهران خود را کمی ماساژ بدهند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها