کد خبر: ۴۳۷۷۳
زمان انتشار: ۰۰:۲۹     ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
کیهان: نشريه آتلانتيك اعلام كرد آمريكا و اسرائيل از تاكتيك «بلوف» براي مقابله با ايران استفاده مي كنند.
آتلانتيك در حالي اين مطلب را به نقل از كارشناسان مورد تاكيد قرار داده كه پريروز با اوباما مصاحبه كرده بود. اوباما در آن مصاحبه گفته بود: هم ايران و هم اسرائيل بايد متوجه باشند كه وقتي رئيس جمهور آمريكا درباره در نظر گرفتن گزينه نظامي صحبت مي كند جدي است و بلوف نمي زند.
اوباما در عين حال به آتلانتيك گفته بود: حمله نظامي اسرائيل به ايران مي تواند نتيجه معكوس بدهد و افكار عمومي را به نفع اين كشور و عليه اسرائيل بسيج كند.
لفاظي هاي اوباما در حالي است كه بازي بيش از اندازه با كلمه تحريم اقتصادي، هم اكنون بازار جهاني نفت را به شدت به هم ريخته و صداي اعتراض مردم و رقباي جمهوري خواه را درآورده است.
مفهوم اظهارات اوباما مبني بر اينكه همه بدانند من بلوف نمي زنم اين بود كه همه تصور مي كنند او بلوف مي زند.
نشريه آتلانتيك نيز معتقد است اوباما بلوف مي زند و در اين زمينه با اسرائيل همسو و هماهنگ است.
اين نشريه نوشت: نيكسون مي گفت بايد عليه حريف زياده روي كنيد و حتي به شكل خودتخريبي پيش برويد. اين امر قدرت فراواني در مذاكرات به شما مي دهد. اين نوع بلوف زني بخشي از مقدمات و مذاكره اي است كه در مسائل بين المللي بيشتر صدق مي كند. اما در مورد مسئله ايران بايد به پيامدهاي سياست بلوف زني توجه كرد. ايراني ها بشدت پيچيده هستند و در آستانه نظامي كردن برنامه هسته اي قرار گرفته اند. شيوه بلوف براي مقدمه چيني مذاكره چندان مناسب امروز نيست.
پايگاه اينترنتي بالاترين نيز در واكنش به اظهارات اوباما تصريح كرده است: اگر فكر مي كنيد اوباما اهل حمله نظامي به ايران است سخت در اشتباهيد. در بازي پوكر يك بلوف زن خوب زماني موفق است كه طرف مقابل نفهمد وي دارد بلوف مي زند. دوستاني كه پوكر بازي مي كنند اين را خوب مي دانند. وقتي حريف فهميد شما بلوف مي زنيد ديگر كارتان ساخته است و مي بازيد بدجور هم مي بازيد. حكايت اوباما است كه ديگر صغير و كبير مي دانند از پشت كنار آمده و در جلو صحنه هارت و پورت مي كند كه بله گزينه نظامي روي ميز است. پدرجان! تو اگر اين كاره بودي تا به حال تكاني به خودت داده بودي. اوباما هم اينكاره نيست فقط چون دستش رو شده است مي گويد ما حمله نظامي مي كنيم. اوباما جان! شما اينكاره نيستي. عقب تر بايست نور بيايد.
   
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها