کد خبر: ۴۳۸۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
آیت‌الله مکارم:
یکی از مراجع عظام تقلید قم با انتقاد از وضعیت کنونی اقتصادی در جامعه از مسئولان خواست تا برای حل مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اینکه باید در برابر مشکلات صبور باشیم، تاکید کرد: صبر بر مسیر مشکلات اطاعت، صبر بر وسوسه‌های معصیت و صبر در سختی‌ها از جمله انواع صبر است.

وی با اشاره به اهمیت صبور بودن انسان‌ در برابر مسائل تاکید کرد: اساس ایمان استقامت است و اگر استقامت نباشد ایمان انسان بر باد می‌رود.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: رضایت به قضای الهی نیز از دیگر نکاتی است که باید از سوی مسلمانان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برخی مسائل ما متوجه نمی‌شویم که خداوند مصلحت ما را می‌خواهد، افزود: برخی جوانان می‌خواهند با فلان فرد ازدواج کنند ولی ازدواج محقق نشده است و بسیار سرخورده می‌شوند، ولی چه بسا با آن ازدواج فرزندی معلول متولد می‌شد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم در انتخابات سنگ تمام گذاشتند و خالصانه به میدان آمدند و در مقابل این حضور مردم فقط تشکر لفظی مسئولین کفایت نمی‌کند، باید فکری برای حل مشکلات مردم کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل تورم و گرانی غوغا می‌کند، افزود: در بسیاری از بخش‌ها این مشکل واقعا مردم را در فشار گذاشته است و نباید همه ساده از کنار آن بگذرند بلکه باید فکری به حال مشکل گرانی کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه برخی از کسبه نیز بر مشکلات می‌افزایند، گفت: برخی از کسبه بی‌انصافی می‌کنند و اجناسی که از خارج کشور با دلار دولتی وارد کرده را به قیمت دلار آزاد می‌فروشند و برخی گرانی‌ها از این ناحیه است.

وی با اشاره به اینکه باید بازرسی، تعزیرات و... در جای خودش باید وجود داشته باشد، اظهار داشت: این اقدامات حلال مشکلات نیست، باید ریشه‌یابی کرد و دیگران نیز این مشکلات را داشته‌اند ولی آن را حل کرده‌اند، پس چرا ما نتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: در یکی از کشورهای همسایه ما تورم گاهی به 100 درصد می‌رسید ولی اکنون تورم در این کشور تک رقمی شده است.

وی تصریح کرد: تشکر مسئولین از حضور مردم در صحنه این است که فکر جدی برای حل مشکلات اقتصادی داشته باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه رضایت مردم باعث رضایت خداست و نارضایی آنها موجب نارضایی خداوند است، گفت: در مقابل دشمنان وحدت و هماهنگی مردم بزرگ‌ترین اسلحه است و از این حضور باید قدردانی کرده و مشکلات را حل کنند.

وی افزود: از خداوند می‌خواهیم همانگونه که مردم اخلاص نشان داده و از کشور و نظام دفاع کردند امیدواریم که گره‌ها به دست مسئولین و مردم گشوده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها