کد خبر: ۴۳۸۸۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
وقتی اصلاح طلبان از صحنه نا آرامی ها به دنبال فرصت هستند
در بحبوحه اعتراضات گلستان هفتم و این حاشیه‌سازی حجاریان اما آقای علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی دولت یازدهم با سخنانی جدید نه تنها جنجال‌بر‌انگیز شد بلکه سلاحی به دشمن و ضد انقلاب داد تا بتوانند راحت‌تر علیه ایران قلم‌فرسایی کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صبح نو، هنوز جاروجنجال‌ها بر سر درگیری‌هایی که در قلب تهران رخ داد و منجر به شهادت سه مأمور نیروی انتظامی و یک‌جوان بسیجی‌شد؛ ادامه دارد. اتفاقی که افرادی چون آقای علی مطهری معتقد بودند نباید با عاملان آن مماشات به خرج داده می‌شد و در جایی که باید جدیت نشان دهیم، رأفت نشان می‌دهیم و ماجرایی که پلیس حتی اسلحه‌ای برای دفاع از خود و برقراری نظم در اختیار نداشت. عده‌ای نه تنها از عملکرد پلیس دفاع نمی‌کنند بلکه پلیس و نظام را به‌خاطر برقراری امنیت زیر سؤال برده و می‌گویند که «گلستانی که چندی پیش آتش شد، نباید ما را به خود آورد؟»

سوءاستفاده حجاریان
در ماجرای اعتراضات خشونت‌آمیز دراویش در تهران، فرمانده پلیس پایتخت با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت که پلیس می‌توانست با یک «آر.‌پی.‌جی» منزل مورد نظر را نابود کند اما با اقتدار و درایت رفتار کرد. سخنان مطهری، نایب‌رییس مجلس تکمیل‌کننده سخنان پلیس پایتخت بود. مطهری در حاشیه بزرگداشت شهدای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اغتشاشات خیابان پاسداران گفت: در حادثه اخیر(خیابان پاسداران) رأفت بیش از اندازه‌ای نسبت به این گروه نشان داده شد چون بالاخره هر گروهی که به خیابان‌ها بیاید و ایجاد اغتشاش کند، باید با اقتدار با آنها برخورد شود و در این حادثه هم باید با جدیت بیشتری با اغتشاشگران برخورد می‌شد. نایب‌رییس مجلس تاکید کرد که  دراویش از رأفت بیش از حد پلیس و بسیج سوء‌استفاده کردند. آقای «سعید حجاریان» اما بدون توجه به واقعیت ماجرا و موضع‌گیری مردم و مسوولان درباره حادثه گلستان هفتم، تنها کلمه آر.‌پی.‌جی پلیس پایتخت را دستمایه یادداشت خود درباره‌ اتفاقات چند سال و چند ماه اخیر کشور و نوع مواجهه‌ نیروهای نظامی و امنیتی کرد و با سیاه‌نمایی درباره عملکرد نیروهای امنیتی نوشت: «آیا دو بار حمله به کوی دانشگاه کافی نبود تا مسوولان متنبه شوند؟ آیا مقتولین سال‌ ۸۸ و دی‌ماه ۹۶ و همچنین گلستانی که چندی پیش آتش شد، نباید ما را به خود آورد؟ چرا اساساً به گذشته‌ قبل از انقلاب نمی‌نگریم؛ آیا تجارب تلخی مانند مسجد کرمان، هفده شهریور و… ما را به این نتیجه نمی‌رساند که راه‌های بهتری نیز برای حل‌وفصل منازعات وجود دارد؟»در سال 1373 درپی رأی نیاوردن لایحه استان شدن قزوین بخشی از مردم اعتراض خود را از طریق حضور در کف خیابان‌ها به گوش مسوولان رساندند. مسوولانی که مانند مردم به رأی نیاوردن این لایحه در مجلس چهارم اعتراض داشتند و سرانجام در روزهای پایانی خرداد ماه سال 76 ‌نمایندگان مجلس پنجم رأی به استان شدن قزوین دادند. حجاریان در نوشته خود به ماجرای قزوین به عنوان یک مشابهت تاریخی هم اشاره کرده و نوشت: «... فلان پلیس می‌گوید: «ما می‌توانستیم با یک «آر.پی.جی» محل مورد نظر را نابود کنیم.» این سخن ایشان مرا به یاد وقایع قزوین در سال ۷۳ می‌اندازد. در آن سال قزوین در کشاکش تقسیمات کشوری بود و به‌رغم تلاش مسوولان‌ نتوانست به استان تبدیل شود، در نتیجه مردم معترض به خیابان‌ها آمدند. در آنجا پلیس برای حل مساله از «کاتیوشا» و «آر.پی.جی» مدد گرفت، مردم را متفرق کرد و به اصطلاح غائله را خاتمه داد.» این سخنان حجاریان درباره استفاده از کاتیوشا بر فرض محال اگر صحت داشته باشد، در دولت هاشمی رفسنجانی رخ داده و در زمانی که بسیاری از اصلاح‌طلبان و همکاران خود حجاریان در منصب‌های مختلف کشور بودند در آن زمان آقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و آقای علی ربیعی هم از اعضای شورای امنیت بوده است. البته عباس نیکویه، فرماندار قزوین در روزهای شلوغی سال 73 بود که بازخوانی جزئیات اتفاقات آن سه روز را در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای قزوین روایت کرد و درباره فروکش نکردن این آشوب‌ها گفته بود: «در بعضی از بخش‌ها در استان آمادگی مقابله با اغتشاشات خیابانی وجود نداشت. حتی باتوم به اندازه کافی نداشتیم.»

بازگشت حاشیه‌ساز دولت
در بحبوحه اعتراضات گلستان هفتم و این حاشیه‌سازی حجاریان اما آقای علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و  دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی دولت یازدهم با سخنانی جدید نه تنها جنجال‌بر‌انگیز شد بلکه سلاحی به دشمن و ضد انقلاب داد تا بتوانند راحت‌تر علیه ایران قلم‌فرسایی کنند. علی یونسی، وزیر اطلاعات سابق درباره بازداشت فعالان محیط‌زیست به اتهام جاسوسی گفت: «متأسفانه وزارت اطلاعات در این پرونده مسوولیتی نداشته است اما معتقدم حتی در این مرحله هم باید پرونده برای ادامه تحقیقات، در اختیار وزارت اطلاعات قرار بگیرد زیرا در شرایط و وضعیت فعلی، حتی اگر بازداشت‌شده‌ها به واقع، به جاسوسی محکوم هم شوند، اقناع افکار عمومی سخت می‌شود.»

روزنامه ایران در گفت‌وگویی که با آقای یونسی داشت، به پرونده خانم زهرا کاظمی و مرگ وی اشاره کرد. او گفت که در پرونده زهرا کاظمی، سعید مرتضوی، دادستان وقت اصرار داشت که وی «جاسوس» است و افزود: «ما در وزارت اطلاعات، دو کارشناس ضدجاسوسی این وزارتخانه را مأمور کردیم تا در هتلی با این خانم مصاحبه کنند. این کارشناسان رسماً اعلام کردند که به لحاظ فنی و علمی، زهرا کاظمی جاسوس نیست، اما دادستان وقت تهران یعنی آقای سعید مرتضوی بر اصرار خود باقی ماند و این پرونده را از وزارت اطلاعات، تحویل گرفت و به اطلاعات نیروی انتظامی واگذار کرد.»سخنان یونسی خوراک خبری جدیدی را برای دشمنان انقلاب اسلامی فراهم کرد و باعث مانور بیشتر آن‌ها درباره دستگیری کاووس امامی شد تا جایی که مسوولان قضایی کشور را مجبور به پاسخگویی کرد.البته این نخستین‌بار نیست که اظهارات علی یونسی با واکنش‌هایی همراه می‌شود، او پیش از این در اردیبهشت سال 93 در حالی که عمر روی کارآمدن دولت جدید به یک‌ سال نرسیده بود، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با سخنان حاشیه‌ساز خود به تیتر یک روزنامه‌ها تبدیل شد.وی در سخنانی از مزایای نماد «شیر و خورشید» سخن گفته بود و تصریح کرد که اگر اختیار داشت، ترجیح می‌داد نماد هلال احمر را تغییر دهد و «شیر و خورشید» را جایگزین آن کند. اظهاراتی که موجب ذوق‌زدگی رسانه‌های ضدانقلاب شد.

علی یونسی در ادامه اظهارات خود گفته بود: «هم‌اکنون بسیاری از موارد نقض حقوق بشر در زندان‌ها و محاکم و در خیلی جاها صورت می‌گیرد که نفوذ عناصر افراطی و تندرو دیده می‌شود و جمهوری اسلامی باید بتواند از دست اینها خلاص شود.» یکی رسانه‌ها نیز از تیتر جالب «کسی که نقش مشایی را در دولت بازی می‌کند» برای یونسی استفاده کرده بود.

جواب دادستان کل کشور
آقای محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور در پاسخ به این شائبه‌ها گفته است: «گاهی گفته می‌شود تشخیص جاسوس بر عهده وزارت اطلاعات است. این وزارتخانه وظیفه قانونی تعریف‌شده‌ای دارد و هدف از تشکیل وزارت اطلاعات عناوینی است که در ماده یک آمده است. طبق قانون جاسوسی جرم است و وظیفه تعقیب و مجازات آن به عهده قوه قضاییه است و وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج، ضابط قوه قضاییه هستند و تشخیص جرم و تعیین عاملان و معاونان جرم و تعیین مجازات برعهده قوه قضاییه است، پیگیری، تعقیب، کسب اطلاعات امنیتی، تولید تجزیه و طبقه‌بندی به عهده وزارت اطلاعات است.»منتظری خاطرنشان کرد: «تشخیص جرم جاسوسی، تعیین عاملین و شریک جرم به عهده قاضی و قوه قضاییه است و اگر فردی در دستگاه قضایی به عنوان جاسوس محاکمه و محکوم شد، کسی نمی‌تواند بگوید، چون وزارت اطلاعات تشخیص نداده پس جاسوس نیست.»اما حکایت برخی اصلاح طلبان امروز شبیه حکایت دایه مهربان‌تر از مادر شده که هر روز نسخه‌ای برای کشور می‌پیچند!

بهانه‌ای از پستوهای تاریخ
همچنان‌که پیش از این و بعد از ناآرامی‌های  دی‌ماه آقای علیرضا علوی‌تبار از فعالان اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای اعلام کرده اگر اصلاحات نشود در ایران قیامت می‌شود! ‌او همچنین گفته بود: یک موقع خشونتی ایجاد می‌شود اما از دلش انقلاب بیرون می‌آید حالا بستر خشونت فراگیر وجود دارد اما این بستر انقلاب نیست اگر حکومت به اصلاحات تن ندهد، ایران را نابود می‌کند.به نظر می‌رسد صحنه ناآرامی‌های اخیر کشور بیشتر از آنچه فرصت و صحنه بکر برای دشمنان انقلاب باشد برای همین چهره‌های داخلی سیاسی اصلاح‌طلب بوده است؛ حالا آن ناآرامی برای این افراد دستاویز شده و به‌جای آنکه منطقی با مساله برخورد کنند با سوءاستفاده و بهره‌برداری منفی از آن حوادث متعدد، به دنبال سیاسی کاری و گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند و گویا در این زمینه دست به تقسیم کار زده‌اند و اگرهم سوژه‌ای برای دستاویز قرار دادن آن پیدا نکنند، به تاریخ متوسل می‌شوند تا از پستوها، خوراک رسانه‌ای برای تغصیف و حمله به نظام تهیه کنند.

 



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها