کد خبر: ۴۳۹۰۶۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
۳۳ سال پیش در چنین روزی
آیت الله منتظری: جواب زور را باید با زور داد. امید است ملت مبارز و فداکار ایران در جبهه ها هر چه زودتر جواب نهائی را به جنایتکاران بعثی عراق بدهند و کشور عراق و ایران را از شر آنان نجات دهند.

رخدادهای 19 اسفند 63

چکیده:

  • امام خمینی: این کوردلان، ملت شریف ما را نشناخته و گمان می کنند با شهادت فرزندان عزیز ما می توانند آنان را از راه اسلام منصرف یا سست نمایند.

 

  • حملات مقابله به مثل ایران به سراسر عراق به جز اماکن مقدسه آغاز شد.

 

  • ستاد مشترک ارتش از مردم همه شهرهای عراق به جز شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا خواست به مکان های امن پناه ببرند.

 

  • آیت الله منتظری: چرا علما و بزرگان در عراق سکوت می کنند و تکلیف ملت مسلمان عراق را مشخص نمی کنند.

 

  • پیام امام خمینی به مناسبت شهادت 10 تن از اعضای خاندان حکیم.

 

 امام خمینی به مناسبت شهادت 10 تن از بیت آیت الله العظمی حکیم پیامی را صادر فرمودند.

دربخشی از پیام امام خمینی آمده است: فاجعه بزرگ شهادت ده نفر از علما و سادات محترم بیت معظم مرحوم آیت الله حکیم رضوان الله علیه به دست جنایتکار رژیم عفلقی عراق، موجب کمال تأسف و تأثر گردید و برگی بر جنایات صدام پلید که به هیچ اصلی از اصول انسانیت پایبند نیست، افزود. ما از این جنایتکار که با اعمال خود روی مغول را سفید نموده توقع غیر از این نحو تبهکاری ها نداریم. از مرد خونخواری که هر روز دستش تا مرفق به خون بیگناهان در عراق و ایران فرو رفته است جز این انتظاری نیست.

در ادامه این پیام آمده است: باید متذکر شد که این کوردلان که جز امور مادی و شهوات حیوانی از همه چیز غافلند، ملت شریف ما را نشناخته و گمان می کنند با شهادت فرزندان عزیز ما می توانند آنان را از راهی که انتخاب نموده اند که آن جز اسلام عزیز نیست، منصرف یا سست نمایند.
ملت بزرگ ایران در این چند سال که از جنایات شرق و غرب رنج می برد و عزیزان خود را از دست داده و می دهد، در هر انفجاری منفجرتر و در هر حمله ددمنشانه ای شجاعانه تر راه خود را در پیش داشته و جلو می رود. اینان ندیده اند که مادران و پدران شجاع ایران، فرزندان و نور چشمان خود را از زیر خروارها خاک بیرون می کشند و فریاد (جنگ جنگ تا پیروزی) سر می دهند و از دست اندرکاران، مقابله به مثل و از سلحشوران جبهه ادامه جنگ را طلب می کنند. درود خدا بر این ملت شجاع و مؤمن که جان می دهد و تن به سازش و تسلیم نمی دهد.(1)
 

آغاز عملیات گسترده هوایی ایران در عراق

10 فروند جنگنده نیروی هوایی ایران بعد از ظهر دیروز مراکز مهم نظامی و تاسیساتی خانقین، علی غربی، علی شرقی عراق را به شدت بمباران کردند و به تلافی حملات دشمن به شهرهای ایران خسارات و تلفات سنگینی را به آغاز کننده این ماجراجوئی تحمیل کردند.

بر اساس این گزارش در این حملات بخش مهمی از پالایشگاه خانقین منهدم  و دچار آتش سوری شدید شد. در حملات به شهرهای علی غربی و علی شرقی نیز خسارات سنگینی به تاسیسات اقتصادی و تجاری این شهرها وارد شد. رژیم عراق با اعتراف به این حملات مدعی شد که یکی از جنگنده های ایران را ساقط و خلبان را به اسارت گرفته است اما فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن رد این ادعا گفت بغداد وقتی می تواند ادعای خود را ثابت کند که لاشه این هواپیما یا خلبان اسیر آن را در تلویزیون بغداد نشان دهد و این ادعاها را نمی توان جز ناتوانی عراق به چیز دیگری تشبیه کرد.

همزمان ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور اطلاعیه ای از اهالی کلیه شهرهای عراق به غیر از شهرهای مقدس نجف، کربلا، کاظمین و سامرا خواست جهت تامین جانی شهرهای خود را ترک کنند. در این اطلاعیه تاکید شده است رزمندگان اسلام تا ساعاتی دیگر عملیات مقابله به مثل خود را آغاز خواهند کرد و فقط شهرهای مقدس از حملات همه جانبه مدافعان انقلاب اسلامی ایمن خواهند بود.(2)

 

آیت الله منتظری: جواب زور را باید با زور داد

آیت الله منتظری دیروز در جلسه درس خود با اشاره به جنایات و  قتل عام های صدام در کشور عراق و شهرهای جنوب و غرب ایران گفت: من نمی دانم ملت مظلوم عراق تا کی می خواهد این همه فجایع و جنایات را از صدام و دارودسته اش ببیند و تحمل کند. چرا علما و بزرگان در عراق سکوت می کنند و تکلیف ملت مسلمان عراق را مشخص نمی کنند.

آیت الله منتظری تاکید کرد: امروز وظیفه همه ما و همه ملت های اسلام و دانشمندان و علمای اسلام در تمام کشورهای اسلامی این است که از اسلام و ملت های مظلوم و مسلمانان دفاع کنیم و در برابر توطئه ها و جنایات ابرقدرت ها و عمال آنها ساکت نباشیم. ایشان افزودند: جواب زور را باید با  زور داد. امید است ملت مبارز و فداکار ایران در جبهه ها هر چه زودتر جواب نهائی را به جنایتکاران بعثی عراق بدهند و کشور عراق و ایران را از شر آنان نجات دهند.(3)

منابع:

1. کیهان، 19 اسفند 63، ص 3
2. جمهوری اسلامی، 19 اسفند 63، ص 2
3. اطلاعات، 19 اسفند 63، ص 3



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها