کد خبر: ۴۴۱۰۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
حجت الاسلام والمسلمین شبستری:
نماینده خبرگان گفت: روحیه زیاده‌خواهی، اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی در رژیم ستم‌شاهی وجود داشت و اگر امروز مسؤولانی چنین روحیه‌ای داشته باشند، ارتجاع و بازگشت به گذشته خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها در بیاناتشان اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی را از آفات انقلاب دانسته و از آن با عنوان ارتجاع نام‌ برده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان این که ارتجاع به شدت با اهداف انقلاب در تضاد است، اظهار داشت: روحیه زیاده‌خواهی، اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی در زمان گذشته و در میان مسؤولان رژیم ستم‌شاهی وجود داشت. اگر بنا باشد امروزه مسؤول یا مسؤولانی در کشور چنین روحیه‌ای داشته باشند، طبیعتاً ارتجاع و بازگشت به گذشته خواهد بود که از دیدگاه اسلام صفت مذمومی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بر اساس فرمایشات امیر‌مؤمنان علی(ع) در نهج‌البلاغه، خداوند متعال بر پیشوایان و مسؤولان کشور واجب کرده است تا خود را با طبقات پایین جامعه مقایسه کنند.

وی با تأکید بر این که مبارزه با فساد و اشرافی‌گری از مهم‌ترین اهداف انقلاب بوده است، تصریح کرد: روحیه اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی یکی از آفات و تهدیدات انقلاب به شمار می‌آید، از این رو ضروری است تا به سرعت با آن برخورد شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: برای مقابله با روحیه اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی لازم است مسؤولان امر در مباحثی همچون حقوق‌های نجومی که رهبر معظم انقلاب و آحاد مردم مطالبه‌گر آن بودند، گزارشی کامل و جامع ارائه کنند.

وی با اشاره به منشأ پیدایش روحیه اشرافی‌گری و زیاده خواهی در میان برخی از مسؤولان، عنوان کرد: بی‌تردید اشخاصی که خود را مؤدب به آداب اسلامی و الهی نکرده باشند، عبودیت و بندگی که از دستورات دین است، در جان آنها نخواهد نشست و در نتیجه رذائل اخلاقی در آنها نمو خواهد یافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها