کد خبر: ۴۴۱۱۴۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
رئیس مجلس شورای اسلامی در و اکنش به تصمیم آمریکا برای خروج از برجام گفت: ترامپ از کفایت عقلانی برای حل و فصل مسائل برخوردار نیست.

به گزارش پایگاه 598، علی لاریجانی در نطق قبل از دستور امروز مجلس شورای اسلامی و در و اکنش به تصمیم آمریکا برای خروج از برجام گفت: شب گذشته همگان سخنان خام و سخیف رئیس جمهور آمریکا را مشاهده کردند.

وی افزود: بیش از یک سال است که این فرد شو دیپلماتیک اجرا می‌کند و یک روز در حضور رهبران کشور‌های جهان در سازمان ملل اعلام می‌کند ملت کره شمالی را نابود می‌کنم و رئیس جمهور کشور کره شمالی را به تمسخر می‌کشد، اما روز دیگر هم حرف‌های خود را فراموش کرده و می‌گوید فرد محترمی است و مذاکره می‌کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: ترامپ یک روز اتحادیه اروپا را در مورد تعرفه‌های محصولات تهدید می‌کند واما روز دیگر اعلام می‌کند این مسئله را در مورد همپیمانان اجرا نمی‌کنم. همچنین ترامپ یک روز اعلام می‌کند که قصد خروج از سوریه را دارد، اما دو روز بعد مناطقی در این کشور را بمباران می‌کند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ترامپ شب گذشته اعلام می کند همه بدانند من حرفی را که می‌زنم اجرا می‌کنم اظهار داشت: آقای ترامپ فکر می‌کند تاریخ کشور‌ها و اذهان ملت‌ها مطابق ذهن فراموشکار خود دچار نسیان می‌شود که این حوادث همگی نشان می‌دهد ملت آمریکا گرفتار فردی خودشیفته وناشی در سیاست شده اند.

وی افزود: آیا این اقدامات برای کشوری که مدعی مدیریت جهانی است سرشکستگی آور نیست؟ که حتی همپیمانان آن تلاش می‌کنند او را از اقدامات احمقانه باز دارند و وی را کنترل کنند.

لاریجانی با بیان اینکه آقای ترامپ ذوق کرده است که در قبال اقدامات شرارت آمیز از برخی کشور‌های کوته فکر منطقه اخاذی می‌کند تاکید کرد: آیا این شأن افتخار آمیزی است که نقش دزدان سرکرده و آلت دست تعدادی مسئولان رذل منطقه نظیر رژیم صهیونیستی را پیدا کرده است و تمام هم و غم خود را مصروف آن می کند که آنچه رئیس جمهوری قبلی آمریکا انجام داده را تخریب و آن را غلط قلمداد کند.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا با این اقدامات بی اعتمادی به تعهدات آمریکا را به اوج خود رساند، تاکید کرد: در مقابل ملت ایران نشان داد در مناقشاتی که دارد ابتدا راه گفتگو و حل و فصل مسائل از طریق سیاسی را دنبال می‌کند. ملت ایران شاهد بودند در قبال درخواست آمریکا و تعهد کتبی رئیس جمهور این کشور مبنی بر حفظ حقوق ایران در غنی سازی وارد گفتگو با ۵+۱ شد و بعد از مذاکرات طولانی توافقی را پذیرفت که به تأیید سازمان ملل رسید.

لاریجانی بیان داشت: امروز رئیس جمهور آمریکا ادعا می‌کند ما نگران توانمندی ایران در سال‌های آینده هستیم و با وقاحت می‌گوید ایران به سوی سلاح هسته‌ای می‌رود و دنیا را ناامن می‌کند؛ کسی این حرف را میزند که ده‌ها هزار بمب و کلاهک هسته‌ای تولید کرده و مستمرا آن را به روز می‌کند ودر جنگ‌های سال‌های گذشته نوع خفیف شده آن را به کار برده است

رئیس مجلس گفت: ترامپ از کفایت عقلانی برای حل و فصل مسائل برخوردار نیست و زبان زور برای چنین فردی سازگارتر است.

وی تصریح کرد: با توجه به نوع رفتارهای سال دور اروپا چندان به ادعای اولیه اروپا در پا برجا نگه داشتن توافق هسته ای نمی‌توان اطمینان داشت. برای چند هفته ارزش آزمون ویژه را دارد تابرای همگان اتمام حجت شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در این مدت مذاکرات وزارت امور خارجه با اروپا را رصد و نتیجه را به مجلس گزارش کنند.

نمایندگان مجلس پس از پایان نطق رئیس مجلس، مجدد شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
حسينعلي
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
۰
۰
سلام خسته نباشي دلاور !!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها