کد خبر: ۴۴۱۱۸۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
در تجمعات روز گذشته انجام شد/
بعد از اقدام ترامپ برای خروج از برجام، تجمعاتی توسط دانشجویان برگزار شد و این دانشجویان معترض با در دست داشتن دست‌نوشته‌های مختلفی اعتراض خود را بیان کردند.

به گزارش پایگاه 598، بسیاری از افراد در تجمع‌های مختلف اعتراض خود را با دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی که به همراه دارند، اعلام می‌کنند و ما همواره در تجمعات مختلف شاهد دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی بوده‌ایم که روی آنها شعارهایی نوشته شده و تجمع‌کنندگان با نشان دادن این دست‌نوشته‌ها و پلاکاردها به مردم و دوریبن‌های رسانه‌های مختلف سعی می‌کنند خواسته یا اعتراض خود را بگویند.

تجمع‌های اخیر دانشجویان هم که در اعتراض به اقدام ترامپ برگزار شد از این ماحرا استثنا نبود و دانشجویان با خود پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی را به همراه داشتند که با آن اعتراض‌های خود را بیان می‌کردند که در ادامه به بررسی برخی از این دست نوشته‌ها و پلاکاردها پرداخته‌ایم تا ببینیم دانشجویان چه خواسته‌هایی داشته‌ و به چه مسائلی اعتراض کرده‌اند. 

* دوباره تحریم

« دوباره تحریم» شعار دانشجویانی بود که نسبت به بی‌ثمر بودن مذاکرات اعتراض داشتند، آنها با این دست‌نوشته سعی داشتند بگویند که تحریم‌ها دوباره از سر گرفته شده و جندین سال مذاکره بدون نتیجه بوده است.

* آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید

« آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید» هم عنوان شعار دیگری بود که دانشجویان از آن استفاده کردند، این شعار که برگزفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است، پاسخ دانشجویان به اظهارات گستاخانه ترامپ بود.

* به سه کشور اروپایی هم اعتماد نداریم

دست‌نوشته‌‌ای با عنوان « به سه کشور اروپایی هم اعتماد نداریم» جزو دسته نوشته‌هایی بود که روز گذشته توسط دانشجویان در تجمعاتی که در دانشگاه‌های مختلف و همچنین در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، دیده شد. این شعار هم برگزفته از بیانات مقام معظم رهبری است که فرمودند برای ادامه برجام به سه کشور اروپایی هم اعتماد نداریم و باید از آنها تضمین قطعی بگیریم.

*  Down With U.S.A

شعار «  Down With U.S.A» هم از شعارهایی بود که روز گذشته در تجمع‌‌های دانشجویان در مکان‌های مختلف به جشم می‌خورد. دانشجویان با نشان دادن این شعار سعی داشتند بگویند « مرگ بر آمریکا» گفتنشان همچنان ادامه خواهد داشت.

* امتحان مسئولان؛ عزت یا ذلت؟

بسیاری از دانشجویان روز گذشته دست‌نوشته‌هایی را به همراه خود داشتند که طی آن یک سوال مهم را از مسئولان پرسیده بودند. دانشجویان از مسئولان خواسته بودند تا بگویند عزت را می‌خواهند یا ذلت را؟

* برجام ثابت کرد بهترین راه مقاومت است

«برجام ثابت کرد بهترین راه مقاومت است» شعار دیگری بود که دانشجویان آن را به همراه خود داشتند، آنها برجام را یک تچربه می‌دانستند که ثابت کرده برای حل مسکلات باید مقاومت کرد و به سمت حمایت از تولیدات و توان داخلی رفت.

* دیروز تحریم با هسته‌ای، امروز تحریم بی‌هسته‌ای

دست‌نوشته دیگری که در تجمعات اعتراضی دانشجویان در روز گذشته به چشم می‌خورد دست‌نوشته « دیروز تحریم با هسته‌ای، امروز تحریم بی‌هسته‌ای» بود. دانشجویان با همراه داشتن این دست‌نوشته از اینکه صنعت هسته‌ای ما برای برداشتن تحریم‌ها با مشکل روبرو شد و تحریم‌ها هم برداشته نشد، انتقاد کردند.

* امضاء کری تضمین بود؟؟

« امضاء کری تضمین بود؟» پیام اعتراضی دیگر دانشجویان بود که روز گذشته در دستان تعدادی از دانشجویان دیده شد، دانشجویان با این دست نوشته از تیم مذاکره کننده هسته‌ای که می‌گفتند امضاء کری تضمین است، گلایه می کردند.

* هسته‌ای بهانه بود...

رهبر معظم انقلاب قبل از این بارها به این مسئله اشاره کردند که بحث هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست و دشمنی آمریکا با ما به دلیل مسائل دیگری است. خروج آمریکا از برجام درحالیکه ایران به تعهدات هسته‌ای خودش عمل کرده بود ثابت کرد که رهبر انقلاب به درستی به این موضوع اشاره کرده بودند، دانشجویان نیز با دست‌نوشته‌هایی که می‌گفت « ملت ایران، هسته‌ای بهانه بود»، به ثابت شدن بیانات رهبری تاکید کردند.

* به عقب بازگشتیم

بسیاری از دانشجویان هم روز گذشته بعد از خروج آمریکا از برجام پلاکاردهایی روی دست داشتند که روی آن نوشته بود « به عقب بازگشتیم» این دانشجویان معتقد بودند که چندین سال مذاکره با غرب و آمریکا بی‌فایده بوده و بازهم به «عقب بازگشتیم»و

* ثمرات برجام؛ دلار 7200 تومانی، هسته‌ای تعطیل، رکود و بیکاری، قفل شدن اقتصاد، از دست رفتن عزت و تحریم‌های جدید

دانشجویان که روز گذشته به نتیجه برجام اعتراض داشتند، « دلار 7200 تومانی، تعطیل شدن صنعت هسته‌ای، رکود و بیکاری، قفل شدن اقتصاد، از دست رفتن عزت و تحریم‌های جدید» را از ثمرات برجام می‌دانستند و نسبت به چنین اتفاقی اعتراض داشتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها